نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 10 امتیاز
بازدید : 140 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
مقاله فنون روایط عمومی و ارتباط با رسانه ها
مقاله فنون روایط عمومی و ارتباط با رسانه ها
تاریخ ارسال : 06 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 102.37 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 51 صفحه
امتیاز : 10




قیمت : 4,700 تومان



توضیح :

این مقاله دارای فرمت  word  و آماده پرینت می باشد.

 

 

 

                         موضوع:دانلود مقاله فنون روایط عمومی و ارتباط با رسانه ها

 

مقدمه 2
تاريخچه روابط عمومي در ايران (قرن حاضر) قبل از پيروزي انقلاب اسلامي   6
روابط عمومي در ايران پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي 7
آموزش روابط عمومي در ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي   7
تعاريف روابط عمومي از نظر ركس ماريو 9
ويژگي هاي يك مدير روابط عمومي 9
سازماندهي در روابط عمومي 10
افكار عمومي 10
وظايف روابط عمومي در سازمان 24
نمايشگاه 24
سخنراني 28
سفر مطبوعاتي 28
معاشرت مطبوعاتي 30
راه اندازي دسته هاي مشورتي 30
نشريه داخلي 31
قفسه هاي اطلاعات 32
راه اندازي يا تك اطلاعات 32
آرشيو تخصصي 34
نظام پيشنهاد ها 34
گزارش اداري 36
تريبون آزاد كاركنان 37
برنامه ريزي براي رهبران فكري 39
انتشار كتاب و كتابچه 40
راه اندازي روزنامه ديواري كاركنان 40
برگزاري مراسم 40
برگزاري همايش 41
انتشار بولتن 42
مجله ويدئويي 42
راهنمايي ارباب رجوع و تابلو راهنما 43
سفر تبليغاتي 44
انتشار بروشور 45
نتايج 45
 
مقدمه :
يكي از مشكلات روابط عمومي ها دركشورما فقدان منابع علمي و مكتوب دراين حوزه مي  باشد از ديرباز و از زماني كه روابط عمومي بعنوان يك رشته و حرفه در كشور ما متولد شد، به دليل آن كه تولد اين حرفه جديد براساس نيازها و زير ساخت هاي موجود در كشور ما جوابگوي اين نهاد اجتماعي نبود، سازوكارهاي مناسب هم براي توسعه و ارتقاء روابط عمومي ايجاد نشد ولي با گذشت زمان و ايجاد نيازهاي جديد درجامعه در حال گذار ايران نياز به داشتن روابط عمومي هاي كارآمد بيش از پيش احساس شد. با سواد شدن در صد بيشتري ازمردم، ايجاد تمايلات تساوي طلبانه، بالا رفتن توقعات مردم از حكومت، گسترش وسايل ارتباط جمعي، اهميت يافتن هرچه بيشتر افكار عمومي، رشد صنايع و شركتهاي سهامي و … ازجمله اين عوامل به شمار مي روند. 
اداره كل تبلغيات معاونت امور مطبوعاتي و تبليغاتي به عنوان متولي روابط عمومي هاي كشور همواره كوشيده است باهمكاري و هماهنگي روابط عمومي ها، ساز و كارهاي لازم را جهت پيشرفت و توسعه روابط عمومي هاي كشور را فراهم سازد.
تاريخچه
روابط عمومي در ايران (قرن حاضر) قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1322 شمسي با تصويب هيأت وزيران، اداره پي به نام «اداره كل انتشارات و تبليغات» تشكيل شد كه وظيفه اصلي آن بيشتر در جهت انتشارات و تبليغات در آن زمان بود. با تشكيل اين اداره به مرور تبليغات و ارتباطات در دستگاه هاي دولتي مورد توجه قرار گرفت.
روابط عمومي به صورت امروزي آن حدود 37 سال در ايران قدمت دارد. اولين روابط عمومي در سال 1327 شمسي از طرف شركت نفت ايران و انگليس در ايران به وجود آمد كه مركز مهم ترين تشكيلات و فعاليت هاي آن در آبادان بود و در تهران فقط يك دفتر داشت اين شركت در توسعه فعاليت هاي خود به تدريج در ساير نقاط ايران از جمله اهواز، مسجد سليمان، كرمانشاه و ديگر مناطق نفت خيز اقدام به ايجاد دفاتر نمايندگي كرد. اين روابط عمومي مطابق با سليقه و فكر موسسين انگليسي خود به نام «اطلاعات» انتخاب شده بود از سال 1323 كه همزمان با ايجاد كنسرسيوم و تأثير و دخالت فكر و ايده آمريكايي در فعاليت هاي مختلف شركت نفت بود. اين بخش به نام روابط عمومي تغيير نام داد و شامل اداره ارتباط با كاركنان و روابط عمومي شد. 
بدين ترتيب شركت ملي نفت ايران به وجود آورنده اولين تشكيلات روابط عمومي در ايران است. غير از اين، از تشكيل نخستين روابط عمومي در دستگاه هاي دولتي تاريخ دقيقي در دست نيست و اصولاً روابط عمومي در بخش دولتي با نام «انتشارات» و «مطبوعات» آغاز به كار كرد. بدين ترتيب كه هر يك از موسسه هاي بخش دولتي در سازمان كلي خود يك دفتر انتشارات، مطبوعات داير كردند. از اين طريق چه به صورت مستقيم يعني انتشارات و چه به صورت غيرمستقيم يعني از طريق مطبوعات كه آنها را نماينده افكار عمومي مي شناختند. با مردم ساير ارباب رجوع ارتباط برقرار ساختند. اين روال همچنان ادامه داشت تا اين كه به موجب لايحه قانوني مصوب هشتم فروردين ماه 1343 شمسي وزارت اطلاعات تشكيل شد و بعد از تأسيس وزارت اطلاعات در اواخر دهه چهل اين وزارتخانه به مسأله روابط عمومي اهميتي جدي داد و براي شروع سازمان روابط عمومي صنعت نفت با تشكيلاتي دولتي پس از مدتي تغييراتي كلي در روابط عمومي دولتي در وزارت اطلاعات انجام شد.

 

 

 



نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.