نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -7 امتیاز
بازدید : 363 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
آشنایی با بخش تدارکات سازمانها
آشنایی با بخش تدارکات سازمانها
تاریخ ارسال : 18 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 48.28 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 38 صفحه
امتیاز : -7




قیمت : 1,500 تومان



توضیح :

به نام خدا

موضوع : آشنایی با بخش تدارکات سازمانها

این مقاله با فرمت wordو آماده پرینت می باشد

فهرست:
 
مقدمه
 
نقش‌ اينترنت‌ در تغيير شكل‌ سازمان‌ تداركات‌
 
سازمان‌ تداركات‌
 
وظيفه‌هاي‌استراتژيك‌ در مقابل‌ وظيفه‌هاي‌ معامله‌اي‌
 
تداركات‌ مستقيم‌ در مقابل‌غيرمستقيم‌
 
سطح‌ استراتژيك‌ ومعاملاتي‌ فعاليتهاي‌ تداركات‌
 
تمركز سنتي‌ تداركات‌ توليدگرا برعمليات‌
 
نكات‌ تمركزي‌مديريت‌
 
آثار اينترنت‌ و تكنولوژي‌هاي‌وب‌
 
همگرايي‌ بين‌ تداركات‌ مستقيم‌و غيرمستقيم
 
همگرايي‌ بين‌ وظايف‌عملياتي‌ و وظايف‌ استراتژيك‌
 
تداركات و كنترل موجودي
 
شرح و ظايف امور تداركات و قراردادها
 
خلاصه‌
 
 
مقدمه
 
بهره‌وري يكي از ديرپاترين مفاهيم در محاسبه هزينه‌هاي تعداد بر نيروي كار يك كارخانه است. همچنان كه رقابت جهاني‌تر مي‌شود؛ نوآوري و خلاقيت نيز از سطح بنگاه - بنگاه به سطح زنجيره تأمين - زنجيره تأمين جابجا مي‌شود. افزايش مزيت رقابتي تنها در صورتي حاصل مي‌شود كه تمامي بازيگران زنجيره تأمين كاملاً با يكديگر هماهنگ باشند. مديريت زنجيره تأمين (SCM) در برگيرنده تمامي برنامه‌ريزي‌ها و مديريت فعاليت‌هايي است كه در تدارك, تأمين, تبديل و هماهنگي‌هاي لجستيكي مي باشد. از اين منظر, مديريت زنجيره تأمين شامل همكاري و هماهنگي با شركاي زنجيره نيز -كه مي‌توانند تأمين‌كنندگان, واسطه‌ها, ارائه‌دهندگان خدمات شخص ثالث و مشتريان باشند- خواهد بود. در واقع مديريت زنجيره تأمين, وظيفه يكپارچه‌سازي عرضه و تقاضا را در داخل و ميان شركت‌ها را بر عهده دارد. مديريت لجستيك بخشي از SCMكه وظيفه اصلي آن برنامه ريزي, اجرا‌‌‌‌‌‌‌‌ وكنترل جريان مستقيم و معكوس مواد , كالاها و اطلاعات مرتبط و ذخيره سازي آنها به گونه اي كارا و اثر بخش ميان نقطه مبدأ و نقطه مصرف به منظور برآوردن الزامات مشتري مي باشد. فعاليتهاي مديريت لجستيك نوعاً شامل مديريت حمل و نقل ورودي و خرو‌جي ,‌ مديريت ناوگان حمل , انبارداري , جابجايي ‌مواد و كالا اجراي سفارش , طراحي شبكه لجستيك مديريت موجودي برنامه ريزي عرضه و تقاضا و مديريت اشخاص ثالث تأمين كننده خدمات لجستيك است.عملكرد لجستيك تا حدودي شامل تدارك و‌خريد, برنامه‌ريزي و زمانبندي‌توليد, مونتاژ ‌‌وبسته بندي و خدمات به مشتريان مي شود.لجستيك در تمامي سطوح برنامه ريزي و‌ اجرا حضور‌ فعال دارد: چه استراتژيك , چه عملياتي و چه تاكتيكي. مديريت لجستيك يك عمليات يكپارچه ساز است كه تمامي فعاليتهاي لجستيكي را با هم ‌‌‌‌هماهنگ ساخته و بهينه مي‌نمايد. بديهي‌است كه تحت اين مديريت فعايت‌هاي لجستيك مي بايد به هماهنگي و يكپارچگي با سايرفعاليتها اعم از بازاريابي , فروش , ساخت وتوليد , مالي و فناوري اطلاعات دست يابند.
 
نقش‌ اينترنت‌ در تغيير شكل‌ سازمان‌ تداركات‌
 
‌ ‌سازمان‌ تداركات‌ شركتها به‌طور سنتي‌ به‌ دو بعدجدا شده‌ است. از يك‌طرف، بر تداركات‌ مستقيم‌ يا توليدگرا تاكيد شده‌ و با آن‌نسبت‌ به‌ تداركات‌ غيرمستقيم‌ يا غيرتوليدگرا برخورد متفاوتي‌ شده‌ است.
‌ ‌ازطرف‌ ديگر، وظايف‌ استراتژيك‌ يا منبع‌گرا از فعاليتهاي‌ عملياتي‌ يا معامله‌گرامتمايز شده‌اند. اين‌ جدايي‌ از نظر سازماني‌ و همچنين‌ در ارتباط‌ بااستفاده‌ ازتكنولوژي‌ اطلاعات‌(IT) نشان‌ داده‌ مي‌شود.
‌ ‌چند سالي‌ است‌ كه‌ از تكنولوژي‌اطلاعات‌ در تداركات‌ استفاده‌ مي‌شود، بويژه‌ خودكاركردن‌ وظايف‌ عادي‌ براي‌حصول‌ اطمينان‌ از فرآيندهاي‌ توليدي‌ روان‌ و يكدست. به‌ ساير حوزه‌ها توجه‌كمتري‌ صورت‌ گرفته‌ كه‌ منجر به‌ ناكارايي‌هاي‌ عمده‌ مانند فرآيندهاي‌ غير شفاف‌و پيچيده‌ تاييد مديريت‌ براي‌ خريدهاي‌ غيراستراتژيك‌ گرديده‌ است.
 
 كاربردهاي‌ نوآورانه‌ي‌IT ، مبتني‌ برتكنولوژي‌هاي‌WWW كه‌ در سالهاي‌ اخير ظاهر شده‌اند مي‌توانند از وظايف‌ تداركات‌در راههاي‌ جديد پشتيباني‌ كنند و احتمالاً‌ بيشتر فرآيند را پوشش‌ خواهند داد. مافكر مي‌كنيم‌ كه‌ چنين‌ كاربردهايي‌ درواقع‌ ساختار سازماني‌ تداركات‌ را متحول‌خواهد ساخت. همين‌ كه‌ شركتها شروع‌ به‌ شناخت‌ فرصتهاي‌ جديد كنند و در عين‌ حال‌خود را تطبيق‌ دهند، احتمال‌ تغييرات‌ قابل‌ توجهي‌ در ساختارهاي‌ سازماني‌ وزنجيره‌ تدارك‌ حاصل‌ خواهد شد، بويژه‌ درباره‌ روابط‌ بين‌ حوزه‌هايي‌ كه‌ مدتهاي‌طولاني‌ جداگانه‌ به‌ آنها پرداخته‌ مي‌شد.
‌ ‌اين‌ مقاله‌ به‌ترتيبي‌ كه‌مي‌آيد سازماندهي‌ شده‌ است. ما ابتدا چهار حوزه‌ي‌ مختلف‌ فعاليتهاي‌ تدارك‌ راكه‌ مي‌توان‌ در اكثر سازمانها شناسايي‌ كرد فهرست‌ مي‌كنيم. پس‌ از مرور كلي‌كاربردهاي‌ تدارك‌ - الكترونيك‌(E-PROCUREMENT) ، ما تز خود در مورد حوزه‌هاي‌جداي‌ قبلي‌ سازمان‌ تداركات‌ كه‌ در بستر بهره‌برداري‌ از چنين‌ تكنولوژي‌هايي‌يكپارچه‌ خواهند شد را مورد بحث‌ قرار مي‌دهيم.
 
‌ ‌مشاهدات‌ ما مبتني‌ بر مصاحبه‌ها و تعامل‌ مستمرپژوهشگران‌ مركز فيشر با تعداد زيادي‌ از شركتها در يك‌ دوره‌ چندساله‌ (بويژه‌ پس‌از سال‌ 1998)، و منابع‌ ادبيات‌ تحقيق‌ در دسترس‌ بود.
 

 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 18 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.