نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 2 دانلود
امتیاز فایل : -4 امتیاز
بازدید : 112 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
مقاله مدیریت مشارکتی
مقاله مدیریت مشارکتی
تاریخ ارسال : 27 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 247.36 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 27 صفحه
امتیاز : -4




قیمت : 1,500 تومان



توضیح :

به نام خدا

موضوع : مدیریت مشارکتی ارتباطات و الگوهای ارتباطی در سازمان ها

 

این مقاله با فرمت wordو آماده پرینت می باشد

 

فهرست مطالب

 

چکیده

مقدمه

فرايند ارتباطات

رسانه هاي ارتباطي وميزان غناي آنها

موانع ارتباطات مؤثر بين فردي

ايجاد شبکه هاي ارتباطي موثر در سطح سازمان

شيوه هاي ارتباطي بين فرهنگي

ارتباطات فرهنگي دربافت هاي فرهنگي قوي –ضعيف

فرهنگ وفاصله زمان در ارتباطات

منابع

 

چکيده

اين مقاله تلاش دارد تا باشناسائي موانع ساختاري و ميان فردي ارتباطات سازماني، راههاي غلبه بر اين موانع رامورد مطاله قرار دهد و شيوه هاي ارتباطي مؤثر در سازمان را پيشنهاد نمايد. توضيحآنكه، انسان ها از بدو تولد مي دانند كه چگونه بايد با محيط و واقعيت هاي پيرامونتعامل و ارتباط داشته باشند و از موقعيت هايي كه تهديد كننده قدرت ، ارزشها وخواسته هاي آنان است دوري نموده و فرصت هاي جديد را خلق نمايند. اين تجربه به انسانها مي آموزد كه در ارتباطات خود تا چه حد تهاجمي و تا چه اندازه تدافعي رفتارنمايند . اما اينك كه سازمان ها به شدت اجتماعي شده‏اند و جوامع متشكل از بنگاه هاو سازمان ها شده‏اند، موانع ساختاري و ميان فردي فراواني ارتباطات سازماني و ارسالمؤثر پيام را تهديد مي کنند.

واژگان کليدی:ارتباطات، الگوهايارتباطي، موانع ارتباطي، رسانه، ارتباطات فرهنگي، فضاي شخصي.

 

مقدمه

در دنياي متحول امروز فرستنده پيام درپي آن است که ادراک مشترکي ازيک پيامبراي هرگيرنده پيامي به دست آورد. بنابراين هدف ارتباطات، دستيابي به اقدام هماهنگبين پيام دهنده وگيرنده پيام مي باشد. اين بدين معناست که مفهومي که از درون فرديبرخاسته است به ميان ديگران راه يافته و توسط ديگران برداشت مي‏شود. يعني درواقعارتباطات، برخي ازمفاهيم وتفکرات ومعاني ويا به عبارت بهترپيام ها را به ديگرانتفهيم مي کند. براين اساس ،ارتباطات را انتقال مفاهيم ويا انتقال نشانه هاونيزانتقال ويا تبادل پيامها مي دانند (فرهنگی،6:1373).

منظور از ايجاد ارتباطاتمي تواند انجام اقدام هاي هماهنگ، مشارکت در اطلاعات و بيان احساسات و عواطف باشد. ارتباطات از عناصر اوليه مديريت است. مديران بايد در سطوح مختلف با اشخاص، خواهزيردست، خواه بالا دست و يا همتراز خود ارتباط برقرار کنند. نحوه ارتباط مديريت باکساني که براي اوکارمي کنند، ممکن است مهمترين ضرورت باشد.

برخي از تعاريفارتباطات را مي توان به شرح زير برشمرد:

1ـ ارتباطات بيانگر فراگرد ايجاد معنياست (دين،بانلود ،1962).

در اين ميان دو نکته نهفته است:

الف- ايجاد

ب- معني

2ـ ارتباطات فراگرد تفهيم وتفاهم وتشريک مساعي است (نلسون و پيرسون،5:1983).

دراين تعريف سه نکته نهفته است:

 

الف- ارتباطات يک فراگرداست.

ب- ارتباطات تفهيم معناست.

ج- ارتباطات تشريک معناست.

3ـ ارتباطات بهگونه اي وسيع وگسترده تجارب مشترك تعريف شده است (فرهنگی،1373).

ارتباطات ازواژه لاتين کوميونِ برآمده که به معناي مشترک(عموم) است.

به طورکلي مي توان چنينگفت که ارتباطات در بسياري از فعاليت هاي سازمان وجود دارد و مهمتراينکه ارتباط،فرايندي است که فعاليت هاي فردي وگروهي ومراوده ها براي افزايش اثربخشي ازطريق آنهماهنگ مي شود.

 

فرايند ارتباطات

ارتباطات به عنوان يک فرايند،شامل اطلاعاتي است که از طريق علائم و نشانه ها ارسال و يا دريافت مي شود. ايناطلاعات شامل کلمات، حرکات غيرکلامي، نگرش ها و حالات مي باشد. به عبارت ساده چنينگفته مي شود که ارتباطات دربردارنده اين است که" کي چه مي گويد؟ به چه طريقي ميگويد؟ براي چه کسي و با چه درجه اي از تأثير پيام مي فرستد "(اچ. لاسول ،194851-37).

 

مدل ساده شده اي ازفرايند ارتباطات درشکل آمده است.

به هرحال بايدگفته شودکه افراد اطلاعاتارسالي و دريافتي و اطلاعات رک و بي پرده(صريح) کمي را تبادل مي کنند. اين به دليلآن پرده ادراکي ما مي باشد.

ارتباطات بين شخصي(افراد) متضمن فرايندي است کهحداقل با چهارفاکتورتبيين مي شود:

 

الف- احساس در مورد خود.

ب- احساس درموردديگري.

ج- احساسات درمورد محتواي آن چيزي که بايد مورد بحث قرارگيرد.

د- احساسات درمورد موضوعي که مورد توجه قرارمي گيرد.

اين چهارعامل نيزبه عنوانپرده هاي ادراکي به شکل زيرمي تواند ترسيم گردد:

 

پرده هاي ادراکي نه تنها تحت تأثير متغيرهاي موقعيتي و آني است،بلکه همچنين تحت تاثير فرهنگ فردي، سيستم شخصي (ادراک ازخويشتن، عوامل شخصيتي،حالات، قدر و منزلت) و ساخت (بافت) سازماني نيز مي باشد. به عنوان مثال مديري کهنسبت به خود احساس عدم امنيت مي کند و يا نسبت به دريافت کننده پيام نگرش منفيدارد، پيامي کاملا ً متمايز از آن مديري که اعتماد به نفس داشته و نسبت به گيرندهپيام اعتماد دارد، مي فرستد.

مديران وکارکنان مي توانند اثربخشي و هدفمندي خودرا با انعکاس هوشيارانه پرده هاي ادراکي خود و با بهره گيري از فرايندي که در مدلاول آمده است بهبود بخشند. اعضاي سازماني چهارعامل زير را مي توانند به عنوان چکليست عملي مورد استفاده قرار دهند:

 

چهارچوب ذهني من چيست؟

دربارهُX(گيرنده يا فرستنده) اطلاعات چگونه فکرمي کنم(چه احساسي دارم)؟ تعصب ها

وموضعگيريهاي من نسبت به او چيست؟

من دربارهُ محتواي خاص پيام چه فکرمي کنم(چه احساسيدارم)؟ تعصب ها وموضعگيري هاي من دراين مورد چيست؟

در بارهُ موضوع پيام چه فکرمي کنم؟

توجه به اين نکته ضروري است که انتخاب رسانه اي که توسط آن پيام ها رادريافت يا ارسال مي کنيم بر ميزان و چگونگي ارتباطات تأثير ميگذارد.

 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 27 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.