نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 2 امتیاز
بازدید : 411 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
نقاشی ایرانی در دوران کهن
نقاشی ایرانی در دوران کهن
تاریخ ارسال : 15 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 53.54 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 13 صفحه
امتیاز : 2




قیمت : 900 تومان



توضیح :

به نام خدا

مقاله : نقاشی ایرانی در دوران کهن

این مقاله با فرمت word و آماده پرینت می باشد

فهرست:

نقاشي ايران باستان

نقاشي روي چوب

 

نقاشي ايران باستان

در ایران باستان تصاویر با رنگهای تند و یكدست كشیده می شد و گاهی نقوش شباهت هایزیادی به یكدیگر داشته، اما می توان گفت كه نقوش و صور نوعی زیبایی و فریبندگیدارند كه به محض دیدن آنها در اعماق دل جا گزیده و دیدگان از آن همه زیبایی و ظرافتمتحیر و شگفت زده می شود.

قدیمی ترین آثاری كه در زمینه نقاشیتا به حال شناخته شده تصاویری است كه به دست انسان نخستین بین ده تا پانزده هزارسال قبل از میلاد مسیح درون غارها نقاشی شده است.

این نقاشی ها تنها با قصدتزئین و با فكر زیبایی شناختی بوجود نیامده است بلكه هدف این بوده كه با تقلید ازطبیعت موجود همانند واقعیت به وجود آورند تا آنكه بتوانند ارتباطی با همنوع خود ازطریق تصاویر نقش شده برقرار كنند. این گونه نقاشی ها با خطوط محكم طراحی شده و بامواد رنگین طبیعی رنگ آمیزی شده اند. به طوری كه به مرور زمان هنوز آثاری از آنهاباقی مانده است. موضوع نقاشی ها حیواناتی از قبیل اسب، كرگدن، فیل ماموت وگراز وحشیاست كه بشر برای ادامه حیات خود آنها را شكار می كرده اند. از بهترین نمونه های بهدست آمده مربوط به همین دوره می توان به غار التامیرا در شمال اسپانیا كه در سال۱۸۷۹میلادی شناخته شده، دیگری متعلق به غار لاسكو كه در فرانسه در سال ۱۹۴۱میلادیكشف شد، اشاره كرد. نقاشی های به دست آمده از این دو غار تصاویری است از حیواناتیكه جنبه تخیلی نداشته و مستقیماً از مشاهدات عینی انتخاب شده است. به طور كلی میتوان چنین نتیجه گرفت كه بشر از این طریق توانست موجودیت و حیات خود را در سال هایقبل از میلاد به ثبت رساند. در مصر باستان هنر نقاشی در مقابل معماری و مجسمه سازیاز اهمیت كمتری برخوردار بوده است، مع الوصف آثار قابل ملاحظه ای از آن دوره درموزه های مهم دنیا نگهداری می شود.

در ایران باستان تصاویر با رنگهای تند ویكدست كشیده می شد و گاهی نقوش شباهت های زیادی به یكدیگر داشته، اما می توان گفتكه نقوش و صور نوعی زیبایی و فریبندگی دارند كه به محض دیدن آنها در اعماق دل جاگزیده و دیدگان از آن همه زیبایی و ظرافت متحیر و شگفت زده می شود. این تصاویر درمیان اهل فن و هنر در هر دوره از زمان مورد تكریم بوده و بدان به دیده تحسین مینگرند.

 

 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 15 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.