نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 15 امتیاز
بازدید : 224 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
آشنایی با انواع فرستنده و امواج ها
آشنایی با انواع فرستنده و امواج ها
تاریخ ارسال : 28 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 142.54 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 29 صفحه
امتیاز : 15




قیمت : 1,500 تومان



توضیح :

به نام خدا

موضوع : آشنایی با انواع فرستنده و امواج ها

این فایل با فرمت word  و آماده پرینت می باشد

 

 
فهرست:
 
فرستنده هاي راديويي
 
امواج در راديو
 
ماهیت امواج رادیویی
 
کدینگ MPEGII  در DVB
 
نحوه برخورد امواج رادیویی با بافتها
 
امواجRF در امواج رادیویی
 
آسایش فیزیک امواجRF
 
پیشرفتهای قرن بیستمو فرستنده ها
 
امواج(Waves)
 
طول موج در فرستنده ها
 
موجهای صدا
 
طول موجهای متفاوت
 
طول موج و بسامد
 
طيف الكترومغناطيسي
 
کاربرد امواج ، طول موجهای متفاوت
 
 
 
فرستنده هاي راديويي
 
با پيشرفت تكنولوژي كه درتمامي زمينه ها تاثيرگذار بوده در ساخت فرستنده هاي راديويي .هم بي تاثير نبودهاست .ساخت فرستنده هاي راديويي كه پخش برنامه هاي توليد شده بصورت الكترومغناطيسيرا بعهده دارد در مسيري تكاملي به مرحله اي رسيده كه بحث فرستنده هاي راديوييديجيتال را مطرح ساخته است.
 
اولين مراحل توليد اين نوع دستگاهها كه تمامي قسمتهاي آن با استفاده از لامپ ساخته شده بود در مراحل مختلف توليدي رو به تكامل رفت كهاز مراحل ساخت فرستنده هاي تمامي لامپي به نيمه لامپي و اخيرا بصورت نيمه هاديرسيده و امروزه بحث استفاده از فرستنده هاي راديويي ديجيتال بصورت مطرح استDABياDRM  در كشور ما مورد اخير فعلا در حال طرح و بررسي مي باشد ليكن فرستنده هاينيمه لامپي و نيمه هادي يا به عبارتي تمام ترانزيستوري در تمامي ايستگاههاي راديوييمورد استفاده واقع شده است البته هنوز هم در بعضي موارد از فرستنده هاي تمام لامپياستفاده مي شود كه به مرور زمان فرستنده هاي نيمه هادي جايگزين آنها مي شوند.اماآنچه در تمامي فرستنده ها مشترك است نحوه عملكرد آنها در روش مدوله كردن مي باشد كهبه نوع فرستنده بستگي دارد.است كه در اين كتاب به اصول عملكردPSM ياPDM روشهاي بكار رفته در عمل مدولاسيون بصورت پوش پول اشاره مي شود كه مورد استفادهواقعPDMفرستنده هاي راديويي نيمه لامپي يا نيمه هادي با روش پوش پول و شدهاست اگر چه فعداد اين نوع فرستنده ها زياد است به مدل هايي اشاره خواهد شد كهمورد استفاده بيشتري قرار گرفته ضمن اينكه آشنايي با اصول عملكرد فرستنده هاي ديگررا هم شامل خواهد شد.
 
امواج در راديو
 
اینکه چه کسی مخترع اصلیرادیواست، که در آنزمانتلگرافبی سیم نامیده می‌شد، مورد اختلاف است. ادعاهایی وجود دارد کهناتانستابلفیلدرادیو را پیش ازتسلا ومارکونیساخت، اما به نظر می‌رسد که دستگاهوی به جای ارسال رادیویی باارسال القاییکار می‌کرده است. انسان بیش از100 سال است که باامواجالکترومغناطیسی آشناست و امروز از آنها به طور وسیعی در زندگی خود استفادهمی‌کند و این امواج در یکمیدان مغناطیسیو یکمیدانالکتریکی عمود بر هم بوجود آمده‌اند. ویژگی بارزشان که آنها را متمایز ساختهاین است که برای سیر نیاز به محیط‌ هادی ندارد و در خلا به راحتی حرکت می‌کنند. امواج رادیویی نیز دسته‌ای از اینفیزیکامواج هستند.
 
پایه‌های تئوریانتشار امواج الکترومغناطیسیبرای اولین بارتوسطجیمز کارل ماکسولدر سال 1873م در مقاله‌ایتحت عنوانیک تئوری دینامیک از میدان الکتریکیکه به انجمن رویال ارائه شدهبود، بیان شد که نتیجه کار وی در طی سالهای بین 1861م تا 1865م بود. در سال 1893مدر سنت لوییس میسوری)) ،نیکلاتسلا اولین نمایش عمومی ارتباطات رادیویی را انجام داد.


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 28 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.