نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -1 امتیاز
بازدید : 119 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
نقاشی دوران معاصر
نقاشی دوران معاصر
تاریخ ارسال : 15 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 98.13 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 16 صفحه
امتیاز : -1




قیمت : 900 تومان



توضیح :

به نام خدا

مقاله  : نقاشی دوران معاصر

این مقاله با فرمت word و آماده پرینت می باشد

 

فهرست:

طبيعت در نقاشي معاصر

نقاشي در دوران انقلاب

طبيعت در نقاشي معاصر

از گذشته‌هاي دور، در نگارگري ايران، شكل‌هاي مسطح‌نما، گاه ساده شده وگاه با پيچ و خم‌هاي مبالغه‌آميز و نمادين از كوه‌ها، جويبارها، درختان و گل‌ها ودر همه حال به دور از بازنمايي، در پس‌زمينه نقاشي‌هايي با موضوعات ادبي و شاعرانه،ديني، اساطيري و يادبودي و غيره، سابقه داشته است. تنها در اواخر قاجار منظره‌هاييايراني در آبرنگ‌هاي «محمودخان صبا» و آثار اوليه «كمال‌الملك» غفاري مشاهده شد. ولي آن‌چه به‌نام هنر نقاشي جديد، توسط كمال‌الملك و شاگردانش از روش آكادميك ياواقع‌گرايي اروپايي تقليد شد و به ايران آمد، حركتي اجتناب‌ناپذير بود. به هر حالنقاشي ايراني ارتباط خويش را با سنت‌هاي نگارگري گذشته‌ي خود قطع كرد و به شناختطبيعت، بُعدنمايي در آن، تاثيرات جوّ بر رنگ‌ها و بهره‌جويي از خاصيت توصيفي وتشبيهي نور و رنگ پرداخت. پس از پايان جنگ جهاني دوم و سفر برخي از نقاشان جوان آنروزگار به اروپا و آموختن شيوه‌هاي امپرسيونيستي و پست امپرسيونيستي، تعداد قابلتوجهي از نقاشان معاصر، سه پايه‌هاي خويش را از آتليه‌ها بيرون آورده و در دامنطبيعت، پر شورانه به نقاشي با ميثاق‌هاي مكاتب مذكور پرداختند.

 

 

از آن‌جايي كه بالاخص در روش‌هاي پست امپرسيونيسم و برخي شاخه‌هاي نقاشي نوينغرب مانند اكسپرسيونيسم و فوويسم تاثيرهاي عميقي از نقاشي منظره‌ي ژاپن و شرق دور،نهادينه شده بود، در آثار نقاشان ايراني نيز، اگر چه با حدود نيم قرن تاخير، به هرحال توجه به ارزش‌هاي تصويري و بيان تجسمي متاثر از نمودگذاري بصري و ساختارهايمبتني بر طبيعت ولي مستقل از آن رواج يافت. پيشرواني نظير محمود جوادي‌پور، حبيبمحمدي، سهراب سپهري، حسين محجوبي، ابوالقاسم سعيدي و ناصر عصّار و آثار متاخرترِحسين كاظمي هر كدام با صميميت، سر سپردگي و توصيفِ صِرف را كنار گذاشته به فرافكنيانديشه‌ها و عواطف دروني خود در بر داشت از طبيعت پرداختند. آن‌ها تا حدّ قابلتوجهي به كار اساسي تجسم صورت بديع ذهني خود بر محمل فرم هاي طبيعت همت گماشتند. طبيعي بود كه در نمايش اين جلوه‌ها، از تقليد باز مي‌ماندند و يا تغيير و تحريفخطوط و رنگ‌هاي طبيعي را بر خلاف تجربه‌ي بصري، مفيد مي‌دانستند.

 

 

 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 15 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.