نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -28 امتیاز
بازدید : 397 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
مقاله ارتباط اوقات فراغت با مطالعه و تحصیلات
مقاله ارتباط اوقات فراغت با مطالعه و تحصیلات
تاریخ ارسال : 28 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 13.19 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 18 صفحه
امتیاز : -28




قیمت : 1,500 تومان



توضیح :

به نام خدا

موضوع : ارتباط اوقات فراغت با مطالعه و تحصیلات

این مقاله با فرمت wordو آماده پرینت می باشد

 

فهرست:
 
نگاهی به اوقات فراغت
 
تحقیقات پیرامون میزان تحصیلات و اوقات فراغت
 
اهمیت تحصیلات و اوقات فراغت
 
كتاب و مطالعه بهترين وسيله گذراندن اوقات فراغت
 
 
نگاهی به اوقات فراغت
 
شمارش معكوس 90 روز تعطيلات تابستان آغاز شده است. هر ساله با نزديك شدن به ايامفراغت دانش‌آموزان از تحصيل، دستگاه‌هاي مختلف برنامه‌هاي خود را تحت عنوان«غني‌سازي اوقات فراغت دانش‌آموزان» اعلام مي‌كنند. وزارت آموزش و پرورش، وزارتفرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي، بسيج و... هر ساله آمار و برنامه‌هايي براي اوقات فراغت گزارش مي‌كنند كه غالب آنها راتلاش‌هاي هنري، نقاشي، خوشنويسي، تذهيب، معرق،كلاس‌هاي ورزشي و اردو تشكيل مي‌دهد. به عبارتي هنر و ورزش همان درس بحث‌‌انگيزي كه در طول سال تحصيلي مورد بي‌مهري وبي‌توجهي‌اند، پس چگونه مي‌توان در ترم تابستان باعث شكوفايي خلاقيت دانش‌آموزان شدو در سال تحصيلي تنها به ارائه دروس از پيش تعيين شده فكر كرد؟ چه طور مي‌توان درتابستان كودكان را به كتابخانه دعوت كرد ولي در كتابخانه مدارس و كلاس درس تلاشي بهاين منظور انجام نداد.
 
بعضي «اوقات فراغت» را نتيجه انتخاب آزاد و به دور از اجبار تعريف مي‌كنند؛ بعضي آنرا يك فعاليت مي‌دانند، برخي ديگر اين اوقات را زماني مي‌دانند كه فرد به «تفريح» بپردازد و…. به هر حال مي‌توانيم بگوييم اوقات فراغت زماني است كه فرد به دور از هر گونه اجبار، در اختيار خود بوده و آزادانه مي‌تواند به كار دلخواه خويش بپردازد.
 
«اوقات فراغت» را مي‌توانيم به انواع گوناگون تقسيم كنيم. اين كار با توجه به شرايط افراد از قبيل جنس، سن، شغل، توانايي مالي و…صورت مي‌گيرد.
 
روانشناسان معتقدند اگر فردي به كار دلخواه خود بپردازد، خستگي و ملالت برايش معنا نخواهد داشت. در اين صورت مي‌توانيم نتيجه‌گيري كنيم كه كارهايي كه افراد در زمان فراغت خود انجام مي‌دهند نوعي استراحت جسمي و روحي براي آنها به حساب مي‌آيد.
 
پس «اوقات فراغت» مفهومي است كه با وقت و زمان آن هم «وقت آزاد» ارتباط دارد و افراد معمولاً اين اوقات را با ورزش و تفريح، كتاب و مطالعه، قدم زدن، مسافرت و ساير سرگرميها مي‌گذرانند.
 
امروزه در دنيايي متغير و متحول زندگي مي‌كنيم كه هر روز در زمينه‌هاي مختلف اعم از علمي، هنري، سياسي و اقتصادي اتفاقات تازه‌اي روي مي‌دهد. امروز كتاب و مطالعه، كار افراد بخصوصي نيست. هر كسي با هر شغل و مقامي، نياز دارد كه به طور مرتب و منظم مقداري از وقت خود را به خواندن مطلب مورد نياز و علاقه‌اش اختصاص دهد، چه اين مطالب در روزنامه‌ها و مجلات باشند، چه در كتابهاي علمي و فني، چه در كتابهاي قصه و داستان و چه در نامه‌ها و پرونده‌هاي اداري.
 
كارشناسان مسائل تربيتي در اين باره معتقدند در صورتي كه براي پركردن اوقاتفراغت برنامه‌ريزي نشود اين ايام مي‌تواند در شكوفايي استعدادها نقش مهمي داشتهباشد و همچنين اگر نظارت كاملي بر روي دانش‌آموزان صورت نگيرد، اين ايام مي‌تواندبه عنوان يك تهديد جدي تلقي شود همان طور كه بسياري از مشكلات و ناهنجاري‌ها از سويبرخي دانش‌آموزان در ايام تعطيل صورت مي‌گيرد، و اين نشاندهنده اهميت ويژه ايندوران است كه توجه و برنامه‌ريزي خاصي را مي‌طلبد. اما در حال حاضر به رغم وجودمتولي اوقات فراغت جوانان، از بين 5/14 ميليون دانش‌آموز كشور تنها ده درصد تحتپوشش برنامه‌هاي اوقات فراغت بوده و مابقي رها هستند. آمار نشان مي‌دهد از حدود يكميليون و 26 هزار نفر دانش‌آموزي كه در تهران وجود دارد اگر شش ساعت در روز فراغتداشته باشند، حدود 295 ميليون نفر اوقاتي دارند كه مي‌توان براي آن برنامه‌ريزي كرداين در حالي است كه حداقل 20 تا 30 هزار نفر پسر 11 تا 21 ساله ساعت بيكاري را درمراكز گيم نت مي‌گذرانند و به طور متوسط سالانه 20 ميليارد ساعت اوقات فراغتدانش‌آموزان كشور هدر مي‌رود.
 
دكتر علي سعيدي كارشناس برنامه‌ريزي و رفاه با اشاره به اوقات فراغت در سال‌هاياخير مي‌گويد: در سال‌هاي اخير اوقات فراغت، تفريح محسوب شده است، در صورتي كه همفرصت است و هم تهديد. در گذشته به هر نحوي تلاش مي‌كرديم تعطيلات سپري شود. درصورتي كه اوقات فراغت در تمام سال وجود دارد و متأسفانه سازمان‌هاي دولتيفعاليت‌هايشان را معطوف به پر كردن اين اوقات مي‌كنند. مكان فراغت محل‌هاي تفريحنيست و اتفاقاً مي‌بينيم كه بيش‌تر اوقات فراغت در خانه مي‌گذرد و كمتر مي‌توانرفتار افراد را در خانه كنترل كرد، انواع بازي‌هاي الكترونيكي بچه‌ها را منزوي كردهو حتي شاهديم كه در كشورهاي غربي در مورد چاقي ناشي از اين بازي‌ها هشدارمي‌دهند.به گفته اين كارشناس دولت‌هاي رفاهي دنيا در دهه‌هاي اخير سعي در كاهش وظايفديگر و تاكيد بر پرداختن به مسائل كودكان دارند و به طور اخص در زمينه اوقات فراغتو مسائل فرهنگي كه با رفتار مردم سروكار دارد وظايفشان را گسترده كرده‌اند، ایشان عقیده دارند که پدر و مادران تحصیل کرده می توانند در این مهم تاثیر بسزایی داشته باشند.براي غني سازي اوقات فراغت بايد ظرفيت و امكانات موجود تمام دستگاه ها مورد استفاده قرار گيرد و اين امكانات نبايد در انحصار تعداد محدودي قرار گيرد. وي تصريح كرد: اوقات فراغت زمينه ساز هويت اسلامي، فرهنگي و ديني جوانان است و بايد مفهوم اوقات فراغت تغيير كند و تنها براي پركردن وقت به آن نگريسته نشود.
فخريان با اشاره به اين كه نبايد تفكرات دولتي در برنامه ريزي اوقات فراغت حاكم شود بلكه بايد نهادهاي غيردولتي و خانواده ها براي فعال سازي و غني سازي اوقات فراغت وارد ميدان شوند، گفت: شيوه هاي فراغت فردي غير فعال بايد به فراغت جمعي فعال تبديل شود.
 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 28 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.