نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 6 دانلود
امتیاز فایل : -6 امتیاز
بازدید : 201 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
کانالهای روباز
کانالهای روباز
تاریخ ارسال : 14 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 8.16 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 9 صفحه
امتیاز : -6




قیمت : 800 تومان



توضیح :

مقاله کانال های روباز

 

فهرست:
تاثير شكل مقطع كانال روي توزيع تنش برشي در كانالهاي روباز
شبكه هاي آبياري ايرانيان
تاسيسات آبرساني و تصفيه فيزيكي آب چغاز نبيل با 3300 سال قدمت نمونه ديگري از هنر معماري ايران زمين
 
 
تاثير شكل مقطع كانال روي توزيع تنش برشي در كانالهاي روباز
به منظور بررسي ساختار جريان (flow structure) در کانال هاي روباز، در شرايط جريان يکنواخت، تنش برشي و توزيع آن مورد تحقيق قرار گرفته است. از آنجايي که توزيع تنش برشي در طول جداره کانالها و همچنين تاثير شکل مقطع در ميزان حمل رسوبات بسيار مهم است، توزيع تنش برشي در کانالهاي با مقطع مختلف (مستطيلي، ذوزنقه اي، دايره اي و مقطع مستطيلي با کفv شکل) بررسي و مقايسه شده اند. براي اندازه گيري تنش برشي جداره از لوله پرستون  (Preston tube)به قطر داخلي 4.075 ميلي متر استفاده شده است. نتايج داده هاي آزمايشگاهي نشان مي دهند که توزيع تنش برشي در تمام مقاطع کانالها در شرايط جريان فوق بحراني تغييراتي مشهود داشته ولي در حالت جريان زير بحراني توزيع ها بدون برآمدگي و نسبتا صاف هستند. نتايج حاصل همچنين نشان مي دهد که شکل مقطع کانال و جريانهاي ثانويه(secondary flows) در توزيع تنش برشي بسيار موثر بوده است. البته اين تاثير در جريان هاي زير بحراني و فوق بحراني در کانالها متفاوت مي نمايند. بدين منظور از آناليز درصد سهم نيروي برشي ديواره کانال  (%SFw)استفاده گرديده است. براساس نتايج به دست آمده، نسبت محيط مرطوب بستر کانال به محيط مرطوب ديواره آن (P+ = Pb/Pw) پارامتر مناسبي براي معرفي%SFw مي باشد. يک نتيجه جالب اين است که مقدار متوسط ضريب ويسکوزيته گردابي (l) تابع دبي جريان در کانالها است، طوري که با افزايش دبي جريان از مقدار l کاسته مي شود. اين موضوع بايستي در مدل هاي کامپيوتري براي جريان در کانال هاي روباز مدنظر قرار گيرد.
شبكه هاي آبياري ايرانيان
در تاريخ ديرپاي اين مرز و بوم، آب هميشه نقش كليدي داشته است. شبكه هاي معروف آبياري، يعني قناتها در جهان   به خوبي شناخته شده هستند. عمر اين تكنيك به 2500 سال بر مي گردد. اولين سند مكتوب در خصوص تكنيك حفر قنات، در نوشته هاي هرودوت، مورخ مشهور يوناني به چشم مي خورد و اين صنعت در دوران هخامنشيان (550-330 سال قبل از ميلاد) كاملا رايج و متداول بود. در حفاري هاي باستان شناسي به بقاياي آبگير، مخازن آب با سرريزها و مجاري تخليه و حتي شبكه هاي فاضلاب دست يافته اند، كه عمرشان به دوره قبل از هخامنشيان ، دوره قبل از ايلام و آشور (1500-600 سال قبل از ميلاد) مي‏رسد.    
 
دانلود مقاله کانالهای روباز
 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 14 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.