نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 2 امتیاز
بازدید : 99 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
مسجد جامع زنجان
مسجد جامع زنجان
تاریخ ارسال : 27 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 87.48 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 16 صفحه
امتیاز : 2




قیمت : 750 تومان



توضیح :

به نام خدا

موضوع : مسجد جامع زنجان

این مقاله با فرمت wordو آماده پرینت می باشد

 

 
 فهرست:
 
تاریخچه شهر زنجان
 
جاذبه های تاریخی زنجان
 
معماری مسجد جامع زنجان
 
ريزش مرگبار سقف كتابخانه مسجد جامع زنجان هنگام تعميرات   
 
مجموعه تاريخي مسجد جامع زنجان بنايي ارزشمند از معماران ايراني
 
 
 
 
تاریخچه شهر زنجان
 
 تاریخ بنای شهر زنجان را با سلطنت اردشیر بابکان دانسته اند و در آن زمان، آن را شهین، یعنی منسوب به شاه می نامیده اند. این نام طی قرون و اعصار به زنگان و سپس به زنجان تبدیل شده است. در قرون چهارم و پنجم هجری قمری، زنجان به علت داشتن چراگاههای وسیع، مورد توجه قبیله های ترک نژاد قرار گرفت و قبیله های گوناگون ترک در زنجان و نواحی مختلف آن، به ویژه در چمن سلطانیه، مسکن گزیدند. درحمله مغول، شهر زنجان و آبادی های اطراف آن آسیب فراوان دید. سپس ایلخانان مغول به این شهر توجه فراوان نشان دادند، مخصوصاً سلطان محمد خدابنده در توسعه این ناحیه کوشید. این شهر در سده های بعد نیز شاهد حوادث و رویدادهای اجتماعی، سیاسی و مذهبی نظیر شورش علی محمد باب، مبارزات ملوک الطوایفی، نهضت مشروطیت، تاخت و تاز فئودالها، درگیری دموکرات های آذربایجان و .... بوده است.
 
جاذبه های تاریخی زنجان
 
جاذبههای تاریخی و معماری همواره نقش بسیار مهمی را در جذب گردشگر ایفا می کنند و استانزنجان نیز با توجه به پیشینه و فراز و نشیب های تاریخی خود از جاذبه ها و مکان هایتاریخی و ديدنی ارزشمندی برخوردار است. با اين كه تاريخ این منطقه فراز و فرود هایبسيار به خود ديده و گاهی شعله های خشم و جنگ، برگ های زيادی از تاريخ منطقه و حتیگاه تمام آن را در كام خود فرو برده است ولی به جهت عمق غنای هويت و فرهنگ اينمنطقه، هنوز نیز استان زنجان امانت دار ميراث فرهنگی ارزشمند و قابل ملآحظه ای استکه تاریخ و هویت این سرزمین را به نمایش می گذارد. كاخ هاى با ارزش و قدیمی، مدرسههاى تاريخى، مسجدهایی با معماری کم نظیر، بازارهاى قديمى، بقعه امام زاده ها،زيارتگاه ها و بناهاى تاريخى و مذهبى با معماری های ارزشمند؛ بخشی از اين ميراثشايان توجه هستند.
 
برخى از بناهاى موجود در استان زنجان، هم چون بنای بزرگ وتاریخی سلطانیه؛ دارای ارزش هاى درجه يک جهانگردى بوده و شهرت جهانی دارند. اين بناکه يكى از بزرگ ترين و باشكوه ترين بناهاى اسلامى محسوب می شود؛ در خاور استانزنجان واقع شده است. اين بنا در دوران برپايی، بلندترين بناى جهان بوده و هم اكنونسومين بناى بزرگ تاريخى جهان و نخستين بناى بزرگ تاريخى ايران به شمار مى آيد. بقعهزيباى ملا حسن كاشى در فاصله 5/2 كيلومترى جنوب شهر سلطانيه و با زیبایی تمام درمیان دشت وسیعی قرار گرفته است. اين بنا از نماى بيرونى داراى طرح هشت ضلعى است کهدر نماى داخلى و با تركيب و تلفيق ايوان هاى جانبى به مربع تبديل شده است. بقعهقيدار نبى در قيدار نيز از ديگر بناهاى قابل توجه استان به شمار مى آيد كه گنبد آنبه سبكى خاص و از نوع گنبدهاى زنگوله اى است. در كنار درب ورودى در ضلع جنوبى بقعهدو برج ديده مى شود كه بر يک پايه ساخته شده اند و زنجير عدالت جهت دادخواهى مردماز آن آويزان است.
 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 27 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.