نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 6 دانلود
امتیاز فایل : -3 امتیاز
بازدید : 119 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
حماسه حسيني
حماسه حسيني
تاریخ ارسال : 01 /10 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,تاریخ
حجم فایل : 155.34 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 37 صفحه
امتیاز : -3




قیمت : 3,000 تومان



توضیح :
مقدمه چاپ سي ام
«حماسه حسيني» مجموعه اي است مشتمل بر كليه سخنرانيها و يادداشتهاي استاد شهيد آيه الله مطهري در باره حادثه كربلا. كتاب حاضر جلد اوّل اين مجموعه و شامل سخنرانيهاست. جلد دوم يادداشتهاي استاد در اين موضوع را دربر خواهد گرفت. قبلاً اين كتاب در سه جلد به قطع رقعي منتشر مي شد كه جلدهاي اول و دوم شامل سخنرانيها بود و جلد سوم شامل يادداشتها. نظر به اينكه حروف چيني جلد اول آن مجموعه دستي بود و با دو جلد ديگر هماهنگ نبود و براي رفع نقايص جزئي اين كتاب از نو حروف چيني شد و دقت هاي لازم از قبيل علامت گذاري دستوري و اموري كه مربوط به زيبايي كتاب مي شود اعمال شد. همچنين مطالب كتاب تيترگذاري شد و طبعاً فهرست كتاب مفصل گرديد. فهرستهاي آخر كتاب نيز كه چاپهاي قبل فاقد بود اضافه شد. بنابراين چاپ جديد اين كتاب با كيفيتي به مراتب برتر از چاپهاي قبل عرضه مي شود خصوصاً كه بخش «تحريفات در واقعه تاريخي كربلا» كه در چاپ قبل با عجله تنظيم شده بود بار ديگر از نوار استخراج و به دقت تنظيم گرديد.
استقبال كم نظير مردم حقيقت جوي ايران و حتي خارج از ايران از اين كتاب نيز عامل ديگري براي عرضه آن به شكل بهتر و كاملتر بوده است. تعداد چاپ اين كتاب خود بهترين دليل بر اين استقبال مي باشد و البته اين استقبال خلاف انتظار نيست زيرا از طرفي موضوع آن حادثه بي نظير تاريخ و شخصيت عظيم امام حسين (ع) است و از طرف ديگر گوينده و نويسنده كتاب شخصيتي كم نظير از نظر علمي و اجتماعي و پاره تن امام خميني (ره) مي باشد.
اين كتاب شامل هفت فصل است. فصل اول تحت «حماسه حسيني» مجموعه سه سخنراني استاد شهيد تحت همين عنوان است كه در حدود سال 1347 هجري شمسي در حسينيه ارشاد ايراد شده است و كتاب نيز به همين نام ناميده شد.
فصل دوم را سخنرانيهاي استاد تحت عنوان «تحريفات در واقعه تاريخي كربلا» تشكيل مي دهد. اين سخنرانيها در فروردين ماه 1348 هجري شمسي برابر با محرم 1389 هجري قمري در حسينيه ارشاد ايراد شده است.
«ماهيت قيام حسيني» فصل سوم اين كتاب را تشكيل مي دهد. توضيح اينكه در سال 1356 هجري شمسي استاد سخنرانيهايي تحت عنوان «مسأله شناخت» در كانون توجيد (تهران) ايراد كردند. از آنجا كه زمان آن سخنرانيها مقارن با دهه اول محرم بود در سه جلسه اي كه مصادف با شبهاي تاسوعا و عاشورا بود نيمي از وقت به بحث در باره حادثه كربلا اختصاص داده شد. مجموع آن سه نيم جلسه اين فصل را تشكيل مي دهد و عنوان آن نيز از يادداشتهاي استاد اخذ شده است.
فصل چهارم را يك سخنراني آن شهيد بزرگوار تحت عنوان «تحليل واقعه عاشورا» تشكيل مي دهد. اين سخنراني در سال 1356 در يكي از جلساتي كه به طور هفتگي در برخي منازل برقرار و موسوم به «جلسه يزدي ها» بود ايراد شده است.
«شعارهاي عاشورا» (سخنراني معروف استاد كه توأم با گريه شديد ايشان است) فصل پنجم اين كتاب را تشكيل مي دهد. اين سخنراني در روز عاشورا و در حدود سال 1352 در مسجد جامع نارمك (تهران) ايراد گرديده است.
فصل ششم اين كتاب مجموع هفت جلسه سخنراني استاد شهيد تحت عنوان «عنصر امر به معروف و نهي از منكر در نهضت حسيني» است كه در محرم 1390 هجري قمري برابر با اسفند 1348 و فروردين 1349 هجري شمسي در حسينيه ارشاد ايراد شده است. در اين فصل علاوه بر موضوع مذكور به طور كلي اصل «امر به معروف و نهي از منكر» مورد بحث واقع شده كه در خلال آن مسائل اجتماعي و سياسي روز نيز مطرح گرديده است. از جمله كارنامه مسلمين در مسأله فلسطين بررسي شده است.
«عنصر تبليغ در نهضت حسيني» فصل هفتم اين كتاب را تشكيل مي دهد. اين فصل مجموع هفت سخنراني استاد تحت همين عنوان است كه در سال 1350 شمسي و در ماه محرم در مسجد «جاويد» تهران ايراد شده است. در اين فصل به طور كلي «تبليغ در اسلام» نيز مورد بحث واقع شده است. نوارهاي اين سخنرانيها در دست نيست لهذا در تدوين آن فقط از متن پياده شده سخنرانيها كه در همان زمان از نوار استخراج شده استفاده گرديده است و چنانچه در موارد اندكي احساس نارسايي مي شده است امكان مراجعه به نوار وجود نداشته است. بديهي است چنانچه نوارهاي اين فصل به دست ما برسد از نو تنظيم خواهد شد.
اين كتاب گرچه بعد از شهادت استاد به چاپ مي رسد ولي از نظر نوع موضوعات و قوت تحليل از شاهكارهاي آيه الله مطهري به شمار مي رود و از نظر خرافه شويي از اين حادثه بزرگ و درس آموز و پرداختن به جنبه هاي مختلف اين حادثه و ارزش گذاري براي هر يك از اين جنبه ها و از نظر پرداختن به جوانبي كه معمولاً كمتر به آنها پرداخته مي شود يك كتاب كم نظير محسوب مي شود. اميد است مورد بهره گيري محبان اباعبدالله (ع) قرار گيرد و آثار معنوي آن در زندگي ما هويدا گردد. از خداي متعال توفيق بيشتر مسألت مي نماييم.
 
فصل اول: حماسه حسيني
بسم الله الرّحمن الرّحيم الحمد لله رب العالمين باري الخلائق اجمعين و الصلاه و السلام علي عبدالله و رسوله و حبيبه و صفيّه، سيّدنا و نبيّنا و مولانا ابي القاسم محمد (ص) و علي آله الطّيّبين الطّاهرين المعصومين، اعوذ بالله من الشيطان الرجيم:
يا قوم ان كان كبر عليكم مقامي و تذكيري بايات الله فعلي الله توكّلت فاجمعوا امركم و شركائكم ثمّ لا يكن امركم عليكم غمّه ثمّ اقضوا اليّ و لا تنظرون.
موضوع بحث «حماسه حسيني» است. اول بايد كلمه «حماسه» را كه در زبان فارسي زياد استعمال مي شود براي شما توضيح بدهم.
 
معني حماسه
كلمه «حماسه» به معني شدت و صلابت است و گاه به معني شجاعت و حميّت استعمال مي شود. علماي شعرشناس منظومه هاي شعري را از نظر محتوا يعني از نظر نوع معني و هدف شعر به اقسامي تقسيم مي كنند، بعضي از منظومه ها را منظومه هاي غنايي،بعضي را منظومه هاي حماسي،بعضي ديگر را منظومه هاي وعظي و اندرزي،بعضي را منظومه هاي رثايي و بعضي ديگر را منظومه هاي مدحي مي گويند. ديوان و غزليات حافظ،غزليات سعدي و ديوان شمس تبريزي،منظومه هاي غنايي است، يعني اگر چه هدف در اينها عرفان است ولي لااقل از نظر تشبيب،زبان عاشقانه است،سخن از حسن و بي اغتنايي محبوب است،سخن از درد فراق و درازي شب فراق و كوتاهي ايام وصال است.
 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | esaied | تاریخ ارسال : 01 /10 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.