نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 4 دانلود
امتیاز فایل : -3 امتیاز
بازدید : 70 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,265 كاربر
adsads
بحث فقهی
بحث فقهی
تاریخ ارسال : 02 /10 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 66.75 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 56 صفحه
امتیاز : -3




قیمت : 1,500 تومان



توضیح :

 

بحث فقهی نوروز شماره 1

(مجلس اوّل)

تکمیل شده : تصحیح دوّم

آماده: برای فهرست بنـدی

 

 

أعوذُ بِاللـهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم

بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحيم

الحمد لله رب العالمين و الصّلوة و السّلام علي سيّدنا و نبيّنا محمّد و آله الطّيّبين الطّاهرين و لعنة الل‍ه علي أعدائهم أجمعين من الآن الي قيام يوم الدّين

قبل از اينكه ما به بحث از عيد نوروز و مسائل آن بپردازيم يك سلسله مقدماتي را كه هر مسلماني بايد بداند و اين مقدّمات، بايد متسالمٌ عليه عرف باشد يعني همه بر آن اتّفاق داشته باشند و به عبارت ديگر: مقدّماتي است كه هر انسان منصفي و عاقلي ناگزير است كه آن مطالب و مقدّمات را بپذیرد.

مقدّمة اولی این است که: ما خواه مسلمان باشيم يا غير مسلمان، بايد يك دين و مذهب و مكتبي داشته باشيم؛ یعنی حتّي كمونيست‌ها هم برای خود مكتبي دارند، و بطور کلّی انسان اينطور است؛ حال اگر آن افراد متوحّش را هم كنار بگذاريم هر قومي و هر قبيله‌اي يك ديني دارند. بنابراین، ما در مرحلة اوّل ما بايد معني دين را بفهميم كه چيست و به چه معناست؟ و نیز عبارت مذهب، امّت، و ملّت دارای چه معانی هستند؟ مثلاً اینکه مي‌گويند: سنن ملّي، ملّت ايران، ملّت عرب و ملّت فلان، مقصود چيست؟ و بطور كلّی اين مقدّماتي كه در اینجا مطرح مي‌شود اصلاً يك سلسله مبانی و مطالب و اطّلاعات عمومي است كه همه بايد بلد باشند.

بنابراین، قبل از هر چيز بايد تعريفي از دين إسلام داشته باشيم زيرا با ارائة تعريفي از آن روشن خواهد شد كه إسلام شعاعش، كاربردش، جايگاهش چيست و كجاست؟ و بعبارت ديگر: جامعيّت إسلام، و برتري و كمال آن بر ساير اديان معلوم خواهد شد.

اين مطلب ثابت و محقّق است كه إسلام ديني است اكمل اديان الهي و جامع‌ترين آنها از ابتداي خلقت تاكنون و تا روز قيامت است؛ و لذا همة شرايع گذشته را نسخ نموده است. و البتّه جاي بحثش هم اينجا نيست، اين مطالب را فعلاً ما بايد بعنوان مطالب قطعي و مستند بپذيريم، زيرا اگر ما بخواهيم الآن موضوع كامل بودن إسلام و اكمليّتش را ثابت بكنيم بايد بسراغ علم كلام برويم و بحث‌هاي ناسخيّت إسلام و خاتميّت پيغمبر و اينها را مطرح كنيم، و اين خود موضوعي ديگر است و مجال واسعي را مي‌طلبد؛ و علماء ما در علم كلام به تفصيل در اين موضوع سخن گفته‌اند. و مسألة جامعيّت و أكمليّت إسلام چيزي است كه حتّي غربي‌ها هم آنرا پذيرفته‌اند. و ما آيات و روايات زيادي داريم كه دلالت بر اين مي‌كند كه: إسلام ديني است جامع، كامل و ناسخ ساير أديان و شرايع؛ و اینکه پيامبر أكرم صلّي الل‍ه عليه و آله و سلّم خاتم همة پيامبران الهي بوده‌اند و بعد از ايشان ديگر پيغمبري نيامده و نخواهد آمد.

براي اينكه اين مطلب بيشتر روشن بشود دين را بايد معنا كنيم، چون ادّعای ما این است که: إسلام ديني است جامع و كامل و ناسخ ساير اديان و شرايع.



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | mjavad25 | تاریخ ارسال : 02 /10 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.