نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 1 دانلود
امتیاز فایل : 2 امتیاز
بازدید : 187 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
Contribution of Kano’s model of satisfaction for an optimized preference analysis using a sequential consumer test
Contribution of Kano’s model of satisfaction for an optimized preference analysis using a sequential consumer test
تاریخ ارسال : 10 /07 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 230.64 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : pdf
تعداد صفحات : 10 صفحه
امتیاز : 2




قیمت : 2,500 تومان



توضیح :
مقاله scinece مستقیم: هدف اولویت تطبیقی​​: سهم مدل کانو از رضایت برای تجزیه و تحلیل ترجیح بهینه سازی شده با استفاده از آزمون مصرف کننده پی در پی
 
مقاله scinece direct: Adaptive preference target: Contribution of Kano’s model of satisfaction for an optimized preference analysis using a sequential consumer test
 
 
Abstract
Kano’s model of satisfaction leads to a typology of product attributes to distinguish between those contributing solely to consumer
satisfaction, those contributing only to consumer dissatisfaction and those which contribute to both satisfaction and dissatisfaction. In
line with this model, we propose a new preference mapping (PrefMap) methodology called adaptive preference target (APT). To explore
a given product category APT, using a sequential consumer test, prioritizes products to be tasted by each consumer by taking into
account his/her personal preference and rejection. This new approach for external preference mapping enables the classification of
the key sensory attributes influencing hedonic appreciation into ‘‘attractive”, ‘‘must-be” or ‘‘performance” attributes and thus hierarchizes
the tasks to reach the ideal product for new product development.
APT and standard PrefMap were compared for a sweet dry biscuits survey with the same consumers. Results highlight the relevance
of Kano’s model of satisfaction applied to preference mapping. Thanks to this adapted product selection, we conclude that, in our example,
we can better explain consumer appreciation. Finally, APT can be considered to be a methodology which reduces the number of
products to be tasted while remaining precise in the definition of the ideal product.


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.