نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -11 امتیاز
بازدید : 419 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
مقاله مکانیزاسیون کشاورزی
مقاله مکانیزاسیون کشاورزی
تاریخ ارسال : 28 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 8.48 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 10 صفحه
امتیاز : -11




قیمت : 800 تومان



توضیح :

به نام خدا

موضوع : مکانیزاسیون کشاورزی

این مقاله با فرمت wordو آماده پرینت می باشد

 

فهرست:
 
اهمیت مکانیزاسیون کشاورزی در جامعه
 
اصول نصب و بكار گيري مانيتور محصول
 
رويدادهاي مهم و روند تحولات مؤثر در توسعه مكانيزاسيون كشاورزي ايران
 
 
 
اهمیت مکانیزاسیون کشاورزی در جامعه
 
افزایش و رشد روز افزون جمعیت در جهان اهمیت کشاورزی را بیش از گذشته برای تمام جوامع بشری مشخص می کند. اولین و مهمترین نیاز هر انسان٬نیازهای غذایی اوست. حال این نیاز به صورت مستقیم و غیر مستقیم با کشاورزی در ارتباط است. یکی از رشته های موجود در کشاورزی مکانیزاسیون است. مکانیزاسیون در ایران از اهمیت فوق العاده ای بدلیل سطح وسیع زیر کشت ارقام مختلف برخوردار است.
 
با نگاهی به سرفصل درس ها و با توجه به کیفیت و کمیت آن ها مشخص می شود که داوطلب باید از توان و دانش بالا در زمینه های ریاضی و فیزیک و مدیریت و قدرت جسمانی مناسب برخوردار باشد و نیز باید توان تجزیه و تحلیل٬قدرت تجسم و دقت کافی در مسائل آماری را دارا باشد. شایان ذکر است که بسیاری از کارهای صحرایی و کارگاهی و طرح های عملی در خارج از محیط های شهری است و فعالیت نسبتا زیادی را می طلبد.
 
مراکز مختلفی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در فعالیت های کشاورزی نقش دارند که هر یک به تناسب نوع فعالیت خود٬برای رفع نیازهای مربوطه٬به جذب فارغ التحصیلان این رشته اقدام می نمایند. وزارتخانه های کشاورزی٬جهادسازندگی٬آموزش و پرورش و فرهنگ و آموزش عالی به صورت گشترده تر و سایر وزارتخانه ها٬اداره ها و سازمان ها و مدراکز دولتی و خصوصی نظیر بانک های کشاورزی٬مجتمع های کشت و صنعت٬تعاونی های تولید٬شرکت های سهامی زراعی یا مهندس زراعی و ... به صورت غیر مستقیم برای انجام کارهای فنی و مکانیزه ی خود اعم از طرح و محاسبه٬ اجرا و نظارت بر اجرای طرح های ماشینی کردن کشاورزی نیاز به استخدام تعداد کثیری از فارغ التحصیلان در رشته ی مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی دارند.
تعداد واحدهای درسی که دانشجو باید در دوره ی کارشناسی مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی بگذراند ۱۳۶واحد است که تعداد ۲۱واحد آن دروس عمومی٬ ۱۸واحد دروس علوم پایه و ۸۷واحد دروس اصلی کشاورزی است و تعداد ۱۰واحد از ۱۳۶واحد به عنوان دروس اختیاری در نظر گرفته می شود که توسط خود دانشجو انتخاب می گردد.
 
    
 
اصول نصب و بكار گيري مانيتور محصول
 
كشاورزي دقيق، چشم اندازي از كشاورزي آينده است كه در اين زمينه ماهواره ها، سنسور ها، نقشه ها و داده هاي حاصل از دور سنجي،‌ به كمك كشاورز آمده و دقت عمل او را بالاتر مي برند.
 
مانيتور هاي محصول _بعنوان يكي از عناصر كشاورزي دقيق_ پيشرفت تازه اي در ماشين آلات كشاورزي مي باشند كه به توليد كنندگان دانه اين اجازه را مي دهند كه تأثيرات آب و هوا ، ويژگي هاي خاك و مديريت را بر توليد محصول، تعيين نمايند كه اولين گام منطقي براي كساني است كه مي خواهند به مديريت زراعي "سايت –ويژه"[1][2]يا "كشاورزي دقيق" بپردازند. دقت اين دستگاهها، بستگي دارد به نصب، كاليبره نمودن و بهره گيري درست از آنها. بنابراين، لازم است كه توليدكنندگان دانه چگونگي كاركرد مانيتور محصول را بدانند تا بتوانند توليد خود را اقتصادي تر نمايند.
 
 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 28 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.