توضیح :
این مقاله دارای فرمت word و برای پرینت آماده میباشد.
موضوع:فرانک اون گهری
فهرست مطالب :
مقدمه
فرانک اون گهری
فصل اول
زندگی نامه
جوایزی که گهری تا کنون دریافت کرده است:
همچنین او دارای ۱۲ دکترای افتخاری از دانشگاههای مختلف می باشدکه عبارتند از:
گهری در کنار کار حرفهای تا سال ۱۹۹۸ در دانشگاه نیز تدریس میکرد:
نظرات دیگران درباره او:
فصل دوم
معماری گهری
سبک معماری گهری:
معماری فولدینگ:
معماری دیکانستراکشن:
شکلها و مصالح :
فصل سوم
نمونه کارهای گهری
موزه هوافضا:
لسآنجلس ۱۹۸۴_۱۹۸۲
ساختمان چیتدی:
ونیس، ایالت کالیفرنیا ۱۹۹۱_۱۹۸۵
کافه تریای نست کانده:
نیویورک ۲۰۰۰_۱۹۹۶
درنئوزولهوف:
داسلدورف ۱۹۹۹_۱۹۹۴
ساختمان بانک دیجی:
برلین ۲۰۰۱_۱۹۹۵
EMR مرکز ارتباطات و تکنولوژی:
آلمان، بداوین هاونس ۹۵_۱۹۹۱
پروژه موسیقی اکسپرنیس:
سیاتل ۲۰۰۰_ ۱۹۹۵
موزه هنر فدریک، آر، ویزمن در دانشگاه مینهسوتا:
میناپولیس ۱۹۹۰_۱۹۳۰
موزه گوگنهایم بیلبائو:
اسپانیا _ بیلبائو ۱۹۹۷_۱۹۹۱
ساختمان ناسیوناله ندرلندن:
پراگ ۱۹۹۶_۱۹۹۲
پارک موسیقی میلینیوم _ پارک هزاره موسیقی:
شیکاگو ۱۹۹۹
سالن کنسرت والت دیسنی:
لسآنجلس ۱۹۷۸
تندیس ماهی در ویلا اومپیا:
اسپانیا، شهر بارسلونا ۱۹۹۲_۱۹۸۹
ویترا:
آلمان _ ویل آمراین ۱۹۸۹_۱۹۸۷
ساختمان اداری گروه دیزنی:
ایالت کالیفرنیا _ آنهایم ۱۹۹۶_۱۹۸۷
مرکز مطالعات مولکولی ونتز:
دانشگاه سنسیناتی
سنسیناتی ۱۹۹۹_۱۹۹۳
ساختمان پیتربیلویس:
ساختمان مرکز آمریکایی:
پاریس ۱۹۹۳_۱۹۸۸
موزه کودکان بوستون ۱۹۹۱
فصل چهارم
سخنان گهری
فصل پنجم
مقدمه
فرانك اون گهري
شروع فعاليتهاي حرفهاي گري، با تشديد دگرگونيهاي سياسي و اجتماعي مصادف شد. امواجي كه، پس از 1968 فروپاشي و شكست ساختارهاي پيشين را ميطلبيد. نگرش تازه گهري، صرفاً به احياي سيماي مجسمهاي و كشف پتانسيلهاي نهفته در آن محدود نميگرد، كه در تحقيقات و مشاهدات عميقتر، به آفرينش بعدي جديد در زندگي اجتماعي انجاميده است. شخصيتي كه با آگاهي از معناي عدم پذيرش مكانيزمهاي شرطي شدهي دانش شخصي مترصد زايشي نو است.
معمار، در مواجهه با مقاومت شرايط بيروني، نخست، از خانة شخصياش آغاز مينمايد، اقدامي كه، چون آذرخشي ناپيدا ميدرخشد. در ساخت و كاربرد مصالح جديد، بابهرهمندي از پسماندهای شهري صنعتي را ميگشايد. با ايجاد تصاوير جديد پلاستيكي، در راستاي محو افسردگي از چهرههاي محيط زيست، نهايتاً آثاري چون موزة گوگنهايم در بيل بائور ميآفريند.
جوهر هنر، در شيوة معماري شهري، كاملاً نمايان و تابان است.
حركت در طرحهاي شهري هم چون در آثار سبكهاي مدرن نقاشي و مجسمهسازي (كوبيسم، سورئاليسم، اكسپرسيونيسم و فوتوريسم) به مثابهي بعد نتيجه، موفقيت در ادامه و تكامل راهي را ميرساند كه مربيان فرزانهاش (چون لوكوربوزيه و تراني در اروپا و فرانك لويد رايت در آمريكا) برگزيدند، مسيري كه، با گذشت زمان، به سبب خلاقيت، همواره پررنگتر ميگردد