نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 3 امتیاز
بازدید : 433 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
کاربرگها و کنترل کیفیت در حسابرسی
کاربرگها و کنترل کیفیت در حسابرسی
تاریخ ارسال : 27 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 12.17 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 16 صفحه
امتیاز : 3




قیمت : 900 تومان



توضیح :

به نام خدا

موضوع : کاربرگها و کنترل کیفیت در حسابرسی

این مقاله با فرمت wordو آماده پرینت می باشد

 

فهرست:

 

حسابرسي

استفاده از کاربرگهای حسابرسی تحت اکسل(Excel) در عملیات حسابرسی و تهیه صورتهایمالی اولیه

دسترسی سریعتر به پرونده دائمی

سياستهاي‌ كنترل‌ كيفيت‌ لازم‌ براي‌ هر موسسه‌ حسابرسي

 

 

حسابرسی

گرچه قرنها است که حسابرسی داخلی در عمل انجام میشود اما تنها 50تا 60 سال است که بعنوان یکحرفه نوین در سطح جهان شناخته شده است. شالودهحسابرسی داخلی بر شناخت مدیریت سازمانی مبتنی است . بنابراین حسابرسی داخلی جایگاهوالا در سیستم کنترلهای داخلی دارد ( کنترلهای داخلی : مجموعه سیاستها و روشهاییاست که توسط مدیریت وضع میگردد) و مدیریت واحدهای اقتصادی را در انجام دادنمسئولیتها و وظایف خود از طریق تقویت کنترلها یاری می نمایدازآنجا که مدیریت هر دستگاه اجرائی ، اقتصادی مسئولیت سیستم های کنترل داخلی را بهعهده دارد، بنابر این برای ارزیابی عملکرد سیستم کنترل داخلی، به گونه ای فزایندهاز خدمات حسابرسی داخلی به عنوان یک ابزار مدیریت استفاده مینمایند

 

حسابرسی داخلی یکی از گیراترین، پرچالش ترین و پویاترین فرصتهای شغلی است که امروزه وجود دارد. حرفه حسابرسی داخلی پاسخگوی نیازهای روزافزون بالاترین رده های مدیریت شرکتها، دولت و موسسه های غیرانتفاعی همانند شهرداری تهران میباشد. مدیریت اینگونه سازمانها به دنبال اطلاعات درست درباره فعالیتهای سازمان، به ویژه کنترل عملیات و کارائی و اثربخشی آن فعالیتها میباشد. در نتیجه، حسابرسان داخلی عموماً درگیر عملیات اساسی سازمان میباشند و اغلب مورد توجه تصمیم گیرندگان رده بالای سازمان خود هستند و اطلاعات گرانبها و مهمی را برای مدیریت فراهم میکنند و از موقعیت شغلی بسیار خوبی برخوردارند. حسابرسی داخلی به دلیل داشتن تخصص حرفه ای بالاو استقلال نسبی از دیگر واحدهای سازمانی و همچنین ماهیت مسئولیتها محوله ، همواره جزئی لاینفک از شغلهای رده بالای پیشروترین سازمانها و موسسات غیرانتفاعی می باشند.

 

- حسابرسی داخلی مجموعه ای است از افراد متخصص و با دانش کار که وظیفه اجرای ارزیابی، کارایی کنترلهای داخلی، دستورالعملها، فعالیتها، قابلیت اعتماد اسناد و مدارک و اطلاعات حسابداری را به منظور جلوگیری از تقلب ، سوء جریانات مالی و برآورد نهایی خطر عهده دار میباشند.

 

حسابرسان داخلی جزء کارکنان سازمان محسوب شده و به منظور ایفاء هرچه بهتر مسئولیت خود باید در رشته حسابداری و حسابرسی و یا سایر رشته های مشابه از تحصیلات لازم و تجربه کافی برخوردار باشند. حسابرسی داخلی باید در رسیدگیهای که انجام میدهد همواره استقلال و بیطرفی خود را حفظ نماید.

 

 

 

استفاده از کاربرگهای حسابرسی تحت اکسل(Excel) در عملیات حسابرسی و تهیه صورتهایمالی اولیه

 

استفاده از کاربرگهای نهائی، اصلی و فرعی در انجام حسابرسی قطعیبوده و باید تهیه گردد. آوردن اقلام نهائی شده سال قبل، انتقال و نوشتن اقلام طبقدفاتر و تراز آزمایشی در ستون سال مورد رسیدگی، انجام اصلاحات و تعدیلات، نقل ماندهتراز آزمایشی اصلاح شده پس از صدور اسناد اصلاحی، انجام اصلاحات طبقه بندی شده وتهیه مانده نهائی، عطف گذاری کاربرگهای اصلی و فرعی بهم دیگر و تهیه کاربرگهاینهایی اقداماتی است که گروه حسابرسی زمان قابل ملاحظه ای برای تهیه آن صرف می کنند. کاربرگ نهایی مبنایی برای کنترل صورتهای مالی و یا تهیه آن برای واحد مورد رسیدگیاست. صدور اسناد اصلاحی پس از تهیه کاربرگها توسط صاحبکار و اصلاح کاربرگهای فرعیتا نهایی، از مشکلاتی است که صبر و حوصله حسابرسان را کاهش میدهد. از طرفی بجای صرفوقت برای رسیدگی و تهیه گزارش در شرایطی که زمان کوتاهی به برگزاری مجامع باقیمانده است، روحیه افسردگی را در حسابرسان افزایش میدهد. این موضوع در کلیه کارها ودر طول چهار ماه بارها و بارها تکرار میشود و پس از تیر ماه خستگی مفرطی در روححسابرسان باقی میگذارد. با انجام روشی که در زیر توضیح داده می شود، حدود 30 درصداز زمان حسابرسی را که عملاðتلف میشد، کاهش داده میشود‌



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 27 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.