نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -1 امتیاز
بازدید : 274 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,255 كاربر
adsads
مقاله آموزش تفکر انتقادی در دوره راهنمایی
مقاله آموزش تفکر انتقادی در دوره راهنمایی
تاریخ ارسال : 09 /08 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم تربیتی,روانشناسی,علوم اجتماعی
حجم فایل : 38.06 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : WORD
امتیاز : -1




قیمت : 2,500 تومان



توضیح :

دانلود مقاله آموزش تفکر انتقادی در دوره راهنمایی

 

فهرست مطالب
 
فصل اول :درآمدی بر پژوهش 1
 مقدمه2 
اهداف 3 
 ضرورت4
 فرضیه5 
 تعاریف6 
 
فصل دوم:ادبیات وپیشینه ی پژوهش7
ادبیات پیشینه ی پژوهش8 
مبانی نظری 9
روشهای آموزش تفکر انتقادی 11 
 
فصل سوم:روش پژوهش 16
روش پژوهش 17 
جامعه 17 
نمونه و روش نمونه گیری 17 
ابزارجمع آوری اطلاعات 17
روایی واعتبار پژوهش17 
روش جمع آوری آمار 17 
روش تحلیل داده ها17 
 منابع وماخذ18
 
چكيده 
دراين  پژوهش من تلاش کردم تا روش هایی را که می توان با استفاده ازآنها می توان به دانش آموزان تفکر انتقادی را آموخت بررسی و معرفی کنم . پژوهش به این سوال پاسخ می دهد که آیا تجربیات شخصی دانش آموزان در یادگیری جدید آنان موثر است و آیا می توانیم دانش آموزانی تحلیل گر تربیت کنیم و چگونه؟ روش پژوهش اقدام پژوهی می باشد. جامعه ی مورد مطالعه کلیه دانش آموزان راهنمایی دختر و پسر در ایران در سال تحصیلی88 – 1387 میباشند. ابزار پژوهش پرسشنامه می باشد . روش تحلیل داده ها آلفای کرن باخ میباشد .  روش نمونه گيري تصادفی خوشه اي ا ست. ابزار من داراي روايي صوري و محتوايي است كه چند نفر از اساتيدم اين روايي را مورد تاييد قرار دادند. روش آماري تحليل واريانس بوده و روش تحقيق روش آماري بوده است.
 
بيان مسئله
 رشد و پرورش مهارت های فکری دانش آموزان همیشه مسئله ای یچیده در آموزش آنها بوده است. امروزه نیز با توجه به تحولات اجتماعی و فرهنگی سریع به نظر می رسد که نه تنها این امر به قوت خود باقی است ،بلکه چالشهای بیشتری را در آموزش و ÷رورش ایجاد کرده است . 
در مدارس ، دانش آموزان را با حجم وسیعی از اطلاعات روبرو می کنیم که آنان باید به خاطر سپرده و به معلم پاسخ دهند . دانش آموزان تنها به مصرف کنند گان علم تبدیل شده اند در صورتیکه داشتن اطلاعات به تنهایی نمی تواند مفید و کار ساز باشد. .  بلکه تجزیه و تحلیل و نحوه ی کاربرد این اطلاعات هم حایز اهمیت است . دانش آموزان باید قادر باشند دانش و یافته های خود را در تجربیات شخصی زندگی (جمعی و فردی ) به کار گیرند.مالکوم نالس(1980 ) معتقد است که به منظور ایجاد تحولات اجتماعی روز افزون ، مربیان تعلیم و تربیت باید درباره نقش خود دوباره فکر کنند و فعالیتهای خود را بر آموزش مهارتها و روشهایی متمرکز نمایند که شاگردان برای تحقیق مستقل بدان احتیاج دارند . نالس در بحثهای خود پیرامون اکتشافات اخیر در علوم طبیعی و تحولات در رشته های دیگر می گوید : حقایقی که در دوران جوانی آموخته شده ، دیگر کافی نیست و در بیشتر موارد نادرست است و مهارتهای فرا گرفته شده بر اثر تکنولوژی های جدید از مد می افتد . (ص28 )در عصری که کتب درسی قبل از اینکه از زیر چاپ در آیند، کهنه می شوند و بیشتر مشاغل نوآوریای سریع و مداوم را تجربه می کنند، اهداف غایی و کلی تعلیم و تربیت ناگزیر بایدتغییر یابد. یکی از روشهایی که می تواند یاریگر معلم در امر تدریس باشد، آموزش تفکر انتقادی به دانش آموزان است.   
تفکر انتقادی قدرتی ذهنی- جسمی در شخص ایجاد می کند که او را برای رقابتها و چالشهای دنیای به سرعت متغیر کنونی آماده می سازد . (پل، 1993 ،ص 58) . امروزه کارشناسان تعلیم و تربیت اتفاق نظر دارند که تفکر انتقادی نه تنها باید یکی از اهداف تعلیم و تربیت باشد بلکه باید بخش لاینفک آموزش در هر مقطعی باشد. زیرا تفکر انتقادی تفکری است که به تحلیل ،ارزشیابی و گزینش و کاربرد بهترین راه حل را در انسان به وجود می آورد، همان چیزی که نیاز دنیای امروز است .(فورست، 1997 ، ص58) . با توجه به مطالب كه ارائه شد ، هوشمندانه خواهد بود كه از خودمان بپرسيم : چگونه می توان به دانش آموزان تفکر انتقادی را آموزش داد .
 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | jadidi | تاریخ ارسال : 09 /08 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.