نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 21 امتیاز
بازدید : 388 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
تاثیر خواب بر عملکرد انسان
تاثیر خواب بر عملکرد انسان
تاریخ ارسال : 18 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 17.79 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 19 صفحه
امتیاز : 21




قیمت : 1,900 تومان



توضیح :

به نام خدا

مقاله : تاثیر خواب بر عملکرد انسان

این مقاله با فرمت wordو آماده پرینت می باشد

 

فهرست:

خواب چیست؟چرا می‌خوابیم؟

تأثیرات خواب کم بر عملکرد انسان

مراحل خواب

ما به چند ساعتخواب نیاز داریم؟

تأثیرات خواب بر نحوه عملکرد فیزیکی انسان

کم و زيادي خواب خطر دارد

توصيه‌هاي پزشكان چيني براي خوابسالم

خواب نیمروز ، حافظه را تقویت میكند

نکاتی برای داشتن خوابیراحت

ضرورت خواب كافی برای سلامتمادران

مقدمه:

حتي شده 6 دقيقه چرت بزنيد در ايندنياي سرعت و شتاب، حتي خواب را هم بايد به شكل «فشرده‌اش» توصيه كرد!همه از عوارض كم‌خوابي و فايده‌هاي خواب خوب و راحت شنيده‌ايم اما اين بارمحققان آلماني، از فايده يك چرت سبك 6 دقيقه‌اي در روز مي‌گويند.

به گزارش بي‌بي‌سي، بررسي‌هاي اين محققان نشان داده حتي چنين چرتي مي‌تواندحافظه را تقويت كند؛ حتي شايد خيلي بهتر از يك خواب عميق!

مطالعات پيشين نشان داده بود كه خواب كافي مي‌تواند به تقويت حافظه، كمك كندمطالعه‌اي كه در دانشگاه بوستون انجام شده و نتايج آن حدود 3 هفته پيش منتشر شدهبود، از همين دسته مطالعات است.

در اين مطالعه مشخص شده بود دانشجوياني كه در روز 45 دقيقه چرت مي‌زنند، عملكردتحصيلي و توان يادگيري بالاتري نسبت به هم‌كلاسي‌هايشان دارند. اين مطالعه در نشريهعلمي«خواب» منتشر شده بود. (گرچه اين محققان همان‌جا تاكيد كرده‌اند كه اين روش رانمي‌توان براي شاگرد اول شدن دانش‌آموزان و دانشجويان ته‌خطي استفاده كرد. اين روشتنها مي‌تواند كارايي يادگيري هر فرد را به حد مطلوب خودش برساند.)

اين نتايج چندان براي محققان تعجب‌آور نبود؛ چرا كه مي‌دانستند مغز طي يك خوابعميق، فرصتي براي پردازش اطلاعاتي به دست مي‌آورد كه طي بيداري كسب كرده بود. بههمين علت توصيه به داشتن يك چرت كوتاه روزانه، در راستاي همان فرضيه‌هاي پيشين درمورد نقش خواب در فعاليت و عملكرد مغز بود.

اما اين مطالعه جديد، كه در دانشگاه دوسلدورف آلمان انجام شده، نگاه ديگري بهماجرا دارد. در مطالعات قبلي، نقش خواب «عميق» بررسي شده بود؛ خوابي كه رسيدن بهآن، حداقل 20 دقيقه براي فرد زمان مي‌برد.

در حالي كه در مطالعه جديد، تنها 6دقيقه چرت زدن هم مفيد شناخته شده! در اينمطالعه، تعدادي كلمات، به دو گروه از افراد داده شد.

يك گروه يك ساعت بعد را خوابيدند و به گروه دوم اجازه داده شد تنها 6دقيقه چرتبزنند؛ يعني به عبارتي فقط براي مدت كوتاهي چشمان‌شان را ببندند و استراحتكنند.

بعد از يك ساعت، افراد مورد آزمايش قرار گرفتند كه كدام گروه توانستند كلماتداده شده را بهتر به ياد بياورند. مقايسه اين دو گروه نشان داد كه عملكرد گروه دومبهتر بوده است؛ يعني چرت كوتاه و فوق‌فشرده، حتي تاثيري به مراتب بهتر از يك خوابواقعي و عميق و كامل داشته است و بهتر مي‌تواند حافظه افراد را تقويت كند.

ساير محققان هنوز نظر صددرصد مساعدي نسبت به اين نتايج ندارند؛ چرا كه عقيدهدارند بايد مطالعات بيشتري در اين مورد صورت گيرد. نمي‌توان تنها از روي نتايج يكمطالعه، تمام فرضيات پيشين را تغيير داد.

با اين حال، اين نتايج كه در نشريه «نيوساينتيست» منتشر شده، مي‌تواند سرنخ‌هاييبراي بررسي بيشتر سازوكار خواب در تقويت حافظه به وجود آورد؛ به ويژه اينكه مطالعاتديگري نيزكه پيش از اين انجام شده بود، تاثيرات مثبت ديگري را براي چرت روزانهنشان مي‌داد.

كاهش بيماري‌هاي قلبي و عروقي و كنترل بهتر فشارخون، يكي از اين تاثيرات است. به‌نظر مي‌رسد چرت روزانه، به‌عنوان فرصتي براي كسب آرامش و استراحت در اين دنيايشلوغ و پرتنش، مي‌تواند نقش مهمي در عملكرد مغز و نيز سلامت جسم انسان داشته باشد؛حتي اگر اين فرصت، تنها 6 دقيقه، و به اندازه چشم‌برهم‌ نهادني كوتاهباشد.

 

 

هیچ کس نباید شب به بستر برود قبلاز اینکه از خود بپرسد: امروز چه کرده ام تا لیاقتداشته باشم فردا هم زنده بمانم.(دکتر شوایتزر)

خواب چیست؟چرا می‌خوابیم؟

سالهاستکه دانشمندان به دنبال یافتن پاسخ این سؤال هستند، اما پس از این همه بررسی بایدگفت که هنوز هم واقعاً نمی دانیم چرا. عده ای معتقدند خواب به بدن کمک می‌کند کهبعد از فعالیت روزانه، تجدید قوا کند، ولی انرژی که در طی هشت ساعت خواب صرفه جوییمی‌شود در حدود 50 کیلو کالری است، یعنی چیزی به اندازه انرژی حاصل از یک نان. اینمقدار انرژی ناچیزتر از آنست که بخواهد دلیلی برای خوابیدن آدمها باشد.

ما باید بخوابیم، چون خوابیدن باعث می‌شود که توانایی های ادراکی خود مانند حافظه،صحبت کردن و تفکر خلاق را در حد مطلوب نگهداریم. به عبارت دیگر، خواب نقش مهمی دررشد مهارتهای مغزی ما دارد. شاید بهترین راه برای پی بردن به اهمیت خواب این باشدکه ببینیم وقتی نمی خوابیم، چه اتفاقی می‌افتد. کمبود خواب سبب کاهش توانایی هایمغز ما می‌شود. اگر یک شب را تا صبح بیدار مانده باشید، حتماً دیده اید که روز بعدسست و فراموشکار می‌شوید. احتمالاً متوجه شده اید که کج خلق و زود رنج هم می‌شوید. تحقیقات نشان داده است که فقط یک شب بی خوابی، به طرز قابل ملاحظه ای تمرکز را کاهشمی‌دهد و کسانی که شب‌ها خوب نمی خوابند، نمی توانند برای مدت طولانی توجه خود رابه یک موضوع اختصاص دهند.

تأثیرات خواب کم بر عملکرد انسان

کمبود خواب در دراز مدت، باعث می‌شود که قسمتی از مغز که کنترل مهارتهای زبانی،حافظه، برنامه ریزی و احساس گذشت زمان را به عهده دارد، تحت تأثیر قرار گیرد وتقریباً از کار بیفتد. هفده ساعت بیداری مداوم اثری معادل %0.05 الکل در خون دارد. در بسیاری از کشورها، به فردی که به این میزان الکل در خون او باشد، اجازه رانندگیداده نمی شود.علاوه بر این، افرادی که خوب نمی خوابند، معمولاً توان پاسخگویی به تغییرات سریع وضعیت و تصمیم گیری منطقی را ندارند. جالب است بدانید که همینعدم هوشیاری در بسیاری از فجایع بزرگ تاریخی مانند حادثه چرنوبیل، انفجار شاتلchallenger و ... مؤثر بوده است.

 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 18 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.