نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 2 امتیاز
بازدید : 111 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
مقاله فلسطین و منطقه خاور میانه
مقاله فلسطین و منطقه خاور میانه
تاریخ ارسال : 05 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 31.33 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 41 صفحه
امتیاز : 2




قیمت : 3,600 تومان



توضیح :

این مقاه دارای فرمت  word  میباشد.

 

 

 

                          موضوع: فلسطین و منطقه خاور میانه

 

منطقه خاور ميانه سالهاست كه بازيچه دست استعمارگران اروپايي و آمريكايي بوده است. اساسا نام اين منطقه به تقسيم بندي استعماري استعمار پير انگليس باز مي گردد كه كشور خود را مركز عالم دانسته و ساير كشورها به تناسب دوري و نزديكي خود مناطق خاصي نام گذاري مي كردند. منطقه خاورميانه درنظر استعمارگران همواره از اهميتي فوق العاده برخوردار بوده است. موقعيت ژئوپليتيك آن و واقع شدن در كنار اقيانوس اطس و پنج درياي مهم جهان (احمر- سياه- مديترانه- خزر- خليج فارس) كه مركزيت ارتباطات و تجارت جهاني بوده است 2- خصوصيت فرهنگي اين كشورها كه از جنوب غرب آسيا تا شمال شرق آفريقا امتداد يافته اند عرب و مسلمان بودن تمامي اين 18 كشور مي‎باشد 3- وضعيت انرژي و منابع عظيم نفتي و گاز دنيا كه در اين منطقه بوده است از اين رو استعمار پير انگليس همواره چشم طمع به منابع عظيم آن داشته است اما از طرفي اين منابع عظيم در قلب دنياي اسلام جاي گرفته بود لذا با ناميدن اين منطقه به عبارت استعماري خاورميانه اولين توجهات خود را بدان معطوف كرد. استعمارگران كه بدنبال غارت اين منابع و تسلط بر مسلمانان همواره باشد محكم اما پر اشتباه امپراطوري عثماني مواجه بودند با ترفندهاي گوناگون موجبات تجزيه آن را فراهم كرده و سرانجام پس از جنگ جهاني اول كه تمامي كشورهاي جهان بين دول متحدين و متفقين تقسيم بدني شد انگليس يا زيركي هر چه تمام تر ابتكار عمل را در تفسيم سرزمينهاي امپراطوري عثماني بدست گرفته و با نوع تقسيم بندي اين مناطق و دادن سهم هر يك از اين مناطق به يك دولت استعمارگر مقدمات شكل گيري خاورميانه فعلي را فراهم كرد انگليس كشور ‌بين النهرين را مستعمره خود ساخت و فرانسه سرزمين سوريه و اطراف آن را و وضع به گونه است شد كه كشور عثماني كه در سال 1912 در مقابل پيشنهادات وسوسه انگيز از برخي متصرفات خود چشم پوشي كرده عملا در سال 1220 سه چهارم آنها ر ا از دست داد و كشور جديد تركيه بر خرابه هاي امپراطوري عظيم عثماني كه همواره نقش مزاحم براي فزودن خود استعمارگران اروپايي برداشت شكل گرفت. بدنبال آن كشورهاي عراق و سوريه و اردن و لبنان و فلسطين از اين تجزيه شكل گرفتند.
سرزمين فلسطين تحت قيموميت انگلستان قرار گرفت. از اين زمان به بعد شاهد ظهور استراتژي جديد استعمارگران مي باشيم بدين ترتيب كه آنها بتمرين راه براي تسلط براي منابع عظيم نفت و انرژي در خاورميانه و از طرفي مقابله با توده هاي مسلمان را در آن ديدند كه در قلب خاورمينه و در سرزمين فلسطين كه از نظر جغرافيايي نيز قلب پيكره است جهاني اسالم بود رژيمي كاملاً در جهت منافع خود را روي كار‌آوردند. بدين ترتيب بود كه مقدمات تحريك يهوديان وشكل گيري پديده صهيونيسم آغاز شد و يهوديان راسالهاي سال در اروپا تحت تحقير و سركوب اروپاييان بودند و بدنبال سرزميني خاص يهوديان بودند يافتن آن اقدام كردند. اما باعث جريان صهيونيسم به آنها اين سرزمين حتي در اغاز از آرژانتين و ديگر نقاط جهان سخن گفته مي شد به ناگهان درقلب است اسلام جاي پيدا كرد. سير مهاجرت غاصبان صهيونيست از سرتاسر جهان و سالها پيش از شكل گيري رژيم صهيونيستي در فلسطين آغاز شد و پس از  كشتار ويراني اكثرنقاط سرزمين فلسطين بود كه سرانجام اين رژيم جعلي در كنار بي تفاوتي جامعه جهاني و خصوصا حمايت دولتهاي استعماري و طبقه سرمايه داران صهيونيست آنها شكل گرفت. از اين لحظه به بعد و با شكل گيري اين رژيم كه دقيقا به مثابه خنجري در قلب امت اسلام بود سرنوشت منطقه دستخوش تغييراتي شد و نزاع خونين و بي پايان در آن شكل گرفت.



نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.