نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 2 دانلود
امتیاز فایل : 1 امتیاز
بازدید : 905 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,259 كاربر
adsads
نگاهی به استراتژی های شرکت های الکترویکی صنام
نگاهی به استراتژی های شرکت های الکترویکی صنام
تاریخ ارسال : 28 /05 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 30.62 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 36 صفحه
امتیاز : 1




قیمت : 2,000 تومان



توضیح :

به نام خدا

موضوع : نگاهی به استراتژی های شرکت های الکترویکی صنام

این مقاله با فرمت wordو آماده پرینت می باشد

 

فهرست:
 
مقدمه
 
مدل هاي تدوين استراتژي
 
استراتژي هاي بكاربرده شده در شركت صنام
 
انتخاباستراتژي مناسب براي توسعهبازار شرکتصنام
 
تسـت استراتژي انتخاب شده
 
نقاط ضعف شرکت صنايع صنام الکترونيک
 
فهـرست فرصت ها
 
فهرست تهديدها
 
حريم استراتژي ها
 
ارزيابي ديدگاهها و انتخاب اولويت نهايي استراتژيها
 
 
 
نگاهي اجمالي به استراتژي هاي شركت هاي الكتريكي
 
دراين مقاله با ارائه مدلي ، ابتدابا توجه به عوامل خارجي و داخلي به تعيين موقعيت فعلي شرکت در کسب و کار خود به کمکماتريسعوامل داخلي وخارجي اقدام مي نمائيم . تعيين موقعيت فعلي شرکت مي تواند توانمندي داخلي و فرصتهاي جذاب را براي توسعه مشخص نمايد . فهرست محصولات ممکن و جذاب را بر اساس مدل پنجنيروي پورتر تعيين و براي انتخاباستراتژيمناسب براي توسعه ازمدل انسوف که استراتژيهاي مختلفي را براي توسعه بازار و محصولات ارائه مي کند بهرهگرفته و از ديدگاه خبرگان صنعت ، مديران شرکت و عاملين فروش شرکت در نظرسنجي هااستفاده مي کنيم;در پايان با معيارهاي ارائه شده توسط هابربرگ براي تستاستراتژي، بعنوان فيلتر ،استراتژينهايي انتخاب ميگردد.
 
مقدمه:
 
فرآيند جهاني شدن و سرعت پيشرفتهاي فني باعث دگرگوني سريع بازارها شده است . موفقيت در بازارهاي پرچالش آينده،مستلزم آمادگي لازم براي واکنش آگاهانه و سريع است. واحدهايي از اين آمادگيبرخوردارند که در محيطي کاملاً رقابتي و به دور از حمايت هاي نامعقول فعاليت داشتهباشند. اقتصادهاي ملي بواسطه دو عامل اصلي جهاني شدن و تحول تکنولوژيک، دستخوشتغييرات سريعي هستند و بنگاههاي اقتصادي و توليدي نيز شديدا در معرض اين تحولاتقرار دارند. اين فضاي رقابتي بوجود آمده باعث مي گردد تا موفقيت در بازار نصيب شرکتهايي شود که خود را با عوامل محيطي تطبيق دهند. به عبارت ديگرشرکت ها محصولي راارائه کنند که مردم حاضر به خريد آن باشند. تقاضاي بالا به دليل جواني و رشد جمعيت،تنوع و نوآوري در محصولات الکترونيک، روند رو به کاهش قيمت در سطح جهاني و وجودنيروي انساني ارزان در کشور، زمينه را براي فعاليت شرکت هاي ايراني در زمينه هايمختلف صنعت الکترونيک هموار نموده است
 
شرکت صنايعصنامالکترونيک به عنوان يکياز شرکت هاي مطرح در زمينه توليد تلويزيون و محصولات وابسته به اين صنعت، با سابقهبيش از ده سال فعاليت موفق در بازار کشور و کسب رتبه چهارم در توليدکشور، درموقعيتي قرار دارد که براي گسترش فعاليتهاي خود گزينه هاي متفاوتي را پيش رودارد. اين شرکت ازيک سو مي تواند با فعاليت ترفيعي1و بهبود کيفيت محصولات،فروش خود را در بازار فعلي تلويزيون کشور افزايش دهد. از سوي ديگربا توليد مدلهايجديدتر مانند تلويزيونهاي ديجيتال 100 هرتز و با ابعاد بزرگتر ("29 ، "33 ، "34 ) وتلويزيونهاي تکنولوژيک پروجکشن2، "43 و بالاتر وارد بخش هاي3جديد بازار ( مثلاً طبقه متوسط به بالايجامعه ) شده و يا اصولاً با انتخاب محصولات جديد در حوزه الکترونيک خانگي ( مانندDVDوسيستم هاي صوتي ) بازار جديدي را براي خود جستجو کند. انتخاب زمينه گسترش بازار دراين شرکت با توجه به خصوصيات ويژه بازار و صنعت الکترونيک نيازمندتأمل کافي واستفاده از روش هاي علمي مناسب در حوزه مديريت استراتژيک است.
 
مدل هاي تدوين استراتژي:
 
در هر سازماني پس از آنکه رسالت واهداف مرتبط با آن مشخص گرديد با توجه به اين هدف کلي که شرکت ها به دنبال يافتنراههايي هستند تا از نقاط قوت خود براي بهره برداري از فرصت هاي جذاب بازار،استفاده نمايند، عملاً به شناسايي فعاليتهاي کليدي و قابليتهاي اصلي خود پرداخته وبا تجزيه و تحليل محيط، فرصتهاي جذاب بازار را شناسايي مي کنند. شرکتها بسته بهماهيت و شرايط خود و بازار ، مدلهاي مختلفي را براي سنجش و تطبيق فعاليتها و شرايطخود در محيط انتخاب ميکنند.
 
تعدادي از مدلهاي فوق مانند مدلماتريسگروه مشاورين بوستون ومدل شرکت جنرال الکتريک(GE) عملاً مدلهاي پورتفوليو و يا ارزيابيترکيب فعاليت ها مي باشند و از اين جهت که نتيجه آن به تصميم گيري براي تخصيص منابعبه فعاليتهاي اصلي براي رشد و توسعه بازار منتهي مي شود.
 
استراتژي هاي بكاربرده شده در شركت صنام
 
استراتژي نفوذ در بازار21:ايناستراتژيبه معني باقيماندندر بازار فعلي با استفاده از محصولات فعلي و تلاش براي توسعه سهم بازار است.
 
استراتژي توسعه محصول22: در ايناستراتژي، شرکت در بازارفعلي ، محصولات جديدي را عرضه مي کند و با توسعه فروش آنها خود را در بازار فعليارتقاء مي دهد.
 
استراتژي توسعه بازار23: در ايناستراتژي، شرکت با تکيه برقابليت هاي فعلي براي توليد محصولات خود ، به بازارهاي جديد وارد شده و با عرضهمحصول در اين بازارها فروش خود را توسعه مي دهد.
 
استراتژي متنوع سازي24: ايناستراتژيبه معني عرضه سري محصولات جديد در بازارهاي جديد است و ريسک و زحمت آن بيش از ساير روشها است.
 
   ايناستراتژي وقتي توجيه پذير استکه فرصتهاي خوبي خارج از محصولات فعلي و بازارهاي فعلي در دسترس باشد و يک فرصت خوب، فرصتي است که در صنعت بسيار جذاب بوده و شرکت نيز از امکان موفقيت در آن برخوردارباشد.
 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | NEGAR20 | تاریخ ارسال : 28 /05 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.