نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 2 امتیاز
بازدید : 138 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
تاکتیک دشمن در حمله به شهرها
تاکتیک دشمن در حمله به شهرها
تاریخ ارسال : 27 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 18.45 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 23 صفحه
امتیاز : 2




قیمت : 1,200 تومان



توضیح :

به نام خدا

موضوع : تاکتیک دشمن در حمله به شهرها

این مقاله با فرمت wordو آماده پرینت می باشد

 

فهرست:
 
خط نظامي كومله در گامي به پس
 
برخي خصوصيات عمليات نظامي كومله
 
عمليات در شهر
 
مسئله توده ها
 
استراتژی ها و تاکتیکهای نظامی "سون زی"
 
 خط نظامي كومله در گامي به پس(نكاتي در مورد فعاليتهاي نظامي كومله در سال 8 6 )
 
 
 
(از جزوه "عليه رفرميسم، شووينيسم و اپورتونيسم حزب كمونيست ايران"، اتحاديه كمونيست هاي ايران، تابستان 1369)
 
پيام، نشريه صداي انقلاب ايران (راديوي كومله) در شماره نيمه دوم آبانماه خود مصاحبه اي را با يكي از فرماندهان نظامي كومله منتشر كرده است كه حاوي يك بررسي از فعاليتهاي نظامي آن در سال 68 مي باشد.
 
خط نظامي كومله كه در چند ساله اخير به شدت تحت تاثير خط سياسي حاكم و پيوسته در انطباق بيشتر با آن بوده، جوانب تازه تري از عملكرد خط سياسي حاكم بر كومله در عرصه نظامي را آشكارتر مي سازد. در مصاحبه اي كه به عمل آمده، استراتژي عمومي كومله در اين دوره اينچنين تعريف شده است:
 
"پيش بردن فعاليت نظامي هماهنگ باساير عرصه هاي مبارزه سياسي و اقتصادي در كردستان و نشان دادن قابليتهاي نظامي نيروي پيشمرگ كومله از طريق عملياتهاي سنجيده و هدفمند؛ بكاربردن اصل حفظ نيرو و انتخاب حركتهايي كه بدون تلفات باشد و بهره برداري و استفاده صحيح از فعاليت نيروي پيشمرگ."
 
منظور از هماهنگ كردن با ساير عرصه هاي مبارزه سياسي و اقتصادي همانا در خدمت قرار دادن عاليترين شكل مبارزه در خدمت شيوه هاي پائين تر مبارزه مي باشد. يعني مبارزه مسلحانه در خدمت مبارزات اقتصادي و صنفي يا در پشتيباني از آنهاست. گذشته از همخواني چنين عملكردي با عملكرد گروههاي چريكي شهري، هدف آن پايين آوردن سطح مبارزه مسلحانه (عاليترين شكل مبارزه)  و نهايتا تبديل آن به اهرم فشاري براي گرفتن رفرمهايي از ارتجاع حاكم است. در مصاحبه يكي ديگر از مباني فعاليتهاي نظامي كومله "بكار بردن اصل حفظ نيرو" معرفي شده است. درك ديالكتيكي نشان مي دهد كه اصل حفظ نيروي خود با نابودي نيروي دشمن معني مي دهد. زيرا آنها وحدتي از اضداد را تشكيل مي دهند كه جهت عمده آنرا نابودي دشمن تشكيل ميدهد. البته حذف بخشي از اين اصل از روي فراموشكاري صورت نگرفته بلكه نشانه بارز جنبه ديگري از استراتژي كومله در انطباق با خط سياسي وي مي باشد. اين نشاندهنده يك خصلت دفاعي در فعاليتهاي نظامي كومله است. مائو در مورد مرحله دفاع استراتژيك از دو نوع دفاع سخن مي گويد: دفاع فعال و غير فعال. در دفاع غير فعال ابتكار عمل در دست دشمن است و دشمن تعيين كننده پيشبرد جنگ مي باشد. اگر اصل نابودي دشمن در اين مورد بكار برده نشود به معني آنست كه شكست دادن دشمن و ازبين بردن او در نقشه جنگ قرار داده نشده و درحقيقت مسئله كسب قدرت سياسي و مبارزه براي چنين قدرتي در دستور كار نيست (كه در مورد كومله اين چنين است). حتي اگر مسئله حفظ خود در شرايط ويژه اي عمده گردد، نمي تواند به مثابه يك اصل كلي و عمومي قلمداد گردد.
 
اما "نشان دادن قابليتهاي نظامي نيروي پيشمرگه" كه به مثابه يكي از پايه هاي استراتژي نظامي كومله بدان اشاره شد، سئوالاتي را بر مي انگيزد كه قابل توجه است. مهمترين آنها اينست كه "نشان دادن قابليتهاي نظامي ..." به چه كسي و ياكساني مورد نظر است؟ اگر منظور توده هاست كه نشان دادن نيرو به توده ها دردي را درمان نمي كند. توده ها خواهان ضربه مهلك زدن به نيروي ارتجاع و بيرون راندن آنها و نابود كردن آنها هستند. نشان دادن نيرو به غير از آنكه بتواند تحسين و وجد آنها را برانگيزد كار ديگري نخواهد كرد. پس نشان دادن نيرو به چه كساني مطرح است؟ اگر پاييني ها نباشند مسلما بالايي هايند. اگر "نشان دادن نيرو" به معني نمايش نيرو به قدرتهاي ارتجاعي و امپرياليستي و مرتجعين حاكم براي "تحميل كردن" خود به آنها نباشد، و اگر به معني نشان دادن علائمي براي گرفتن امتيازاتي از هيئت حاكمه نباشد، حداقل آغاز پيمودن راهي به آنسوست . امروزه بسيارند جرياناتي كه با ظاهري چپ و تحت نام مبارزه مسلحانه راست ترين خط سياسي را دنبال مي كنند و مبارزه مسلحانه را تنها به وثيقه اي براي رسيدن به اهداف ارتجاعي و سهيم شدن در قدرت  و يا گرفتن امتيازاتي محدود تبديل كرده اند. اين استراتژي بخصوص در ميان احزاب وابسته و طرفدار شوروي و احزاب  و جريانات ليبرالي رونق دارد. اين استراتژي طبيعتا تاكتيكهاي خاص خود را بدنبال خواهد داشت كه از آنجمله، عمدگي بخشيدن به شهر مي باشد. چنين جهت گيري در فعاليتهاي كومله اهميت روز افزوني بخود گرفته، بطوريكه در چند سال گذشته فعاليتهاي نظامي كومله در شهر نسبت به كل فعاليتهاي نظامي اش مقدار بيشتري را به خود اختصاص داده و همانگونه كه خود گفته اند از اهميت "فوق العاده اي" برخوردار است. به همين دليل لازم است كه تاثير اين جهت گيري استراتژيك در تاكتيكها و فعاليتهاي نظامي كومله بيشتر باز شود و مورد بررسي بيشتري قرارگيرد.
 
 
 
برخي خصوصيات عمليات نظامي كومله
 
 نخست مختصرا اشاره كنيم كه بزرگترين عمليات كومله، حمله به پايگاهها در مناطق معيني است. حركات كومله در فصول معيني انجام ميگيرد و براي رژيم از نظر زماني قابل پيش بيني است . از اينرو دشمن از يكسري پايگاههاي خاص، حداكثر محافظت را بعمل مي آورد و به كمين گذاري وسيع بر سر راه آنها مي پردازد. در سال گذشته فعاليتهاي نظامي كومله بطور عميق تري در لاك دفاعي فرو رفت و بدين ترتيب ابتكار عمل را بيشتر از دست داد. هر چند كه در اين مصاحبه بارها و بارها از ابتكار عمل صحبت به ميان مي آيد.
 
"خصوصيات عملياتهاي ما چه در مناطق مرزي و چه اشغالي مبتني بر اصل مانور به موقع و سريع و خنثي كردن برنامه هاي دشمن بود." (از متن مصاحبه)
 
در جمله فوق، كلمه اي در مورد حمله به دشمن، شكست دشمن و يا نابود كردن بخشي از نيروهاي دشمن (هرچند كوچك) به ميان نمي آيد، بلكه بيش از هر چيز از خنثي كردن برنامه هاي دشمن صحبت مي كند و اين تاكيدي است بر خصلتي دفاعي كه بر عمليات نظامي كومله حاكم بوده است. اين تاكتيكها كه تعيين كننده آنها دشمن است، و عكس العمل دشمن را جستجو مي كند برخاسته از استراتژي حفظ نيرو و حذف اصل نابودي دشمن است. همانگونه كه گفته شد حفظ نيرو بخش جدايي ناپذير از يك جنگ است و تعيين كننده ادامه كاري نيروي جنگنده است. اما اين تنها بخشي از قضيه است؛ نداشتن هدف نابودي دشمن نه تنها به كل جنگ خصلت دفاع غير فعال مي بخشد بلكه هدف حفظ نيرو را نيز برآورده نمي سازد و تحليل رفتن نيروي خودي را اجتناب ناپذير مي سازد.
 

 



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 27 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.