نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 43 دانلود
امتیاز فایل : 15 امتیاز
بازدید : 1,037 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
تحقیق در مورد انواع کاخ ها
تحقیق در مورد انواع کاخ ها
تاریخ ارسال : 07 /08 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 83.21 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 60 صفحه
امتیاز : 15




قیمت : 3,900 تومان



توضیح :
این تحقیق بسیار مختصر و جامع و کامل در 60 صحفه  آماده پرینت گرفتن است
 
مقدمه 
 
پیشینه کاخ سازی در ایران به اواخر هزاره دوم پیش از میلاد، یعنی به حدود بیش از سه هزار سال قبل بر می گردد. البته در دوره های پیش تر از آن نیز بناهای منفردی وجود داشته که، گاهی نقش کاخ و گاهی نقش معبد داشته اند.
از دوره های هخامنشی، پارتی و ساسانی کاخ های متعددی بر جای مانده، که نشانه ی رشد هنر معماری از یک سو و ثروت و رفاه مردم ایران باستان از سوی دیگر بوده است. کاخهای پاسارگاد، تخت جمشید و شوش مربوط به زمان هخامنشیان، کاخهای اشکانی در نسا، آشور، هترا و کوه خواجه ی سیستان، کاخهای سروستان، بیشاپور، فیروز آباد و تیسفون مربوط به زمان ساسانیان، از جمله نمونه هایی هستند، که بیانگر رونق و رواج این نوع بناها در دوره های پیش از اسلام ایران می باشند.
پس از ورود اسلام به ایران، تغیراتی در ساختن کاخها ایجاد شدو عناصر اسلامی و عربی در کاخ سازی ایران تاثیر گذاشت. از جمله می توان به استفاده از قوس های شکسته و تیزه دار اشاره کرد.
کاخ سازی در ایران بعد از اسلام، از دوره صفوی و پس از استقرار پادشاهان آن سلسله در شهرهایی که به پایتختی انتخاب می کردند، در معماری دروره اسلامی ایران مطرح شد. 
کاخهای دوره صفوی دارای نقشه ی چهارگوش مربع یا مستطیل و چند ضلعی بودند و تعداد نیز به صورت«کوشک» طراحی و ساخته شده اند. مانند کاخ هشت بهشت در اصفهان قرار دارند. این شهر از دوره شاه عباس اول به عنوان پایتخت صفویان انتخاب شد. (پایتخت های قبلی صفویان به ترتیب شهرهای تبریز و قزوین بود.)
از دوره صفویان به بعد، تزیین کاخ ها با کاشیکاری، گچبری، آینه کاری و سنگ کاری صورت گرفته است.
عالی قاپو از کاخهای دوره صفوی در اصفهان و محل استقرار پادشاه و درباریان برای تماشای جشنها و بازیهای  ورزشی ( به ویژه چوگان بازی) بوده است. بنای این کاخ را شاه تهماسب به صورت کوشکی سه طبقه آغاز کرد و سپس شاه عباس آن را به شکل امروزی گسترش داد. « تالار اشراف» کاخ کوچک دیگری در نزدیکی عالی قاپو است.
از کاخ های دیگر اصفهان، «چهل ستون» را می توان نام برد، که سقف آن بر 20 ستون استوار است و استخر بزرگی در کنار آن قرار دارد، که به دلیل انعکاس بنا و ستونهای آن در آب استخر، به چهل ستون مشهور شده است.
کاخ هشت بهشت در اصفهان به صورت کوشک ساخته شده و طراحی متفاوت از عالی قاپو و چهل ستون دارد. این کاخ دارای طرح ......
توجه : در این تحقیق به انواع کاخ ها در دوره های مختف تاریخی اشاره شده است : کاخ های دوران عباسی ، کاخ های دوران سلجوقیان ، دوران فاطمی ، دوران تیموری ، دوران عباسی ، دوران صفوی ، دوران ساسانی ، دوران اشکانی و ...


  برچسب ها

کاخ اختصاصی خشیارشا , کاخ اختصاصی داریوش , معماری کاخها هنر اسلامی در هند , معماری کاخ هادوره تیموری , معماری کاخ ها و بنا ها ی جنگی , بنای کاخ هادوره سلجوقیان , معماری کاخ هادوره فاطمی , تزیینات معماری کاخ ها , معماری کاخ هادوره عباسی , کاخهای حکام اموی , معماری کاخها , کاخ الحمراء (غرناطه - کرانادا) , کاخ هشت بهشت , کاخ چهل ستون , کاخ های دوره صفوی , کاخ عالی قاپو , کاخ یا قصر , کاخ خسرو , طاق کسری (کاخ تیسفون) , کاخ بیشاپور , کاخ سروستان , کاخ های دوره ساسانی , کاخ فیروز آباد , کاخ آشور , کاخ های دوره اشکانی , کاخ کوه خواجه , کاخ هی قبل و بعد اسلام , تحقیق در مورد انواع کاخ های ایران , تحقیق در مورد انواع کاخ ها , کاخ های ایران

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.