نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 1 دانلود
امتیاز فایل : 35 امتیاز
بازدید : 618 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
مفاهیم پایه برای بچه های پیش دبستانی
مفاهیم پایه برای بچه های پیش دبستانی
تاریخ ارسال : 18 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 61.44 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 77 صفحه
امتیاز : 35




قیمت : 3,400 تومان



توضیح :
این فایل با فرمت word،قابل ویرایش و آماده پرینت میباشد.   
 
 
موضوع مقاله:  مفاهیم بنیادی ریاضی برای بچه های قبل از ورود به دبستان
 
فهرست:
مقدمه : ...............................................................2
آموزش پيش دبستاني ..............................................4
تاريخچه /...............................................................4
ساختار آموزشي در انگلیس ........................................5
سال تحصيلي .........................................................7
اصول بنيادين قانونگذاري .............................................7
اهداف آموزشي ......................................................7
آموزش پيش دبستاني ..............................................9
ساختار آموزشي در ایتالیا..........................................9
برنامه هاي آموزشي و ارزشيابي تحصيلي ......................12
طرح هاي آموزشي ..................................................13
1- طرح توسعه آموزش پيش دبستاني ..........................13
3- مراكز محلي آموزش مقدماتي كودكان .......................18
آمار آموزشي .........................................................24
آموزش پيش دبستاني ..............................................25
ساختار آموزشي ....................................................25
برنامه هاي آموزشي ................................................27
تاريخچه آموزش پيش دبستاني .....................................34
آموزش پيش دبستاني ................................................42
برنامه هاي آموزشي ..................................................43
برنامه ريزي و مديريت آموزشي .....................................43
اهداف آموزشي ......................................................45
اهداف مقطع آموزش پيش دبستاني ..............................45
استراتژي هاي آموزشي .............................................47
آموزش پيش دبستاني ................................................48
ساختار آموزشي ......................................................48
سياستهاي آموزشي .................................................51
اهداف آموزشي ........................................................51
برنامه‌هاي آموزشي و ارزشيابي تحصيلي ............................52
نقاط ضعف و قوت آموزشي ..........................................54
آموزش پيش دبستاني ................................................56
ساختار آموزشي ........................................................56
تاريخچه ...................................................................57
خط مشي قانوني ..........................................................59
سياستهاي اخيرآموزشي ..............................................61
نهادهاي مركزي ...........................................................63
مقامات شهرداري .........................................................63
بودجه آموزشي ............................................................63
تأمين بودجه ..............................................................63
مراكزمراقبتي كودكان ....................................................64
. مراكز پرستاري كودك ....................................................66
. مراكز تغذيه كودك ..........................................................67
پذيرش تحصيلي .............................................................68
شرايط پذيرش ..............................................................68
گروه بندي كودكان .........................................................68
اهداف كلي ..................................................................70
برنامه هاي آموزشي ........................................................70
مراقبتهاي سالهاي اوليه اوايل كودكي ....................................71
مراكز مراقبت بهداشتي اوايل كودكي ....................................72
مهدهاي كودك ...............................................................72
مراكز تفريحي پيش از مدرسه .............................................73
آمار تحصيلي ...................................................................73
 
 
شرح مختصری از اوایل فایل:
مقدمه :
اين مقاله شامل مفاهيم بنيادي رياضي است که بايد هر بچه قبل از ورود به دبستان با آنها درگير شود.
 
مفاهيم پايه اي اگر به صورت اصولي و توسط مربيان مجرب, دلسوز و علاقمند آموزش داده شوند, گذر کودک از مرحله دبستان را آسان و ممکن مي سازد.
 
روش آزمايش مفاهيم بطريق مجسم ( کار با اشياء ) نيمه مجسم ( کار با تصاوير و اشکال ) و مجرد ( ذهني ) خواهد بود. ابتدا مربي بايد در روش مجسم از اشياء اطراف کودک بهره بگيرد. به عنوان مثال براي آموزش مفهوم کوتاه و بلند از خود بچه ها و يا دو عدد مدادي که بچه ها هر روزه با آن سرو کار دارند استفاده کند. يا دو بچه قد بلند و قد کوتاه را کنار هم گذارده و بطور مجسم آموزش کوتاه و بلند را دهد و يا دو مداد کوتاه و بلند را انتخاب نمايد. در مرحله نيمه مجسم مربي از تصاوير و اشکال استفاده مي کند. مثلا تصوير دو آدم قد بلند و قد کوتاه.
 
و در مرحله مجرد يا ذهني که سومين مرحله آموزشي است مربي از ذهنيات کودک استفاده مي کند. لازم به ذکر است در صورتي که دو مرحله مجسم و نيمه مجسم طي نشود ورود به مرحله مجرد يا ذهني امري باطل است.
 
پس نتيجه مي گيريم در دوران پيش دبستاني و مهد کودک اگر آموزش مفاهيم پايه اي رياضي درست انجام شود, کمک شاياني به امر آموزش رياضي در مقاطع بعدي تحصيلي شده است, در غير اين صورت به جرات مي توان گفت مشکلات کودکان در دوران دبستان نشات گرفته از دوران پيش دبستاني است.
 
در پايان براي مربيان, محققان و مسئولاني که به نوعي براي ريشه اي شدن امر تعليم و تربيت زحمت مي کشند آرزوي موفقيت مي شود.
 
آموزش پيش دبستاني
تاريخچه
سوابق تاريخي آموزش پيش دبستاني در كشور اسپانيا به نيمه دوم قرن 19ميلادي (زمانيكه يكسري مراكز آموزشي كودكان بر اساس اصول آموزشي فردريك فربول تأسيس گرديد) بازمي‌گردد.در اوايل قرن 20 آموزش پيش دبستاني مورد توجه قرار گرفته ورشد كرد. خصوصاً در منطقه كاتالونيا اين رشد در نتيجه احداث مراكز خصوصي آموزشي كودكان بود. درمراكز اسپانيا احداث گرديد. مفهوم آموزشهاي پيش دبستاني طي سالهاي 1936 تا 1970بيشتر بر كمك ومشاركت در آماده سازي كودكان جهت ورود به مدارس ابتدايي  وآموزش اوليه محدود مي‌گرديد.از اين روي،غفلت در توجه به آموزش پيش دبستاني بعنوان يك سطح آموزشي منجر به غفلت دولت از اجراي برنامه‌هاي  رسمي در اين مراكز گرديد.اين در حالي است كه از سال 1970، آموزش پيش دبستاني به عنوان نخستين مرحله رسمي نظام آموزشي كشور مورد توجه قرار گرفت.
از سال 1985 نيز برنامه‌هاي عملي آموزش پيش دبستاني با هدف حذف موانع موجود بر سر راه استقرار اين سطح آموزشي به مورد اجرا در آمد.طي سال 1990 قوانين LOGSE در اين سطح آموزشي سازماندهي گرديده و اين مقطع آموزشي با عنوان آموزشي پيش دبستاني مرحله بين رده‌هاي سني 0 تا 3سالگي واز 3 تا 6 سالگي  براي كودكان طراحي گرديد. اگر چه اين سطح آموزشي بعنوان سطح غير اجباري ارائه  مي‌گردد اما به اصلاح فرآيند آموزش كودكان و رشد مهارتهاي دانش آموزان ورودي مقطع آموزش ابتدايي منتهي  مي‌گردد.  برنامه LOGSE نيز به ارزيابي اين نوع آموزش ونقش آن درمقايسه با ديگر سطوح آموزشي  مي‌پردازد.دولت اسپانيا نيز برفراهم سازي مراكز مناسب آموزشي و مراقبتي ويژه كودكان معتمد  مي‌باشد.
.
.
.
.
جهت ادامه مطالعه لطفا ان را خریداری نمایید....


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.