نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 5 امتیاز
بازدید : 165 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
پژوهشی اوقات فراغت
پژوهشی اوقات فراغت
تاریخ ارسال : 16 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 121.3 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 86 صفحه
امتیاز : 5




قیمت : 2,900 تومان



توضیح :
این فایل با فرمت word،قابل ویرایش و آماده پرینت میباشد.                                 
                                     موضوع:اهمیت اوقات فراغت 
فهرست مطالب
 
فصل اول مقدمه پژوهش
مقدمه    ................................................................................................................................................................ 2
بيان مسئله..............................................................................................................................................................5
اهميت و ضرورت تحقيق  ................................................................................................................................. 7
آثار بي‌توجهي‌ به‌ فرصتهاي فراغتي ......................................................................................................8  
اوقات فراغت، مكمل نظام تعليم و تربيت ......................................................................................... 9  
اهداف تحقيق.......................................................................................................................................................11
سوالات تحقيق....................................................................................................................................................12
تعاريف عملياتي...................................................................................................................................................13
فصل دوم پيشينه نظري و تجربي
عقايد و نظرات مربوط به موضوع تحقيق (پيشينه نظري)
1- تعاريف ارائه شده از (اوقات فراغت) ....................................................................................................... 17 
2- مقايسه مفهوم اوقات فراغت با چند واژه ديگر...................................................................................... 17 
3- نگاهي كوتاه به سير تحول چگونگي گذران اوقات فراغت ..................................................................18
4- بررسي آراء و انديشه هاي صاحبنظران.................................................................................................. 19
5- مشخصات فراغت در دوران جديد  .........................................................................................................19
ارزش و اهميت (اوقات فراغت)از ديدگاه اسلام و مكاتب ديگر.................................................................20
7- شرايط و ويژگي هاي اوقات فراغت  .......................................................................................................21
8- سفارشات و تاكيدات دين اسلام............................................................................................................  21
9- اوقات فراغت و آسيب پذيري هاي اجتماعي ........................................................................................22
10- اوقات فراغت و اشاعه ي فرهنگ عمومي............................................................................................ 22
11- معناي لغوي ورزش ................................................................................................................................23
12- ورزش در زبان انگليسي.........................................................................................................................26 
13- تعاريف ورزش ........................................................................................................................................  27
14- ورزش و مفاهيم مترادف......................................................................................................................  28
15- اقسام ورزش............................................................................................................................................. 29
16- گرايش و رغبت دانش آموزان به ورزش ..............................................................................................29
17- كاركرد هاي ورزش   ............................................................................................................................. 30
18- سير تاريخي ورزش در ايران ..............................................................................................................  32
19- ورزش در دين زرتشت........................................................................................................................... 36
20- تربيت بدني در كشور هاي اروپايي.................................................................................................... 37
21- ورزش و اوقات فراغت   ......................................................................................................................  39
22- ورزش و نقش رواني آن  ..................................................................................................................... 39
23- ورزش و نقش حركتي آن.................................................................................................................... 40
24- ورزش و نقش آن بر بدن.....................................................................................................................  40
25- نقش اقتصاد در ورزش .......................................................................................................................... 41
26- ورزش و تربيت بدني از ديدگاه شهيد مظلوم دكتر بهشتي .......................................................... 42
27-اهميت و ضرورت تربيت بدني از نظر ژاك ژان روسو   ................................................................... 42
 
مروري بر تحقيقات مشابه (پيشينه تجربي)
1- نحوه گذران اوقات فراغت دانشجويان دانشگاه‌هاي كشور با تأكيد بر فعاليت‌هاي ورزشي 44
2- بررسي درباره چگونگي پر شدن اوقات فراغت دانش‌آموزان دبيرستان‌هاي مشهد و كشف زمينه‌هاي مورد علاقه دانش‌آموزان............................................................................................... 44
3- نحوه گذران اوقات فراغت دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه شمال تهران........................... 45
4- - بررسي نحوه گذران اوقات فراغت دانشجويان پسر دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي جنوب خراسان با تأكيد بر جنبه تربيت بدني.......................................................................................... 46
5- چگونگي اوقات فراغت دانشجويان پسر دانشگاه اصفهان با تأكيد بر فعاليت‌هاي ورزشي.. 46
 
منابع ومواخذ.....................................................................................................................................48
 
شرح مختصری از اوایل فایل:
 
    1-1-مقدمه
    تحقيق و پژوهش و اثرات مثبت و اثر گذار آن در حل مسايل اجتماعي, فرهنگي, سياسي, اقتصادي و صنعتي و لزوم بهده وري از اين فرآيند فرهنگي اجتماعي, بحثي جدي و بسيار مهمي است كه تمام كشور ها سر لوحه و تيتراژ برنامه هاي  خود را به آن اختصاص داده اند.و دلاي پيشرفت اين قبيل كشور ها, بلا شك بر مي گردد به نگرشي كه به اين موضوع مهم وحياتي دارند. قبل از هر گونه عمل براي پيشرفت ابتدا بايد عقب ماندگي ها و راه هاي پيشرفت را به دست آورد. بهترين راه براي جمع آوري چنين اطلاعاتي تحقيق و پژوهش است.
     پر واضح است كه كشور ما نيز از اين قاعده و فرمول بين المللي مستثني نيست و لازم است كه مديران فرهنگي, اساتيد و فرهيختگان جامعه تحقيق و پژوهش, در راه پبشبرد اهداف وتحقق هر چه سريع تر برنامه ها, اين تاثير تحقيق و پژوهش را به دانش آموزان ودانشجويان گوشزد كند ودر برنامه هايي منظم ومدون لزوم بهره برداري از اين فرآيند فرهنگي را به رشته ي تحرير و تدوين درآورند چرا كه به نظر اين بنده ي حقير ابتداي هر كاري اگر با مطالعه و تحقيق و پژوهش حول هدف مورد نظر شروع شود,بلا شك بهترين نتايج و بهره  برداري ها را مي توان از آن برد.
    بحث مديريت, نظام آموزشي, نحوه آموزش و زمان هايي كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد  مي تواند ماخذي باشد براي پيشگيري رفتار هاي منفي اجتماعي از قبيل : انحرافات اخلاقي- اجتماعي و غيره .
    اصولا اجتماعي كه ما انسان ها در آن زندگي مي كنيم, علاوه بر دارا بودن طبقات اجتماعي بسيار غني و بسيار فقير, متاسفانه, داراي نا هماهنگي در نگرش و سطح سواد و بينش افراد نيز مي باشد, كه بحث مورد نظر ما را نمي تواند پوشش منطقي بدهد.
    قشر تحصيل كرده در رده هاي بالاي علمي پي برده اند كه ابتداي هر دانش و فرآيند توليد علم با تحقيق و تفحص آغاز مي شود. همچنين دريافته اند كه در اين تحقيقات است كه حول يك محور منظم, پايه و بنيان يك پديده ي حال يا غير علمي را محكم مي كنند.
   بنا بر اين با اين نگرش و واقعيت هاي موجود, تنها قشري كه مي تواند در اين ميدان پا بگذارد و علمدار معركه شوند, همين قشر فرهنگي و فرهيخته ي كشورمان است. معلمان به عنوان جمعي از اين گروه كه رهبري فرهنگي چند ميليون دانش آموز را بر عهده دارند, مي توانند نقش موثري در ترويج فرهنگ تحقيق و پژوهش داشته باشند.
   بنا بر اين بايد از جامعه ي فرهنگي و نظام آموزش و پرورش اين انتظار داشت كه اين عزيزان را در اين راه ياري نمايند و فرمولدرست ياد گرفتن و انديشيدن و تحقيق كردن را به دانش آموزان از همان سطوح پايين بياموزند تا در مدارج بالاي علمي اثر گذار باشد و دانش آموزان امروز مجري طرح تحقيقي و تفحصي در زمينه هاي مورد علاقه ي خود شوند.
 
.
.
.
.
جهت ادامه مطالعه لطفا ان را خریداری نمایید...


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.