نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 4 دانلود
امتیاز فایل : -3 امتیاز
بازدید : 440 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
عوامل موثر در سرمایه گذاری خارجی در ایران
عوامل موثر در سرمایه گذاری خارجی در ایران
تاریخ ارسال : 15 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 17.1 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 31 صفحه
امتیاز : -3




قیمت : 1,700 تومان



توضیح :

به نام خدا

مقاله : عوامل موثر در سرمایه گذاری خارجی در ایران

این مقاله با فرمت word و آماده پرینت می باشد

 

فهرست:

تاريخچه سرمايه گذاري خارجي درايران

 موقعيت ويژه ايران اصلي انکار ناپذيردر جذب سرمايه هاي خارجي

 فصل جديد سرمايه گذاري خارجي در ايران

 تضمين ها براي انواع روشهاي سرمايه گذاري خارجي در ايران

عوامل موثر بر افزايش انگيزه سرمايه گذاري خارجي در ايران

عوامل کاهش انگيزه سرمايه گذاري در ايران

تسهيلات و فرصتهاي ويژه ايران براي سرمايه گذاران خارجي

مزاياي قانون جديد تشويق و حمايت سرمايه گذاري خارجي

ارائه تسهيلات ويژه و آسان سازي امور براي سرمايه گذاران خارجي

سرمايه گذاري خارجي در ايران از سال 1372تا کنون

تحقيقات انجام شده در باره عوامل مؤثر برسرمايه گذاري خارجي
 
 
 
    سرمايه گذاري خصوصي خارجي ازسال 1358 تا 1381:
 
    دراين دوره دولت به رغم مشکلات ناشي از جنگ تحميلي و فشارهاي اقتصادي ، تعهدات خود را در قبال سرمايه گذاران خارجي به طور کامل و بي نظير ادا کرد به گونه اي که ازآن به عنوان حمايت بيشتر در مقايسه با سرمايه گذاران داخلي ياد مي شود.
    در قانون برنامه هاي پنج ساله اول و دوم توسعه کشور نيز به موضوع استفاده از سرمايه هاي خارجي توجه ويژه شد و براي فراهم کردن زمينه مساعد تر جذب سرمايه هاي خارجي در برنامه سوم توسعه نيز بيشتر به اين موضوع اهميت داده شد.
 
    قانون جلب و حمايت سرمايه گذاري خارجي که خود عامل مهمي درجذب و هدايت سرمايه هاي خارجي به کشور است پس از حدود 48 سال بازنگري شد و در سال 1381 قانون جديد( تشويق وحمايت از سرمايه گذاري خارجي) به تصويب رسيد و جايگزين قانون قبلي شد.
 
 موقعيت ويژه ايران اصلي انکار ناپذيردر جذب سرمايه هاي خارجي :
 
    ايران به لحاظ منابع عظيم خدادادي و موقعيت و جايگاه ويژه اي که در منطقه و جهان دارد همواره مورد توجه کشورها و قدرتهاي جهان بوده است و پيروزي ملت ايران و ايجاد نظامي نوين بر مبناي ايدئولوژي اسلامي بر اهميت ايران در جهان افزوده است.
    قدرت هاي استکباري کهآرمانهاي انقلاب اسلامي را مغاير سياستهاي خود در سلطه بر جهان و غارت منابعآنها ارزيابي مي کنند همواره تلاش کرده اند تا در حرکت شتابان ايران اسلامي در مسيردستيابي به فناوريهاي روز و اهداف توسعه کشور مانع تراشي کنند که موضوع پرونده سازي براي ايران دردستيابي به دانش هسته اي از جمله آنهاست.
    اگرچه برخي کشورهاي غربي به ويژه آمريکا از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي تلاش زيادي براي به انزواکشيدن ايران به کارگرفتند اما موقعيت ويژه و جذابيت هاي اقتصادي ايران به گونه اي است که به قول دانش جعفري وزير امور اقتصادي و دارايي حتي سرمايه گذاران آمريکايي نيز به رغم کنترلهايي که برآنان مي شود در قالب شرکتهاي ديگر کشورها در ايران سرمايه گذاري مي کنند.
 
    فصل جديد سرمايه گذاري خارجي در ايران:
 
مدير کل سازمان سرمايه گذاري خارجي کشور با بيان اينکه در سال هاي جنگ تحميلي روند سرمايه گذاري درکشور با چالش مواجه شد درباره دور جديد سرمايه گذاري خارجي در ايران مي گويد: از سال 1372 با بسترسازيهاي انجام شده موج جديد سرمايه گذاري خارجي در ايران آغاز شد و سير صعودي گرفت. احمد جمالي تدوين و تصويب قانون تشويق و حمايت سرمايه گذاري خارجي را گامي مهم در بسترسازي براي جذب سرمايه هاي خارجي توصيف مي کند و مي گويد: اين قانون که با بررسي قوانين سرمايه گذاري خارجي 34 کشور جهان تهيه و تدوين شده جزو مترقي ترين قوانين سرمايه گذاري است.
 
 تضمين ها براي انواع روشهاي سرمايه گذاري خارجي در ايران :
 
 مدير کل سازمان سرمايه گذاري خارجي مي گويد: براساس قانون تشويق و حمايت سرمايه گذاري خارجي مي توان در تمام زمينه ها که در مجوز سرمايه گذاري خارجي مشخص شده است فعاليت کرد و نياز به مجوز ديگري نيست ضمن اينکه تضمين لازم در برابر سلب مالکيت و ملي کردن به سرمايه گذاران داده مي شود.احمد جمالي مي افزايد : سرمايه گذاران خارجي همچنين از ضمانت صادرات برخوردار خواهند شد و در زمينه مبادلات خارجي نيز با آنان مشابه سرمايه گذاران داخلي رفتار مي شود.به گفته اين مقام مسئول ، سرمايه گذاران خارجي همچنين از تضمين هاي لازم براي جبران زيان ناشي از تحريم يا تعليق در اجراي موافقتنامههاي مالي،خريد کالاهايي که يک سازمان دولتي خريدار انحصاري کالاها و خدمات توليدي است و از مزاياي نامحدود بودن مبادلات خارجي برخوردار خواهند شد. مدير کل سرمايه گذاري خارجي با اشاره به قانون تشويق و حمايت سرمايه گذاري خارجي مي گويد : برخلاف تصور و تبليغات صورت گرفته سرمايه گذاران خارجي مي توانند تا 100درصد در طرح هاي ايراني سرمايه گذاري کنند. احمد جمالي تمرکز نمايندگان دستگاههاي مختلف در سازمان سرمايه گذاري خارجي را براي سهولت کار سرمايه گذاران و کوتاه شدن زمان درخواست سرمايه گذاري را از جمله اقدامات دولت براي حمايت از سرمايه گذاران خارجي توصيف مي کند و مي گويد :هم اکنون مجوز سرمايه گذاري خارجي در مدت 45 روز در کشورصادر مي شود.


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 15 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.