نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 2 دانلود
امتیاز فایل : -2 امتیاز
بازدید : 665 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,259 كاربر
adsads
مقاله نقش رسانه ها در کار آفرینی
مقاله نقش رسانه ها در کار آفرینی
تاریخ ارسال : 28 /04 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,طرح کارافرینی
حجم فایل : 18.42 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
تعداد صفحات : 21 صفحه
امتیاز : -2




قیمت : 900 تومان



توضیح :

مقاله نقش رسانه ها در کار آفرینی

 

فهرست:
نقش رسانه ملی و مطبوعات در ترویج فرهنگ کارآفرینی
راهبردهای ترویج و اشاعه فرهنگ کارآفرینی
زمينه هاي تحقيقاتي مناسب در كارآفريني
HiGrade ؛ افتحار صنعت دیجیتال ایرانی
حال و آینده رسانه های دیجیتال در ایران

 

 

نقش رسانه ملی و مطبوعات در ترویج فرهنگ کارآفرینی


« در عصر حاضر دولت ها از طریق رسانه های همگانی و اختصاص بودجه های قابل توجه جریان‌های فکری، فرهنگی و سیاسی را هدایت و راهبری می کنند. کمتر کسی است که تأثیر رسانه های همگانی به ویژه رادیو و تلویزیون را در فرهنگ جامعه نادیده بگیرد. نشانه بارز آن گرایش مردم از همه قشرهای سنی و تحصیلاتی به برنامه های رسانه جمعی است و تأثیرات سریع و عمیق آن در فرهنگ جامعه به روشنی مشهود است. اما به نظر می رسد از این ابزار کارساز آن طور که بایسته و شایسته است در امر توسعه کارآفرینی بهره لازم گرفته نمی شود. و علیرغم نقش و اهمیت کارآفرینی در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استفاده از این ابزار مورد غفلت واقع شده است. »


راهبردهای ترویج و اشاعه فرهنگ کارآفرینی
« اگر از ديدگاه ”شيوه زندگي“ به فرهنگ بنگريم نمي‌توانيم آن را از مقوله كار و نحوه كسب درآمد جدا بدانيم. كار و فرهنگ همواره و در تمام جوامع بر يكديگر تاثير متقابل داشته‌اند. روش‌‌هاي رايج كسب درآمد تا حد زيادي بر نحوه رفتار افراد و تعامل آن‌ها با يكديگر موثر است. گسترش كارآفريني نيز به عنوان عامل ايجاد اشتغال و توليد ثروت در جامعه, نتايج فرهنگي ويژه‌اي را در پي خواهد داشت كه قابل تامل و بررسي است.
همچنین نحوه شكل‌گيري و ثمربخشي كارآفريني, روش‌ها و شيوه‌هاي خاصي را مي‌طلبد كه بر پايه باورها و ارزش‌هاي ويژه‌اي استوار شده است. مجموعه اين روش‌ها و باورها را مي‌توان يك فرهنگ تلقي نمود. در واقع فرآيند كارآفريني در بطن خود فرهنگ خاصي را نهفته دارد. اين فرهنگ را مي‌توان همان فرهنگ حاكم بر شركت‌هاي كارآفريني كوچك دانست: مفهوم مشتركي است كه اعضاي شركت پذيرفته‌اند و ارزش‌ها, باورها و روش‌هاي مشتركي است كه بر فعاليت شركت حاكم است.»

آموزش و یادگیری کارآفرینی
« سرعت تغییرات و تحولات از حد تصور فراتر رفته، به گونه ای که خلاقیت و نوآوری به عنوان اصلی اساسی از عوامل مهم بقای سازمان ها و شرکت های جوان پذیرفته شده است. بر اساس این استدلال، کشورهای پیشرفته بر آموزش خلاقیت و كارآفريني تأکید بسیار کرده ودر این راستا در انتخاب افراد خلاق، نوآور و آینده نگر که رهیافت های بدیع و خلاق برای مسائل پیچیده ارائه کنند، توجه خاص مبذول داشته اند. »
زمينه هاي تحقيقاتي مناسب در كارآفريني
كارآفريني به عنوان يك پديده نوين در اقتصاد نقش موُثري را در توسعه و پيشرفت اقتصادي كشورها يافته است. كارآفريني در اقتصاد رقابتي و مبتني بر بازار امروزه داراي نقش كليدي است. به عبارت ديگر در يك اقتصاد پويا ، ايده ها ، محصولات ، و خدمات همواره در حال تغيير مي باشند و در اين ميان كارآفرين است كه الگويي براي مقابله و سازگاري با شرايط جديد را به ارمغان مي آورد.از اين رو در يك گسترده وسيع تمام عناصر فعال در صحنه اقتصاد (مصرف كنندگان ، توليد كنندگان ، سرمايه گذاران) بايد به كارآفريني بپردازند و به سهم خود كارآفرين باشند.

 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | shadow | تاریخ ارسال : 28 /04 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.