نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -4 امتیاز
بازدید : 572 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,255 كاربر
adsads
بانکهای اطلاعاتی
بانکهای اطلاعاتی
تاریخ ارسال : 29 /09 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی,کامپیوتر
حجم فایل : 85.58 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 49 صفحه
امتیاز : -4




قیمت : 4,800 تومان



توضیح :
چندي است که اصلاحاتي همچون سيستم مديريت بانک هاي اطلاعاتي و بانکهاي اطلاعاتي و پايگاه داده ها و نظاير آن نقل محافل علمي-فني و علمي است. اينک حتي وضع چنان است که به خاطر ريزپردازنده ها و انواع آن نرم افزارهاي سهل الاستفاده روي کامپيوتر هاي شخصي، هرکسي
 

توضیحات : 

فهرست مطالب
پيشگفتار                                                                                                                                           
مقدمه                                                                                                                                                 
فصل اول – بانک اطلاعاتي                                                                                                           
چند تعريف مورد نياز                                                                                                                         
چرا بانکهاي اطلاعاتي                                                                                                                       
فصل دوم – بانک اطلاعاتي رابطه اي                                                                                        
2-1) ساختار رابطه اي                                                                                                                      
2-2) خصوصيات مدل رابطه اي                                                                                                        
فصل سوم – گذري بر اکسس                                                                                                     
3-1) ايجاد يک بانک اطلاعاتي جديد                                                                                               
3-2) طريقه ساخت جدول                                                                                                                 
3-3) خواص فيلدها                                                                                                                              
3-4) نشان دادن ارتباطات                                                                                                                  
3-5) طريقه ساخت پرس و جو (Query)                                                                                         
3-6) طريقه ساخت ماکرو (Macro)                                                                                                 
3-7) طريقه ساخت فرم (Form)                                                                                                       
3-8) طريقه ساخت گزارش (Report)          
 
مقدمه:
چندي است که اصلاحاتي همچون سيستم مديريت بانک هاي اطلاعاتي و بانکهاي اطلاعاتي و پايگاه داده ها و نظاير آن نقل محافل علمي-فني و علمي است.
اينک حتي وضع چنان است که به خاطر ريزپردازنده ها و انواع آن نرم افزارهاي سهل الاستفاده روي کامپيوتر هاي شخصي، هرکسي مي تواند بانک اطلاعاتي شخصي خود را داشته بلشد.
مبالغه نيست ، اگر گفته شود که ديگر لزومي نيست کسي در رشته کامپيوترتحصيل و يا در محيط هاي کامپيوتري کار کند تا بتواند از کامپيوتر استفاده کند و مخصوصا داده هاي عملياتي مورد نياز خود را که به طور روزانه با آنها سر و کار دارند به صورت اتوماتيزه ذخيره، بازيابي و پردازش کنند.
تعداد زيادي از بانکهاي اطلاعاتي بسيار بزرگ در جهان وجود دارند که در سيستمهاي اطلاع رساني جهاني از آنها به گستردگي استفاده مي شود.
تامين اين پوشش گسترده اطلاعاتي با استفاده از تکنولوژي بانکهاي اطلاعاتي ريز پردازنده ها، ابرکامپيوترها و شبکه هاي کامپيوتري امکان پذير شده است.
نگاهي حتي گذرا به تاريخ تمدن بشر نشان مي دهد که انسان هميشه به اطلاعات نياز داشته است. انسان داده ها را جمع آوري و بر اساس آنها داده هاي جديد يا اطلاعاتي ديگر توليد و از آنها استفاده مي کند.
به تدريج حجم اطلاعات فزوني يافت ديگر صرف ذخيره سازي آنها بر رسانه ها و بازيابي آنها کافي نبوده بلکه مي بايست بر اساس يک سيستم مشخص اسناد و مدارک خود را نگهداري مي کرد تا هم بازيابي آنها سريعتر ممکن شود و هم اصلاح و تغيير و به طور کلي پردازش آنها و احيانا توليد اطلاعات جديدتر امکان پذير شود.
نرم افزار هاي گوناگوني براي ايجاد بانک هاي اطلاعاتي به کار مي رود و هر کدام قدرت منحصر به فردي در ايجاد بانک هاي اطلاعاتي دارند يکي از سيستم هايي که در اين مورد استفاده مي شود اکسس مي باشد که يکي از محصولات مايکروسافت بوده که نسخه هاي گوناگوني از آن به بازار آمده است.
سهولت طراحي حرفه اي ترين سيستم هاي کاربردي بدون نياز به برنامه نويسي، اکسس را به يک برنامه مناسب جهت طراحي سيستم هاي اطلاعات مديريت يعني MIS تبديل شده است.
با اينکه تمام ابعاد طراحي يک سيستم حرفه اي بدون آشنايي با برنامه نويسي در اکسس امکان پذير شده است. با اين وجود يک محيط برنامه نويسي بسيار قوي با اکسس ارايه شده که در سطح و کيفيت برنامه پاسکال و امکانات برنامه نويسي تحت ويندوز است.
در کنار پيچيده ترين امکانات و ابزار کار براي طراحي سيستم هاي کاربردي، مديران، متخصصين و کارشناسان و کاربران نيز مي تواند خود طراح نياز هاي خود باشند.
در برنامه اکسس بر خلاف ساير برنامه هاي بانک اطلاعاتي تمام ساختار بانک اطلاعاتي در يک پرونده به نام بانک اطلاعاتي جمع شده است.
هر پرونده اکسس مي تواند تا 1 گيگا حجم و 34769 عنصر اطلاعاتي مانند جدول اطلاعاتي، ايندکس، فرم، سؤال، فرم چاپ، ماکرو و برنامه را در خود نگهداري کند.
ارتباط جدولهاي اطلاعاتي
ارتباط جدولها در اکسس از نظر کيفي کامل و پيشرفته است. هر نوع تغيير در ارتباط يا ايجاد ارتباط جديد به سادگي و با استفاده از يک محيط گرافيکي انجام مي شود.
پس از برقراري ارتباط بين جدولهاي اطلاعاتي ورود داده هاي جديد در هر يک از جدولهاي مذکور از نظر درستي ارتباط، به طور اتوماتيک کنترل مي شود.
سؤال
در اکسس بالغ بر 8 نوع سؤال با روشهاي مختلف قابل طراحي است.
حداکثر تا 32 جدول را مي توان در طراحي يک سؤال وارد کرد. تعداد سؤالهاي مرتبط مي تواند تا 50 سطح باشد.
اين ابعاد در نوع خود بي نظير و جديد است.
پاسخ سؤال قابل ويرايش است. در اين صورت تغييرات جديد در جدول يا جدولهاي اصلي منعکس مي شود. از سؤال علاوه بر نمايش استفاده هاي ديگري نيز مي شود:
ايجاد جدول جديد
حذف رکورد ها از جدولها
اضافه کردن رکورد هاي جديد به جدولها
تغييرات اتوماتيک در جدولها
در اکسس تصوير، صدا و حتي ويديو در کنار داده هاي معمول در بانکهاي وارد شده و ضبط مي شود.
علاوه بر مديريت بانک اطلاعاتي در زمينه هاي ديگر مانند تهيه بروشور، صورت حسابهاي تبليغاتي و امثال آن از اکسس استفاده مي شود.
از ماکروها به صورت دکمه روي فم مي توان براي انجام يک سري کارهاي تعيين شده و گاها پيچيده و طولاني استفاده کرد.
حداکثر تا 32 جدول را مي توان در طراحي يک سؤال وارد کرد: تعداد سؤالهاي مرتبط مي تواند تا 50 سطح باشد.
صفحات چاپي در اکسس تا 6 صفحه، يعني گسترده ترين گزارش ممکن است.
 
فصل اول-بانک اطلاعاتي
چند تعريف مورد نياز
تعريف داده:
از نظر ساختاري داده عبارت است از مقادير صفات خاصه انواع موجوديت ها.
نوع موجوديت:
مفهوم کلي موجوديت ،شيء يا فردي که در مورد آن مي خواهيم اطلاع حاصل کنيم.
صفت خاصه:
ويژگي جداساز يک نوع موجوديت از نوع ديگر.
تعيين مجموعه موجوديت هاي يک محيط و نيز مجموعه صفات خاصه هرنوع موجوديت بستهبع وضع و نوع سيستم مديريت بانک اطلاعاتي مي تواند به طور پويا و يا به صورت ايستا صورت گيرد.
تعريف اطلاع:
اطلاع از داده حاصل مي شود و در حل مسايل به کابه کار مي رود و داده نمايش اطلاعات است.
موجوديت هاي هر محيط عملياتي با يکديگر ارتباطي دارند. اين ارتباطات از نقش عملکردي که هر موجوديت در محيط عملياتي ايفا مي کند،با توجه به نسبتي که با سايرموجوديت ها دارد، مشخص مي شود. بازشناسي ارتباطات اساسي و پاسخگوي نياز هاي اطلاعاتي کاربران از وظايف طراح بانک است.
بانک اطلاعاتي:
مجموعه اي است از داده هاي ذخيره شده به صورت مجتمع و مبتني بر يک ساختار تعريف شده به طور صوري، با حداقل افزونگي، تحت کنترل متمرکز، مورد استفاده يک يا چند کاربر،به طور اشتراکي و همزمان.
براي ايجاد سيستم اتوماتيزه ذخيره و بازيابي، به طور کلي دو روش وجود دارد:
1-مشي بانکي
2-مشي غير بانکي (مشي کلاسيک يا مشي فايلينگ).
در مشي بانکي، هرکاربري ديد خاص خود را نسبت به داده هاي ذخيره شده در بانک دارد. به عبارت ديگر از يک سود وحدت ذخيره سازي و از سوي ديگر تعدد کاربران را داريم. اشتراکي شدن داده ها،يکي ديگر از خصوصيات بانک اطلاعاتي است. کاربران مختلف مي توانند به طور همزمان با بانک کار کنند، هر کاربري اين احساس را داردکه داراي بانک خاص خود مي باشد. منظور از همزماني در اينجا همزماني از ديد کاربر است. يعني هر کاربري، بدون ايجاد محدوديت و ممنوعيت براي کاربر ديگر در هر لحظه که بخواهد مي تواند از بانک استفاده کند.
همزماني عمليات از جنبه ديگري نيز مطرح است و آن همزماني از نظر سيستم است. يعني فرآيندهاي درون سيستمي بتوانند با همزماني، در محيط سيستم جريان داشته باشند.  اينکه تا چه حد همزماني فرآيند ها در درون سيستم امکان پذير است، بستگي به نحوه طراحي سيستم مديريت بانک و الگوريتم هاي عملياتي آن از يکسو و تعريف ساختار ذخيره سازي.
1-2) چرا بانکهاي اطلاعاتي ؟
 
هر سازماني که بتواند به اطلاعات جامع تر، صحيح تر ،کامل تر، دقيقتر، با صرف هزينه کمتر  و در اسرع وقت دستيابي  داشته باشد به عبارت ديگر ازاطلاعات بهتر و بيشتر استفاده کند، در اهدافش موفق تر خواهد بود.
ذخيره سازي داده ها در بانک بصورت مجتمع بدين معني است که کل داده هاي عملياتي محيط مورد نظر کابران مختلف، در کادر يک ساختار مشخص، بصورت يک جا ذخيره شده باشند.
در يک محيط عملياتي کاربران مختلفي وجود دارند که هر يک نيازهاي اطلاعاتي مشخصي
دارند که لزوما با نيازهاي اطلاعاتي ديگر کاربران همساني ندارند. اين نيازهاي اطلاعاتي ناظرند برتعدادي نوع موجوديت ازمحيط عملياتي .
ممکن است داده هاي مربوط به يک نوع موجوديت مورد نياز چند کاربر باشند .اگر هر کاربري آن گونه که در محيطهاي غير بانکي رايج است، داده هاي خود را، در فايلهاي خاص خود. ذخيره کند، يک فقره اطلاع،در مورد يک نوع موجوديت از محيط عملياتي ممکن است چندين بار
تکرار شده و حجم بالايي از افزونگي پديد آيد.
در محيط بانکي به دليل تجمع داده ها در کادر در يک ساختار مشخص و وجود وحدت ذخيره سازي داده هاي مربوط به موجوديت هاي محيط ،پديده افزونگي وجود نخواهد داشت.
نيز نحوه ي عملکرد سيستم عاملي که خود سيستم مديريت بانک در محيط آن، به مثابه يک برنامه کاربردي ، اجرا مي شودو نيز به معماري کامپيوتر و قابليتهاي آن.
از عناصر اصلي محيط بانکي نرم افزار سيتمي خاص بانک است که نرم افزاري موسوم به سيستم مديريت بانک اطلاعات (DBMS)DATA BASEMANAGMENT SYSTEM.
نرم افزاري است که مديريت بانک اطلاعاتي را عهده دار است. مثل هر سيتم ديگر، مجموعه ايست از تعدادي واحد وهر واحد وظيفه يا وظايف مشخص در کل سيتم دارد. هر واحد بصورت يک  يا چند برنامه، پياده  سازي مي شود. مي توان گفت DBMS  يک مجموعه برنامه است، نرم افزار پيچيده اي که واسط است بين کاربران امکانات سيستم کامپيوتري، سيستمي که به کاربران امکان مي دهد عمليات مورد نظرشان را انجام دهند، يعني تعريف داده ها، بازيابي داده ها و ذخيره سازي آنها وبراي اين منظور به امکان مي دهد تا به بانک دستيابي داشته باشند.
اينکه سيستم مديرت بانک چگونه درخواستهاي کاربران را عملي مي سازد، بستگي به نوع آن دارد. هر سيستمي روند عملياتي دروني خاص خود را دارد. به طور خلاصه نحوه عمل به صورت زير است:
دريافت درخواست کاربر
بررسي و تحليل دريافت.
- بررسي شماي خارجي کاربر، نحوه تبديل ديد خارجي به ادراکي، شماي ادراکي، نحوه تبديل ديد ادراکي به داخلي، وحدت ذخيره سازي و عدم افزونگي از يکسو و به کارگيري استراژي بهينه دستيابي به داده از سوي ديگر، امکان مي دهند تا ضمن کاهش مصرف حافظه، عمليات مورد نظر کاربران با کارايي بالايي، توسط سيستم مديريت بانک انجام پذيرد.


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | 111111 | تاریخ ارسال : 29 /09 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.