نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 3 دانلود
امتیاز فایل : 12 امتیاز
بازدید : 404 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,265 كاربر
adsads
پروژه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی
پروژه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی
تاریخ ارسال : 09 /10 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,علوم انسانی
حجم فایل : 130.12 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 27 صفحه
امتیاز : 12




قیمت : 2,900 تومان



توضیح :

موضوع:

پروژه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی

 

فهرست مطالب

فصل اول - طرح تحقیق
 
مقدمه
بیان مسئله 
اهمیت و ضرورت تحقیق 
هدف تحقیق 
فرضیه ها 
فرضیه اول 
فرضیه دوم 
تعاریف عملیاتی متغییر های تحقیق 
فرهنگ سازمانی 
تعهد سازمانی 
فصل دوم – ادبیات و پیشینه تحقیق
 
الف ادبیات تحقیق
ب مروری بر تحقیقات انجام شده مرتبط با موضوع در داخل یا خارج کشور
مقدمه 
تعهد سازمانی مفهوم یک بعدی یا چندبعدی؟
الگوهای چندبعدی
فصل سوم - روش انجام تحقیق
 
· جامعه آماری 
· نمونه ی آماری و چگونگی گزینش آن 
· ابزار جمع آوری اطلاعات 
· روش های آماری برای تجزیه و تحلیل اطلاعات 
فصل چهارم - یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها
 
نتیجه آزمون فرضیه اول
نتیجه آزمون فرضیه دوم
فصل پنجم - نتیجه گیری کلی و ارائه پیشنهادات
 
نتیجه گیری 
منابع 
 
مقدمه
از آنجا که طبق تحقیقات صورت گرفته رفتار کارکنان در سازمان می تواندمتأثر از نگرشهایشان باشد، از این رو، آگاهی از آنها برای مدیران سازمانها ضروری به نظر می رسد. با وجود این، بایستی اذعان کرد، آگاهی از همه نگرشهای کارکنان برای مدیران سازمان اهمیت چندانی نداشته و مدیران نیز علاقه ای به دانستن همه این نگرشها ندارند. درواقع مدیران بیشتر علاقه مند به دانستن آن دسته از نگرشهایی هستند که با کار و سازمان مرتبط است. طبق تحقیقات انجام گرفته در این مورد سه نگرش عمده بیشترین توجه و تحقیق را از سوی محققان به خود جلب کرده اند. این سه نگرش عبارتند از: ۱ - رضایت شغلی(JOB SATISFACTION) ، ۲ - وابستگی شغلی (JOB INVOLVEMENT) و ۳ - تعهد سازمانی (ORGANIZATIONAL COMMITMENT) . در این مقاله به بررسی یکی از این نگرشها یعنی تعهدسازمانی پرداخته شده است. همچنین سعی شده است جدیدترین دستاوردها در این زمینه نیز ارائه گردد. تعریف تعهد: تعهد الزامی است که آزادی عمل را محدود می کند (فرهنگ لغت آکسفورد ۱۹۶۹).
 
 
 
 
 
 
بیان مسئله :
بررسی رابطه میان فرهنگ سازمان و تعهد سازمانی ، بررسی رابطه میان دو متغییر این پژوهش از جهات گوناگونی دارای ویژگی های منحصر به فرد است ، بدست آوردن یک رابطه معنی دار میان دو متغییر این پژوهش می تواند به بهره وری بسیاری از سازمان ها کمک شایانی نماید .
 
اهمیت و ضرورت تحقیق :
ضرورت توجه به این امر زمانی بیش از پیش روشن می گردد که نقش تعهد  سازمانی در اثر بخشی کارکنان در سازمان مشخص گردد ، فرهنگ سازمانی عاملی تاثیر گذار در فرهنگ سازمانی میباشد و توجه به نقش فرهنگ در تعهد در سازمان می تواند باعث رشد و پیشرفت کارآیی کارکنان در سازمان گردد . دلایل زیادی وجود دارد از اینکه چرا یک سازمان بایستی سطح تعهدسازمانی اعضایش را افزایش دهد (استیرز و پورتر، ۱۹۹۲، ص ۲۹۰). اولاً تعهدسازمانی یک مفهوم جدید بوده و به طورکلی با وابستگی و رضایت شغلی تفاوت دارد. برای مثال، پرستاران ممکن است کاری را که انجام می دهند دوست داشته باشند، ولی از بیمارستانی که در آن کار می کنند، ناراضی باشند که در آن صورت آنها شغلهای مشابه ای را در محیطهای مشابه دیگر جستجو خواهندکرد. یا بالعکس پیشخدمتهای رستورانها ممکن است، احساس مثبتی از محیط کار خود داشته باشند، اما از انتظار کشیدن در سر میزها یا به طورکلی همان شغلشان متنفر باشند (گرینبرگ و بارون، ۲۰۰۰، ص ۱۸۲). ثانیاً تحقیقات نشان داده است که تعهدسازمانی با پیامدهایی ازقبیل رضایت شغلی (باتمن و استراسر، ۱۹۸)، حضور (ماتیو و زاجیک ۱۹۹۰)، رفتار سازمانی فرا اجتماعی (اریلی و چتمن ۱۹۸۶) و عملکرد شغلی (می یر، آلن و اسمیت ۱۹۹۳) رابطه مثبت و با تمایل به ترک شغل (مودی، پورتر و استیرز ۱۹۸۲) رابطه منفی دارد (شیان چنج و همکاران، ۲۰۰۳، ص ۳۱۳).
 
 
هدف  تحقیق :
هدف از این پژوهش بدست آوردن یک رابطه مشخص میان فرهنگ سازمان و تعهد سازمانی میباشد  .
 
فرضیه ها :
فرضیه اول 
میان فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی رابطه معنی دار وجود دارد .
فرضیه دوم 
میان فرهنگ سازمانی و تعهد سازمانی رابطه معنی دار وجود ندارد .
تعاریف عملیاتی متغییر های تحقیق  :
فرهنگ سازمانی :
از فرهنگ سازماني همچون ديگر پديده هاي سازماني به صورتهاي مختلف تعريف بعمل آمده است . در اين رابطه دنيسون (Denison. ، 1997) معتقد است كه ارزشهاي اساسي ، باورها و مفروضاتي كه در سازمان وجود دارند ، الگو هاي رفتاري كه از بين اين ارزشهاي مشترك ناشي مي شود و نمادهايي كه مبين پيوند بين مفروضات و ارزشها و رفتار اعضاي سازمان اند ، فرهنگ سازماني ناميده مي شوند .
ادگار شاين( Edgar . H . Schein، 1997) ، يكي از برجسته ترين انديشمندان رفتار سازماني در رابطه با فرهنگ سازماني معتقد است كه : فرهنگ سازماني عبارت از آداب ، رسوم و اخلاقيات است . فرهنگ سازماني ارزشهايي كه بطور علني اعلام شده اند را شامل مي شود . فرهنگ سازماني ، انباشته اي از آموخته هاي مشترك در طول تاريخ مشترك است و آن اشاره به استحكام ساختاري و الگويي بودن و تكامل سازمان دارد .كارتر مك نامارا در رابطه با فرهنگ سازماني معتقد است كه ، اساساً فرهنگ سازماني شخصيت يك سازمان است
 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.