نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 17 دانلود
امتیاز فایل : 5 امتیاز
بازدید : 700 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,255 كاربر
adsads
رباتها و نانو روباتیکهای هوشمند پزشکی
رباتها و نانو روباتیکهای هوشمند پزشکی
تاریخ ارسال : 28 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 154.66 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 39 صفحه
امتیاز : 5




قیمت : 2,500 تومان



توضیح :

به نام خدا

موضوع : رباتها و نانو روباتیکهای هوشمند پزشکی

این مقاله با فرمت wordو آماده پرینت می باشد

 

فهرست:
 
تعريف رُبات
 
تعريف ربات صنعتی
 
ساختار يک ربات صنعتی
 
رباتهاي هوشمند پزشكي
 
چکيده مطالب شماره پنجم مجله «هوش مصنوعی» - دی 1386
 
ربات پزشکی با توانایی کار درون MRI
 
مخچه روباتیک ساخته شد
 
رباتهاي پزشكي در چين
 
طراحي سيستم بهينه در ساخت روباتهاي هوشمند مولكولي پزشكي
 
بيمارستان در دست روبات ها
 
ميني روبات هوشمندي براي كمك به پزشكان طراحي و توليد
 
پيشرفته ترين روبات هوشمند پزشكي
 
 
تعريف رُبات
 
رُباتیا روبوت وسیله‌ای مکانیکی جهت انجام وظایف مختلف است. یک ماشین که می‌تواند برای عمل به دستورات مختلف برنامه‌ریزی گردد و یا یک سری اعمال ویژه انجام دهد. مخصوصا آن دسته از کارها که فراتر از حد توانایی‌های طبیعی بشر باشند. این ماشینهای مکانیکی برای بهتر به انجام رساندن اعمالی از قبیل احساس کردن درک نمودن و جابجایی اشیا یا اعمال تکراری شبیه جوشکاری تولید می‌شوند.
 
ربات گماشته‌ای بصورت مکانیکی یا مجازی است. یک ربات معمولاً یک سیستم الکترومکانیکی می‌باشد که با حرکت یا ظاهرش مفهومی از خود یا از ارباب خود را انتقال می‌دهد. از جاییکه کلمه «ربات» هم به رباتهای فیزیکی و هم به رباتهای مجازی اطلاق می‌شود، برای ربات‌های مجازی لفظ «بات» بکار برده می‌شود که معمولاً بصورت نمایندگان نرم‌افزاری می‌باشند (software agents). اینکه چه دستگاهی دقیقاً توصیف کننده ربات است هنوز جای بحث دارد، ولی بطور کلی رباتها باید چندین ویژگی شاخص داشته باشند، البته نه اجباراً همه موارد زیر:
 
طبیعی نباشد و بصورت مصنوعی ساخته شده باشد.
بتواند محیط خود را حس کند.
بتواند در اشیای محیط خود تأثیر گذارد.
درجه‌ای از هوش داشته باشد، یا توانایی انتخاب بر اساس محیط را داشته باشد، یا بصورت کنترل خودکار برنامه‌ریزی مجدد شود.
قابل برنامه‌ریزی باشد.
بتواند از طریق یک یا چند محور حرکت یا گردش کند.
در مختصات حرکتش ماهرانه حرکت کند.
تعريف ربات صنعتی
 
هر بازوی مکانيکی قابل برنامه دهی و چند منظوره که برای جابه­جايی مواد، قطعات، ابزارها و يا دستگاه­های ويژه از طريق حرکت­های برنامه ريزی شده به منظور انجام مجموعه متنوعی از کارها مورد استفاده قرار می­گيرد، «ربات­» ناميده می­شود. البته تعاريف ساده تری نيز ارائه شده­اند؛ مانند: «نيروی همراه با هوشمندی».
 
يک ربات صنعتی، دستگاهی است که از اجتماع تعدادی مفصل متصل به يکديگر، تشکيل شده است و با کنترل قابل برنامه ريزی و کار اندازها به نقاط مطلوب حرکت داده می­شود تا وظايف گوناگونی را انجام دهد. ربات­ها بر حسب تعداد حسگرها، رايانه و قابليت­های خاصی که دارند، کاربردهای گسترده­ای از ماشين­های ساده گرفته تا سامانه­های بسيار پيچيده و هوشمند دارند.
 
ساختار يک ربات صنعتی
 
يک ربات­ صنعتی، سامانه­ای پيچيده شامل چندين زير مجموعه است که درون يک سازه فيزيکی گرد آمده­اند. هر يک از اين زير مجموعه­ها عمليات خاص خود را که به صورت دقيق تعريف شده است انجام می­دهد و در عملکرد کلی يک ربات صنعتی سهم دارد. سه مورد از اين زير مجموعه­ها که بيشترين اهميت را دارند عبارتند از:
 
سينماتيک:
 
که به چيدمان مکانيکی محورهای حرکت بستگی دارد و اين که با چه ساختاری و در چه زنجيره حرکتی نسبت به هم قراردارند. چهار گونه اصلی حرکت که سينماتيک زبات اجازه آن را می­دهد عبارتند از: کارتزين، استوانه­ای، قطبی و مفصلی.
 
سامانه کنترل:
 
که انعطاف پذيری و بازده ربات را در حضور مجموعه محدوديت­هايی که از طراحی سازه مکانيکی ربات سرچشمه می­گيرد، مشخص می­سازد و يک زنجيره منطقی از فرمان­ها برای ربات فراهم میآورد.  اين سامانه، مقادير تئوری موقعيت نقاط را برای هر مرحله از حرکت تعيين و به کاراندازها ارسال می­کند و به طور پيوسته موقعيت واقعی را اندازه­گيری و تصحيح می­کند.
 
کاراندازها:
 
که توان الکتريکی دريافت شده را به انرژی جنبشی تبديل می­کند تا ربات قادر به حرکت باشد. اصلی ترين گونه­های سامانه­های محرک شامل انواع الکتريکی، بادی و هيدروليکی می­شود.
 
رباتهاي هوشمند پزشكي
 
امروزه استفاده از رباتها و اتوماسيون منعطف براي تمام صنايع و کارخانه­ها غير قابل انکار است؛ به طوري که صنايع روز به روز بيشتر به سمت آن روي مي آورند؛ زيرا سرعت، دقت و بازده­ بهتر و کم هزينه بودن توليد، خصوصيات مورد انتظار را از يک محصول ارزان و با کيفيت به ارمغان مي­آورد. رباتها می­توانند کارهاي سخت و خطرناک را به جاي انسان انجام دهند مثل بلند کردن اشياء سنگين و يا کار در کنار کوره­های ذوب فلزات يا راکتورهای هسته­اي که هر دوی آنها محيطهايی سرطانزاست. امروزه کاربرد رباتها فقط محدود به کارخانه­های صنعتی نيست و رباتهايي ساخته شده­اند که محل کاربردشان ارتباط بسيار کمي با رشته­هاي فني مهندسي دارند؛ براي نمونه، امروزه تعداد زيادی رباتهای جراحی به فرمان پزشک جراح در اتاق عمل با حضور مستقيم پزشک و يا غير مستقيم و با کمک اينترنت انجام وظيفه می­کنند. مصارف رباتها در همه ابعاد زندگي انسان به سرعت در حال گسترش است. نمونه بارز ديگر گستردگي کاربردهای اين دستگاهها، رباتهاي امداد و نجات هستنند که ياري­رسان گروههای امداد در حوادث غيرقابل پيش­بيني­اند. همچنين رباتهايی در دستور ساخت قرار گرفته­اند که کمک دست سالمندان و کودکان باشند.رباتهایياريگر به منظور رسيدن به اهداف خود می­بايد توانايی مواجهه با اقدامات متناقضی را که در يک تعامل مؤثر با کاربر رخ می­دهد داشته باشند. بايد ديد چگونه می­توان واکنش فيزيکی رباتها را در مقابل انسان تضمين نمود تا به عنوان ابزاری توانمند و يگانه برای تحقق اهداف ياری­رسانی پيچيده و مرکب به کار آيند.
 
چکيده مطالب شماره پنجم مجله «هوش مصنوعی» - دی 1386:
 
بيماران رباتي براي تعليم پزشكان
 
يك روز صبح كاركنان اتاق عمل شماره 2 در بيمارستان كايزر پرمننتدر شهر والنات كريك در كاليفرنيا مشغول انجام يك عمل سزارين هستند.متخصص زايمان مي‌گويدكه: «بچه در ساعت 5/9 صبح به دنيا آمد. دارم بند ناف را مي­بندم ...


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 28 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.