توضیح :
این مقاله دارای فرمت word و به صورت 44 صفحه می باشد.
موضوع: فورج آلیاژ های آلومینیوم
فهرست مطالب:
بخش اول:
فورج آلیاژهای آلومینیم
مقدمه
فورج پذیری Forgeability
تأثیر حرارت
تاثیر نرخ تغییر شکل
تاثیر دمای قالب
روشهای فورج Forging Mehtods
Opendie Forginigs
Closedie Forgings
HighDefinition Forgings
Precision Forgings
Upset Forgings
Orbital (Rotary) Forgings
Spin Forgings
Ring Rolling
Mandrel Forgings
Reverse or forward extrusion
فورج آلیاژهای آلومینیوم
بخش دوم:
تجهیزات فورج
Hammers: Hammer
Mechnaical and screw presses
پرسهای هیدرولیکی
مواد قالب
طراحی قالب
ساخت قالب
مراحل فورج آلیاژ آلومینیم
تجهیزات گرم کردن
کنترل دما
گرم کردن قالبها
روغنکاری
دوربری، شکل دهی و اصلاح
شکل دادن Forming
اصلاح Repair
بازرسی
بازرسی ابعادی
توسعه مواد در فورج آلومینیوم
آلیاژهای آلومینیوم لیتیوم
ترکیبات آلیاژهای آلومینیوم
مقدمه :
با توجه به اينكه تا به حال مقالهاي در مورد فورج فلزات غير آهني به چاپ نرسيده است سعي گرديده تا با ترجمه متن فوق كمكي به صنعت كشور در زمينه فورج آلومينيم بشود. اين سلسله مقالات شامل قستمهاي مختلفي از جمله فورج پذيري آلومينيم، تجهيزات فورج آلومينيوم، تكنولوژي طراحي قالب و آلياژهاي مختلف آلومينيوم ميباشد. در نخستين بخش در مورد روشهاي مختلف شكل دادن آلياژهاي آلومينيوم بحث خواهد شد.
آلياژهاي آلومينيوم در انواع و اشكال مختلف و در طيف وسيعي براي كاربردهاي مختلف ميتوانند فورج شوند. فورج آلياژ آلومينيوم، مخصوصاً در فورج Close-die ، شكل نهايي قطعه فورج توليد شده را صافتر و شفافتر از فورج گرم آلياژ فولاد مي گرداند. آلياژ آلومينيوم بازتاب هاي مختلفي در حرارتهاي زياد در خلال فورج از خود نشان ميدهد. صنعتگراني كه به آلومينيم دسترسي دارند، مي توانند از آلياژهاي آلومينيم به جاي فولاد اسفتاده كنند چون اين دو در خيلي از موارد قابل مقايسه با يكديگر ميباشند. براي شكل دادن قطعات آلياژ آلومينيم، فشار مورد نياز در فورج ميتواند مختلف باشد كه بستگي به تركيبات شيميايي آلياژ، مراحل فورج به كار رفته، نرخ تغيير قطعه در فورج، نوع قطعه فورج، شرايط روانكاري و حرارت قالب دارد.
نمودار 1 تنشهاي جاري در فورج آلياژهاي آلومينيم در 350 تا 270 را مقايسه ميكند و نرخ تغييرات از 4 تا 10 در فولاد 1025 را با نرخ تغييرات حرارت در آلياژهاي ديگر مشخص ميكند. تنشهاي جاري سبب پايين بودن فشار مورد نياز براي فورج هستند، اگر چه، فشار حقيقي قطعه فورج معمولاً بيشتر است زيرا مراحل ديگر فاكتورهايي را به چارچوب بالا اضافه مي كنند. براي بعضي از آلياژها آلومينيوم از ضعيف تا متوسط مانند 1100 و 6061، تنشهاي مخصوصاً آلياژهاي سري xxx7 مانند 7075، 7010، 7049،7050 ، تنشهاي جاري و در نتيجه فشار فورج در مقايسه با فولاد بيشتر است.