نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 6 دانلود
امتیاز فایل : 24 امتیاز
بازدید : 250 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
روغن کاری
روغن کاری
تاریخ ارسال : 17 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 469.44 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 22 صفحه
امتیاز : 24




قیمت : 1,900 تومان



توضیح :

به نام خدا

موضوع : روغن کاری

 

این مقاله با فرمت word و آماده پرینت می باشد

 

فهرست:

روغن كاريهاي اوليه «روغن افشاني»

روانكاري فقط به كمك ذرات ريز و معلق روغن

مزاياي استفاده از سيستم روغن افشاني

ويژگي هاي كاركرد سيستم روغن افشاني

 تقویت موتور با سیستم روغن کاری با کارتل خشک

روشن كردن موتور سرد با كمترين فرسايش

سيستم روغن كاري

روغن موتور چيست؟

نقش مواد افزودني اصليبه موتور

نگاهی کلی به سیستم روغن کاری پراید

مسیر سیستم روغن کاری

معایب احتمالی سیستم روغن کاری

روغن كاريهاي اوليه «روغن افشاني»

 

سالهاست كه روغنكاري به روش روغن افشاني به عنوان يك روش روانكاري موثر در بسياري از صنايع به حساب مي رود و از كاربردهاي وسيعي برخوردار است.يك سيستم واحد روغن افشاني مي تواند يك پمپ بزرگ را كه در نزديكي موتور كوچكي قرار دارد به حركت درآورد. اين سيستم در شرايط آب و هوايي سرد و گرم،‌ محيط هاي تميز يا پر گرد و خاك، داخل يا خارج از ساختمان، در باران يا آفتاب، كار كرده و هرگز در كاركرد خود با حالت نامناسبي مواجه نشود. در كل مي توان گفت اين سيستم از درجه اطميناني به ميزان99 درصد برخوردار است و به نگهداري و توجه اندكي نياز دارد. با كمك سيستم روغن افشاني مي توان عمل روانكاري و محافظت از قطعات را به خوبي انجام داد و آسيب ها را به كمترين ميزان ممكن رساند. اين سيستم كمتر از دو سال است كه در مقياس بزرگ تاييد شده است. در مقاله زير مطالبي را در مورد سيستم روانكاري روغن افشاني از نظر مي گذرانيد.

  تاريخچه:روانكاري به كمك ذرات ريز و معلق (روش روغن افشاني) در دهه1930 براي ياتاقان هاي محوري سرعت بالا در اروپا استفاده شد (در چنين كاربردهايي، گريس، گرماي زيادي ايجاد مي كرد و روغن گردشي بسيار گران بود).    اين تكنولوژي در اواخر دهه1940 در ايالات متحده به منظور روانكاري ياتاقانهاي غلتكي بزرگ در صنعت فولاد رواج يافت. در اوايل دهه1960، روانكاري پمپها و موتورها با استفاده از ذرات ريز و معلق روغن در صنعت پالايش شروع شد. در اواخر دهه1970 و اوايل1980 سيستم روغن افشاني همراه با سيستم هاي بهبود سازي در پروژه هاي جديد صنعت پالايش نفت و در مناطقي با شرايط سخت، مورد استفاده قرار گرفت.

   چگونگي كاركرد سيستم روغن افشاني

 امروزه در صنعت پالايش ايالات متحده بيش از900 سيستم روغن افشاني در مقياس بزرگ وجود دارد. سيستم هايي با مقياس بزرگ كه كوچكترين آنها داراي15 تا20 پمپ و بزرگترين آنها داراي70 پمپ هستند و با يك سيستم روغن افشاني واحد، روانكاري مي شوند. به طور معمول همه پمپ هاي يك واحد عملياتي را با يك سيستم روغن افشاني روانكاري     مي كنند. بسياري از پالايشگاههاي بزرگ، داراي بيش از100 سيستم روغن افشاني براي روانكاري همه پمپها و موتورهايشان هستند.     در سيستم روغن افشاني، انتشار (پراكندن) ذرات ريز روغن (با اندازه يك تا3ميكرون) در سيستم هاي لوله كشي با فشار پايين20 اينچ جيوه است كه از محل توليد ذرات ريز روغن به نقطه روانكاري صورت مي گيرد. هواي متراكم به مثابه نيرويي روغن را به ذرات كوچك مي شكند و سپس آنها را از ميان سيستم لوله كشي به قطعات كه روانكاري مي شوند، منتقل مي كند. با كار مداوم سيستم ذرات روغن به محفظه ياتاقان جريان مي يابند.     اين امر نه تنها در طول عملكرد،‌ موجب روانكاري ياتاقان مي شود بلكه زماني كه ياتاقان از كار باز مي ايستد، آن را با روغن پوشش مي دهد.    ذرات كوچك روغن به صورت مه غليظي (دودي رنگ) هستند كه از آب بندهاي محفظه ياتاقان يا خطوط تهويه- تخليه خارج مي شوند. اين ذرات شامل يك قسمت روغن و200 هزار قسمت هوا هستند كه قابل انفجار نبوده و منجر به احتراق نمي شوند. بنابراين استفاده از اين سيستم در بسياري از محيط ها بي خطر است. اين امر منجر به جريان يافتن مداوم مخلوط هوا و روغن به داخل محفظه هاي ياتاقان مي شود و سرعت مصرف روغن را براي پمپ ها تا40 درصد كاهش مي دهد. همچنين موجب حفظ فشار مثبت جزيي شده و در نتيجه از ورود آلودگي هاي هوازا جلوگيري مي كند.

 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 17 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.