نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 17 دانلود
امتیاز فایل : -26 امتیاز
بازدید : 631 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
پروژه جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی و روشهای مختلف آن
پروژه جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی و روشهای مختلف آن
تاریخ ارسال : 09 /10 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,فنی مهندسی,عمران و متالوژی,مهندسی مکانیک,گزارش کارآموزی و کارورزی,کتاب و جزوه
حجم فایل : 1.15 مگابايت
فرمت فايل هاي فشرده : doc
تعداد صفحات : 36 صفحه
امتیاز : -26




قیمت : 5,900 تومان



توضیح :

پروژه کامل از فرآیند جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی

یا همزنی

 

رمز فایل موردنظر: file7.ir

 

پیشرفت صنایع مختلف و نیازهای جدید و روز افزون بشر موجب شده تا محققان و صنعتگران به سمت استفاده از روشهای جدید تولید برای دستیابی هرچه سریعتر به محصولات مورد نیاز پیش روند. استفاده از جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی برای اتصال ورق­های آلومنیومی و فولادی پر کاربرد در صنایع خودرو، در میان این روشهای جدید بسیار مورد توجه قرار گرفته است. علت این امر، توانایی FSWدر تولید جوش­هایی با کیفیت بالا و مزایای منحصر بفرد می­باشد. این فرایند نوین جوشکاری یک روش جوش کاری حالت جامد است. درجوشکاری اصطکاکی- اغتشاشی (FSW) یک ابزار استوا­نه ­ای شکل که پینی در پیشانی آن تعبیه شده است، در ابتدای خط اتصال دو ورق مورد جوشکاری قرار می­گیرد. این ابزار استوانه­ای با سرعت چرخشی زیاد و نیروی متناسب رو به پایین در لبه دو قطعه حرکت می‌کند. لبه ‌قطعات بر اثر حرارت حاصل از اصطکاک خمیری شده و ابزار در حال چرخش، مواد خمیری را به هم زده و جلو می‌رود. به این ترتیب عمل جوشکاری بین دو قطعه انجام می­شود. امروزه جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی به عنوان یک روش برتر برای پیوند دادن سطوح منحنی، مقاطع با ضخامت‌های متفاوت و اجسامی که از مواد فلزی متفاوت تشکیل شده‌اند مطرح است.

این روش جوشکاری تا­کنون جای خود را در صنایع هوایی و راه آهن باز کرده و در صنایع خودروسازی نیز به سرعت رو به گسترش است.امکان استفاده از حرارت ناشی از اصطکاک در جوشکاری فلزات نظریه جدیدی نیست و استفاده از آن در صنعت به سال 1945 میلادی باز می‌گردد. نخستین بار جوشکاری اصطکاکی(FSW) در مورد ترموپلاستیکها به کار گرفته شد. این روش ساده بود و برای اتصال مقاطع توپر و توخالی به یکدیگر یا به یک سطح صاف به کار می‌رفت.در سال‌های بعد طرح‌های متفاوتی برای استفاده از اصطکاک در جوشکاری ارائه شد.اساس فرآیند جوشکاری اصطکاکی بر اصل تبدیل انرژی مکانیکی (جنبشی) به انرژی گرمایی استواراست. در این روش سطوح دو قطعه ای که باید به هم متصل شوند، با اعمال یک فشار اولیه در تماس با هم قرار می‌گیرند. با حرکت دورانی سریع یکی از قطعات بر روی دیگری و ایجاد مالش و اصطکاک بین دو قطعه، کرمای زیادی تولید می‌شود که نتیجه آن ایجاد حالت پلاستیسته (خمیری) در سطوح می‌باشد. با اعمال فشار نهایی، سطوح دو قطعه در هم فرو رفته و اتصال انجام می‌گیرد.

 

 

با تشکر از شما دوستان

لطفا نظر بدید


 



نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.