نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -2 امتیاز
بازدید : 479 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
منابع تغذیه و ادوات توزیع
منابع تغذیه و ادوات توزیع
تاریخ ارسال : 27 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 78.64 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 23 صفحه
امتیاز : -2




قیمت : 1,200 تومان



توضیح :

به نام خدا

موضوع : منابع تغذیه و ادوات توزیع

این مقاله با فرمت wordو آماده پرینت می باشد

 

فهرست:
 
منبع تغذیه تثبیت شده 0_30 ولت با کنترل جریان 2mA_3A
 
منابع تغذیه سوئیچینگ
 
منابع تغذیه در شبکه
 
دستورالعمل كار با منبع تغذيه
 
تازه های ادوات توزیع
 
سيستم پشتيبان براي برنامه‌ريزي شبكه‌هاي توزيع
 
 
 
منبع تغذیه تثبیت شده 0_30 ولت با کنترل جریان 2mA_3A
 
مدار ارائه شده در این بخش یک منبع تغذیه با کیفیت بالا می باشد با یک خروجی تثبیت شده متغییر که می تواند در هر مقداری بین صفر و سی ولت تنظیم شود. مدار همچنین از یک محدود کننده جریان خروجی الکترونیکی بهره می برد که به طور موثر جریان خروجی را از 2mA تا 3Aکنترل می کند. این خصوصیات حضور این منبع تغذیه را در آزمایشگاه مجرب ها ضروری می سازد چرا که امکان محدود کردن جریان ماکزیممی در هنگام تست مدار وجود دارد و شما می توانید بدون ترس از جریان کشی مدار و آسیب دیدن آن به تغذیه متصل نمایید. همچنین نمایشگر بصری منبع تغذیه به شما نشان می دهد که جریان مودر نیاز مدار بیش از حد مجاز است یا خیر.
 
 
 
خصوصیات
 
_ اندازه کوچک ساخت آسان وعملکرد ساده
 
_  ولتاژ خروجی قابل تنظیم
 
_  محدود گر جریان خروجی با نمایشگر بصری
 
_  حفاظت کامل از وسیله در حال تغذیه در برابر اضافه بار وعملکرد بد
 
 
 
 
 
در ابتدایک ترانس اصلی کاهنده با خروجی 24vو3Aانرژی مورد نیاز مدار را تامین می نمایدکه به دو پایه ورودیمدار یعنی پایه 1و2 وصل می شود کیفیت خروجی نهایی به کیفیت ترانس وابسته است ولتاژ ثانویه ترانس با پل دیودی متشکل از D1_D4یکسو می شود ولتاژ ACگرفته شده از خروجی پل با فیلتر متشکل از خازن صافیC1ومقاومتR1صاف می شود. اینمدار دارای خصوصیات منحصر به فردی است که آن را از دیگر منابع تغذیه این کلاس مجزا می کند به جای استفاده از یک چینش متغییر فیدبک برای کنترل ولتاژ خروجی مدار از یک تقویت کننده با بهره ثابت برای تولید ولتاز مرجع لازم برای کار کرد ثابت آن استفاده می کند ولتاژ مرجع در خروجی U1تولید می شود نحوه عملکرد مدار بدین گونه است کهدیود D8یک زنر 5.6 ولت در ضریب دمای صفر جریان اش کار می کند ولتاژ خروجی U1به تدریج افزایش پیدا می کند تا D8روشن شود وقتی این اتفاق افتاد مدار تثبیت می شود وولتاژ مرجع زنر 5.6 ولت روی مقاومتR5ظاهر می شود جریانی که از ورودی noninvertingآپ امپمی گذرد قابل صرف نظر کردن است. بنابر این همان جریانی که از R5میگذرد ازR6نیز عبور خواهد کردو از آنجا که دو مقاومت یک مقدار دارند (بهتر استدو مقاومت را در هنگام ساخت با اهم متر اندازه گیری کنید تا یک اندازه داشته باشند چون مقاومت ها به خاطر تلرانسشان با مقدار نامی خود متفاوت اند ) ولتاژ روی هر دوی آنها در حالت سری دقیقاَ دوبرابر ولتاژ هر یک از انها ست بنابر این ولتاژ ظاهر شده در خروجی آپ امپ (پایه6 ) دو برابر ولتاژ مرجع زنر یعنی 11.6 ولت خواهد بود. مدار مجتمع U2دارای یک عامل تقویت ثابت تقریباَ 3Xاست و ولتاژ مرجع 11.2 ولت را تقریباَ تا 33ولت افزایش می دهد.
 
 
نقشه طرف مسی فیبر منبع تغذیه جهت بدست آوردن ابعاد دقیق،فاصله پایه ها را با یک آی سی مقایسه کنید
 
تریمر RV1و مقاومت R10برای محدود کردن تنظیم ولتاژ خروجی به کار رفته اندبنابر این ولتاژمی تواند تا 0 ولت کاهش یابد علی رغم هر میزان تلرانس از عناصر مدار یک خصوصیت دیگر مدار امکان ست کردن جریان خروجی ماکزیمم است که از منبع کشیده می شود به طور موثزی آن را از شکل یک منبع ولتاژ ثابت به یک منبع جریان ثابت تبدیل می کند برای عملی کردن این کاراین مدار افت ولتاژ روی مقاومت R7را مشخص می کند که با بار سری استکه وظیفه این عمل بر عهدهآی سی U3می باشد(آشکار سازی) ورودی inverting  U3از طریق R21در 0 ولت بایاس شده در همان زمان ورودی noninvertingاز همان آی سیمی تواند به وسیله P2در هر ولتاژی تنظیم شود.اجازه دهید که فرض کنیم برای ولتاژ خروجی در چندین ولت P2تنظیم شده بنا بر این ورودی آی سی در یک ولت ست شده اگر بار افزایش یابد ولتاژ خروجی با بخش تقویت ولتاژ مدار ثابت می شود و حضور R7سری با خروجی به خاطر اندازه کمش و به خاطر موقعیتش در خارج از حلقه فید بک کنترل ولتاژ مدار تاثیر غیر قابل محسوسی دارد وقتی بار ثابت می شود و ولتاژ خروجی تغییر نمی کند مدار پایدار است اگر بار افزایش یابد بنابر این افت ولتاژ رویR7بزرگتر از یک ولت است IC3مجبور به فعالیت می شود و مدار به حالت جریان ثابت تغییر می کند خروجیU3به وسیله D2به ورودی noninverting U2 متصل است U2مسئول کنترل ولتاژ است و چون U3به ورودی اش متصل است بعداَ می تواند وظیفه اش را نادیده بگیرد آنچه اتفاق می افتد این است که ولتاژ روی R7کنترل می شود و مجاز به افزایش بیشتر از ولتاژ ست شده نیست در این مثال 1ولت
 
این باعث حفاظت جریان ثابت خروجی است و به قدری دقیق است که امکان ست شدن حد جریان تا 2mAرا می دهد خازن C8برای تثبیت مدار است.
 
Q3برای را ه اندازی LED به کار رفته هر وقت که محدود کننده جریان فعال است نمایشگر LEDمدار نیز روشن خواهد شد.برای فعالیت محدود کننده به منظور ممکن ساختن کنترل ولتاژ خروجی توسط  U2تا 0 ولت لازم است یک پایانه تغذیه منفی فراهم شود و این کار به وسیله مدار حوالی C2,C3انجام می شود همین تغذیه منفی برای U3به کار می رود از آنجا که U1تحت شرایط ثابتی کار می کند با پایانه تغذیه مثبت رگوله نشده و زمین راه اندازی شود پایانه تغذیه منفی با یک مدار پمپ ولتاژ ساده که به وسیله R3,D7تثبیت شده فراهم می شود به منظور جلوگیری از موقعیت غیر کنترل شده در هنگام خاموش شدن یک مدار حفاظت حوالی Q1ساخته شده است .
 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 27 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.