نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 1 امتیاز
بازدید : 142 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
اهمیت نماز از دیدگاه ائمه
اهمیت نماز از دیدگاه ائمه
تاریخ ارسال : 18 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 99.86 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 17 صفحه
امتیاز : 1




قیمت : 400 تومان



توضیح :

    

به نام خدا

موضوع : اهمیت نماز از دیدگاه ائمه

این مقاله با فرمت wordو آماده پرینت می باشد

 

 

فهرست:
 
نشانه رستگاری، اقامه نماز
 
اهمیت نماز از دیدگاه ائمه
 
عدم آگاهى از فريضه نماز
 
جايگاه نماز از دید ائمه
 
نشانه رستگاری، اقامه نماز
 
 
قرآن کریم عواملی چند را به عنوان شاخصه ها و نشانه های رستگاری در دنیا و آخرتبرشمرده و از مؤمنان دعوت کرده که با شناخت این عوامل زمینه های رستگار شدن بدستخویش فراهم کنند.
 
بدون تردید هر انسان پاک طینتی آرزو و ایده آلی جز رستگاریو خوشبختی و سعادتمندی ندارد و دوست دارد پایانی خوش را برای خود رقم زند. آنچه دراین مقاله آمده اشاره هائی گذراست به چند عامل ازعوامل خوشبختی و رستگاری که با همآن را می خوانیم. اسلام به عنوان کاملترین و جامع ترین دین الهی خوشبختی و رستگاریانسانها را در قرآن بیان کرده و درآیات متعددی به این موضوع پرداخته است. درقرآنحدود 40مرتبه (1) از فلاح (رستگاری) سخن گفته شده و در ضمن آیات مربوطه از صفات وعلائم رستگاران و سعادتمندان واقعی واخروی سخن به میان آمده است که البته رستگاریاز هر دو دنیوی و اخروی مدنظر بوده و از آنجا که حیات اخروی جاودانی و ابدی است ازاهمیت بیشتری برخوردار است.
 
فلاح (رستگاری) از ماده «فلح و فلاح» در اصل بهمعنی شکافتن و بریدن است و به هرنوع پیروزی و رسیدن به مقصد و خوشبختی اطلاق شدهاست. درحقیقت افراد پیروز و رستگار و خوشبخت، موانع را از سر راه خود برمی دارند وراه را برای رسیدن به مقاصد هموار می سازند و پیش می روند. فلاح و رستگاری به معنیوسیع آن، هم پیروزی های مادی را شامل می شود و هم معنوی را. رستگاری دنیوی درآن استکه انسان آزاد و سربلند، عزیز و بی نیاز زندگی کند که این امور جز در سایه ایمانامکان پذیر نیست و رستگاری آخرت دراین است که درجوار رحمت پروردگار درمیان نعمت هایجاویدان،در کنار دوستان شایسته و پاک و درکمال عزت و سربلندی به سرمی برد. (2)
 
اهمیت نماز از دیدگاه ائمه
 
نماز از ارکان بسیار مهم اسلاماست که بپا داشتن آن باعث رضایت و خشنودی خدا می‌گردد. نماز عامل اتصال وارتباط بندگان با خداست. رابطه‌ای که نباید هیچگاه گسسته شود و تا آخرین لحظه عمرباید پابرجا بماند. پیامبراکرم «صلی ‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم» می‌فرمایند:
 
«خداوند نماز را نور چشم» من قرار داده و آنرا محبوب من ساخته است آنطور که گرسنه را بر طعام و تشنه را به آبمشتاق کرده است. (از اینهم بالاتر) انسان گرسنه وقتی غذا می‌خورد سیر می‌شود وهنگامیکه تشنه و آب می‌نوشد سیراب می‌گردد ولی من هیچگاه از نماز سیر نمی‌شوم. و نیز فرمود، «اولین عمل بنده که روز قیامت بدان رسیدگی می‌شود نماز اوست و اگرپذیرفته شد بقیه اعمال او نیز بررسی می‌شود ولی اگر نمازش پذیرفتم نشد به اعمالدیگرش هم وقعی نمی‌نهند.
 
به جز آنچه که از آیات و احادیث درباره نماز نقلشده، رفتار اولیاء خدا نیز اهمیت و جایگاه آن را بیان می‌کند. نماز جزء برنامهانبیاء بوده است.


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 18 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.