نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 3 دانلود
امتیاز فایل : 6 امتیاز
بازدید : 222 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
کارآموزی ایستگاه گاز
کارآموزی ایستگاه گاز
تاریخ ارسال : 15 /08 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی
حجم فایل : 1.16 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : zip
تعداد صفحات : 65 صفحه
امتیاز : 6




قیمت : 6,500 تومان



توضیح :

دانلود گزارش کارآموزی ایستگاه گاز

این گزارش با فرمت WORD  و اماده پرینت میباشد

در ضمن این فایل دارای عکس و تصویر میباشد 

 

 

مقدمه :

ایران کشوری غنی از منابع هیدروکربنی است و سازندهای عظیمی از نفت و گاز در آن موجود است که پس از گذشت سالیان زیاد هنوز در حال بهربرداری هستند. آغاجاری یک سازند غنی از منابع نفتی است که به مدت 70 سال روزانه نزدیک به 80 هزار بشکه (هر بشکه 159 لیتر) از این مخزن برداشت میشود.

طرح تزریق گاز فازهای 6، 7 و 8 میدان پارس جنوبی به میدان نفتی آغاجاری در خرداد‌ماه سالی که گذشت، افتتاح شد. با افتتاح این طرح برداشت نفت از مخازن 70 ساله این میدان دو میلیارد بشکه افزایش می‌یابد. این طرح در قالب جمع‌آوری و تزریق گاز به میدان نفتی آغاجاری در 90 کیلومتری جنوب‌شرقی اهواز از دی‌ماه سال 1380 آغاز شد و در شهریور سال 1388 به اتمام رسید. در بیان ویژگی این طرح باید گفت که طرح تزریق گاز آغاجاری به دلیل تاثیری که بر استفاده بهینه از ذخایر این میدان دارد، مصداق بارز و برجسته اصلاح الگوی مصرف است. میزان نفت اولیه مخزن حدود 28 میلیارد مترمکعب است و با تکمیل این طرح تولید آن به 300 هزار بشکه در روز خواهد رسید که این به معنای آن است که میزان برداشت از نفت در میدان آغاجاری، دو میلیارد بشکه افزایش خواهد یافت.                                                                                             طرح تزریق گاز آغاجاری متشکل از 12 واحد بهره‌برداری، 17 ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز، 8 کارخانه گاز و گاز مایع، 3 واحد نمکزدایی، 3 تلمبه‌خانه، 2 پالایشگاه گاز و گاز مایع و 6 مورد تاسیسات آبرسانی است. این طرح به واسطه تعاملات نزدیک میان شرکت «متن» و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری که یکی از 5 شرکت بهره‌برداری تابع مناطق نفتخیز جنوب است، به اجرا درآمده است. شایان ذکر است که این طرح یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های تزریق گاز خاورمیانه نام گرفته که علاوه بر افزایش تولید کنونی تا سقف 300 هزار بشکه در روز، از کاهش تولید میدان نیز جلوگیری می‌کند.                                               

 

ایستگاههای تقویت فشار گاز

 منطقه يك عمليات انتقال گاز با دارا بودن 8 ايستگاه تقويت فشار گاز و يك واحد كارخانه تفكيك گاز اهواز يكي از قديمي ترين شركتهاي تابع شركت ملي گاز ايران مي باشد كه قبلا در قالب منطقه عملياتي خوزستان تحت مديريت پالايشگاه بيدبلند سازماندهي و ايفاي وظيفه مينمود كه پس از تصميمات اتخاذ شده از سوي شركت ملي گاز در سال 1380از پالايشگاه بيدبلند تفكيك شد . ازاين هشت ايستگاه تقويت فشار گاز ياد شده 2 ايستگاه توربيني (رولزرويس) و 4 ايستگاه انجينهاي كلارك و ورتينگتون و 2 ايستگاه نيز توربين GECكه مجموعا عمليات جمع آوري و تقويت فشار گاز منطقه عملياتي خوزستان را عهده دار مي باشند در منطقه عملياتي اهواز ايستگاههاي شهيد محمدي و شهيد مصطفوي مسئوليت جمع آوري و ارسال گازهاي گرفته شده از واحدهاي N.G.L 600, 400را به عهده دارند و در منطقه عملياتي مارون ايستگاه شهيد دستياري ، مسئوليت جمع آوري و ارسال گازهاي دريافتي از NGL600را عهده دار مي باشد كه پس از تقويت فشار آن ، گاز را به داخل خط ً30 اصلي ارسال مي نمايد . در منطقه آغاجاري ايستگاههاي شهيد مندني زاده ، شهيد مكوندي فر و شهيد يوسفي مسئوليت جمع آوري گازهاي دريافتي از واحـدهاي NGL 100, 200 , 300  را عهده دار بوده كه پس از جمع آوري با ايجاد فشار مناسب آنرا بداخل خط لوله ً40 ارسال مينمايد و 2 ايستگاه ديگر يعني ايستگاه شهيد كاوه پيشه و شهيد آتش پنجه كه اولين گازهاي خروجي از واحدهاي تصفيه پالايشگاه بيدبلند را به خط سراسري اول با ايجاد فشار مناسب ارسال مي نمايد تا به واحد تقويت فشارگاز شهيد آتش پنجه كه خروجي گازهــاي دريافت شده از منطقـه عملياتي خوزستـان است مي رساند و اين واحد نيز گاز را به سمت ايستگاه تقويت فشار پاتاوه در منطقه عملياتي اصفهان ارسال مي نمايد.                                  



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | attlas | تاریخ ارسال : 15 /08 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.