نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 2 دانلود
امتیاز فایل : 41 امتیاز
بازدید : 1,003 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,255 كاربر
adsads
بررسی موارد اخلاقی و تربیتی از دیدگاه سعدی
بررسی موارد اخلاقی و تربیتی از دیدگاه سعدی
تاریخ ارسال : 27 /04 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 17.96 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 23 صفحه
امتیاز : 41




قیمت : 900 تومان



توضیح :
مقاله بررسي مواردي از ديدگاه هاي اخلاقي و تربيتي از ديدگاه سعدي
 
فهرست:
نگاهي بر سعدي
سعدي وباب تربيت 
آشنايي با ديدگاه سعدي در ارتباط با تعليم و تربيت
ولايت
عشق 
تأثير ارتباط و همنشيني با ديگران در انسانها
تمايز و اختلاف ذاتي افراد بشر با يكديگر و نقش آن در تعليم و تربيت
مقايسة ديدگاه مولانا با سعدي در زمينة تعليم و تربيت
 
زندگينامة سعدي
درباره سعدي چه مي‏توان گفت؟ شاعري بزرگ در عرصه اجمال و راز يا نويسنده‏اي نوآور و خلاق! مردي فرهيخته و فرهنگمند كه سوداي معرفتش از كويي به كويي و از شهري به شهري مي‏كشاند و درد دوري و اشتياق ديدار غزلخوانش مي‏كند! و يا سياحي كه آرزومند ديدار آثار بديع جهان است و طبعي خوش و روحي سركش دارد!... باري... سعدي نيز زندگي را در سايه نام دوست محو كرده است... 
سعدي تخلص و شهرت «ابوعبدالله مشرف به مصلح» يا «مشرف الدين بن مصلح الدين»، مشهور به «شيخ سعدي» يا «شيخ شيراز» و يا «شيخ» و همچنين معروف به «افصح المتكلمين» است. 
درباره نام و نام پدر شاعر و همچنين تاريخ تولد سعدي اختلاف بسيار است. سال تولد او را از 571 تا 606 هجري قمري احتمال داده‏اند و درباره تاريخ درگذشتش هم سالهاي 690 تا 695 را نوشته‏اند. 
سعدي در شيراز پاي به دايره هستي نهاد. هنوز كودكي بيش نبود كه پدرش درگذشت. آن چه مسلم است اين كه اغلب افراد خانواده وي اهل علم و دين و دانش بودند. سعدي پس از تحصيل مقدمات علوم از شيراز به بغداد رفت و در مدرسه نظاميه به تكميل دانش خود پرداخت. 
از محضر ابوالفرج بن الجوزي و همچنين شهاب الدين عمر سهروردي استفاده‏ها سپس به حجاز و شام رفت و زيارت حج به جا آورد. در شهر شام به وعظ و سياحت و عبادت پرداخت. در روزگار سلطنت اتابك ابوبكر بن سعد به شيراز بازگشت و در همين ايام دو اثر جاودان بوستان و گلستان را آفريد و به نام «اتابك» و پسرش سعد بن ابوبكر كرد. 
پس از زوال حكومت سلغريان، سعدي بار ديگر از شيراز خارج شد و به بغداد و حجاز رفت. در بازگشت به شيراز، با آن كه مورد احترام و تكريم بزرگان فارس بود، بنابر مشهور عزلت گزيد و در زاويه‏اي به خلوت و رياضت مشغول شد. 
آثار سعدي بسيارند و اغلب در مجموعه‏اي كه كليات ديوان سعدي ناميده مي‏شود؛ به چاپ رسيده است. بوستان، گلستان و ديوان غزليات و قصايد از معروفترين آنها به شمار مي‏روند. 
سعدي، شاعر جهانديده، جهانگرد و سالك سرزمينهاي دور و غريب بود؛ او خود را با تاجران ادويه و كالا و زوار اماكن مقدس همراه مي‏كرد. از پادشاهان حكايتها شنيده و روزگار را با آنان به مدارا مي‏گذراند. 
سفاكي و سخاوتمندان را نيك مي‏شناخت و گاه عطايشان را به لقايشان مي‏بخشيد. با عاشقان و پهلوانان و مدعيان و شيوخ و صوفيان و رندان به جبر و اختيار همنشين مي‏شدو خامي روزگار جواني را به تجربه سفره‏هاي مكرر به پختگي دوران پيري پيوند مي‏زد. 
سعدي وباب تربيت 
شيخ مصلح الدين سعدي شيرازي كه يكي از بزرگترين سخن سرايان جهان و سرآمد اساتيد زبان فارسي مي باشدعبارات موجز و پر معنايش سرمشق سخنگويي است و ارشادات وآراء تربيتي اش راهنماي اساتيد تعليم تربيت بوده وهست و بخاطر همين مزايا و محسناتش، مواعظ و نصايح او هميشه در ضمير مردم نقش بسته و بالطبع در اثر تكرار در رفتار وكردار آنها موثر افتاده تا جاي كه بوستان وگلستان و ي قرنها حرف اول را در كلاسهاي درس داشته و بايد اورا جزء متنفذترين مربيان تعليم وتربيت و معلم اخلاق عملي در ايران دانست .
اين فرزانه ادب فارسي فصل هفتم هر دو كتاب گلستان و بوستان خود را به بيان تاثير تربيت اختصاص داده است و همچنين در ابواب ديگر نيز هر جا به مقتضاي حكايتي كه نقل كرده عقيده اي در باب تربيت ذكر نموده است
 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.