نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 7 دانلود
امتیاز فایل : -23 امتیاز
بازدید : 423 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
تاثیر آتش سوزی جنگلهای کالیفرنیا بر اکوسیستم جنگلی آمریکا
تاثیر آتش سوزی جنگلهای کالیفرنیا بر اکوسیستم جنگلی آمریکا
تاریخ ارسال : 27 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 151.64 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 19 صفحه
امتیاز : -23




قیمت : 1,400 تومان



توضیح :

به نام خدا

موضوع : تاثیر آتش سوزی جنگل های کالیفرنیا بر اکوسیستم جنگلی آمریکا

این مقاله با فرمت wordو آماده پرینت می باشد

 

 
فهرست:
 
بررسی تحولات اقلیمی(IPCC) بر مناطق مختلف جهان
 
آثار گرم شدن زمين و آتش سوزي بر گونه هاي گياهي و جانوري (فلورها وفون ها) آمريكا
 
توليد بيش از حد گاز دي اكسيد كربن به دنبال آتش سوزي جنگل هاي كاليفرنيا
 
بررسی تحولات اقلیمی(IPCC) بر مناطق مختلف جهان
 
 
 
آفریقا
 
دراین قاره میزان محصولات غله‌ای کاهش می‌یابد. در بعضی از کشورها ممکن است خسارت بهمحصولات کشاورزی تا ۵۰درصد در سال ۲۰۲۰و به حدود ۹۰درصد در سال ۲۱۰۰برسد. قابلیتتطبیق به دلیل کمبود منابع اقتصادی و تکنولوژیک کم است. کمبود آب اغلب در شمال و جنوب این قاره به چشم می‌خورد. هماکنون نیز یک چهارم مردم آفریقا آب آشامیدنی کافی در اختیار ندارند. کمبود آب ممکناست در سال ۲۰۲۰بین ۷۵تا ۲۵۰میلیون نفر و تا سال ۲۰۵۰بین ۳۵۰تا ۶۰۰میلیون نفررا را گرفتار کند.درنتیجه بیماری‌های مسری گسترش می‌یابند. شیوع مالاریا در جنوب و شرق آفریقا بیشترمی‌شود. گسترش کویرها به خصوص در جنوب، شمال و غرب این قاره روی خواهد داد. کویرهاو مناطق نیمه‌کویری نیز تا سال ۲۰۸۰حدود ۵تا ۸درصد افزایش می‌یابند.گیاهان و انواع گوناگون حیوانی منقرض می‌شوند که این امر باعثآسیب دیدن صنعت گردشگری و همچنین منابع ژنتیک این منطقه خواهد شد. بین ۲۵تا ۴۰درصد پستانداران پارک ملی در جنوب صحرا در معرض خطر انقراض هستند.سیلاب‌ها و رانش زمین در مناطق مسکونی نزدیک به کویر باعث کاهشتولید ناخالص ملی بین ۵تا ۱۰درصد می‌شود.
 
آسیا
 
سیلاب، قحطی و آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و گردبادها در مناطقمعتدل و استوایی افزایش می‌یابند.تولید و حاصل‌خیزی کشاورزی در بسیاری از کشورهای گرم و خشک،معتدل‌ و استوایی آسیا تا سال ۲۰۲۰بین ۵ / ۲تا ۱۰درصد و تا سال ۲۰۵۰بین ۵تا ۳۰درصد کاهش می‌یابد. شمال این قاره با گسترش کشاورزی و افزایش حاصل‌خیزی و تولیدروبرو خواهد بود.دسترسی به منابع آبی در مناطق گرم و خشک و نیمه گرم و خشککاهش و در شمال افزایش می‌یابد. کمبود آب ممکن است در سال ۲۰۵۰تا یک میلیارد نفررا گرفتار کند.وخیمشدن وضع سلامتی و بهداشت به واسطه‌ی بیمار‌ی‌های واگیردار و تنش‌های ناشی از حرارتخورشید و همچنین گسترش وبا نیز پیش‌بینی می‌شود.سطحآب دریا افزایش می‌یابد و گردبادهای شدید می‌توانند میلیون‌ها نفر از مناطق ساحلیهموار را آواره می‌کنند و جنگل‌های مردابی و ساحل‌های مرجانی را تهدید می‌کنند.بارش‌های شدید خطر سیلاب‌ها را در مناطق معتدل و استوایی افزایش می‌دهند. نیاز بیشتر به انرژی و گردشگری محدود، در خطر بودن تکثر انواعبهمثابه‌ی پیامد تغییرات نوع استفاده از زمین و فشار افزایش جمعیت از دیگر مشکلاتاین قاره هستند.مرزهای جنوبی لایه‌های منجمد آسیا به طرف قطب حرکت خواهند کردو رانش زمین و پیامدهای منفی‌ای برای زیرساخت‌های موجود و صنعت را در پی خواهندداشت.
 
استرالیا و نیوزلاند
 
تغییرات جو زمین و میزان دی اکسید کربن در وهله‌ی اول برایبرخی از گیاهان خوراکی در مناطق معتدل مناسب است؛ اما در میان-مدت و با تحولاتاقلیمی فزاینده تأثیری از سال ۲۰۳۰عمدتاً در جنوب و شرق استرالیا و بخش‌هایی اززلاندنو منفی بر آن‌ها خواهد داشت.خشکسالی درازمدت می‌شود و کمبود آب از سال ۲۰۳۰در جنوب و شرقاسترالیا و همچنین در شمال و شرق زلاندنو مشکلی اساسی است.باران‌های شدید و گردبادهای استوایی افزایش خواهند یافت. زندگی، دارایی‌ها مردم و سیستم طبیعی منطقه به علت سیلاب‌ها، طوفان ها و بادهایشدید در برخی از مناطق آسیب خواهد دید. در استرالیا و شرق نیوزلاند باران کم‌تریخواهد بارید و در غرب آن نیز میزان بارش بیشتر خواهد بود.برخیاز انواع موجودات که قابلیت تطبیق با شرایط اقلیمی را ندارند، منقرض می‌شوند. سواحل مرجانی، مناطق خشک و نیمه‌خشک در جنوب غربی و مناطقداخلی استرالیا و همچنین مناطق مرتفع استرالیا از جمله سیستم‌های طبیعی هستند کهبیشتر در معرض خطر قرار دارند. در این منطقه نیز انواع مختلف موجودات از سال ۲۰۲۰کاهش قابل توجهی خواهند یافت.
 
 

 

 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 27 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.