جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.
عنوان : کارآفرینی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ای
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
خلاصه طرح : 5
فصل اول 6
کلیات 6
مقدمه : 7
نام کامل طرح و محل اجرای آن : 7
مشخصات متقاضی : 7
دلایل انتخاب طرح : 7
میزان مفید بودن طرح برای جامعه : 8
تعاریف 8
بنا به اعتقاد فیرلی مدیریت ریسک دارای هفت فاز است: 9
چاپمن و وارد، یک فرایند مدیریت ریسک پروژه کلی را ارائه کردهاند که از نه فاز تشکیل شدهاست: 9
کرزنر، مدیریت ریسک را به صورت فرایند مقابله با ریسک تعریف کرده و آن را شامل مراحل چهارگانه زیر میداند: 10
مراحل اصلی در پیادهسازی مدیریت ریسک 10
برای تخصیص مقادیر احتمالی به ریسکها از مقادیر پیشنهادی زیر میتوانید استفاده کنید : 11
مهندسی بازی و تولید بازیی با کیفیت بالا 14
در مهندسی بازی برای ساخت يک سيستم بازیي سه فرآيند مهم تاثير گذار مي باشند: 15
کیفیت 17
کنترل کیفیت 17
تضمین کیفیت 17
هزینه کیفیت 18
کیفیت بازی 18
قابلیت اطمینان و امنیت بازی ; مشخصه های اصلی کیفیت بازی 19
وضعیت و میزان اشتغال زایی : 19
تاریخچه و سابقه مختصر طرح : 20
ارائه یک مثال : طرح آژانس فضایی اروپا(ESA) و ارائه استاندارد بازی 20
حوزه كاربرد 21
ساختار استاندارد 21
استانداردهاي مهندسي نرمافزار ESA به سه بخش اصلي تقسيم ميشوند. 21
1-بخش اول، استانداردهاي محصولProducts : 21
2- بخش دوم، استانداردهاي رويه Procedure : 21
3-بخش سوم، پيوستها Appendices : 22
سه گروه روش استاندارد در اين مجموعه استفاده شدهاند كه عبارتند از : 22
استانداردهاي محصول 23
بر اساس اين استاندارد شش مرحله بايستي در چرخه حيات يك نرمافزار طي شود كه عبارتند از: 23
مرحله UR : تعيين نيازهاي كاربر 24
الف- وروديها : 25
ب- فعاليتها 25
ج-خروجيها 25
طرحهاي آزمون پذيرش 26
مرحله SR : تعيين نيازهاي نرمافزار 26
الف- وروديها 26
ب- فعاليتها 27
ج-خروجيها 27
طرحهاي آزمون سيستم 27
مرحله AD : طراحي معماري 28
الف- وروديها 28
ب- فعاليتها 28
ج-خروجيها 29
طرحهاي آزمون يكپارچگي 29
مرحله DD : طراحي تفصيلي و توليد برنامه 29
الف- وروديها 30
ب-فعاليتها 30
ج-خروجيها 30
مرحله TR : انتقال و واگذاري نرمافزار براي بهرهبرداري 31
الف- وروديها 31
ب- فعاليتها 31
ج- خروجيها 31
مرحله OM : بهرهبرداري و نگهداري 32
الف -وروديها 32
ب- فعاليتها 32
ج-خروجيها 33
استانداردهاي رويه 33
1- مديريت پروژه نرمافزار 34
2- مديريت پيكربندي نرمافزار 35
3- وارسي و اعتبار سنجي نرمافزار 36
اصطلاح "وارسي" بسته به مفهومي كه از آن انتظار ميرود، داراي معاني متعددي است كه سه معناي متداول آن عبارتند از : 36
4- تضمين كيفيت نرمافزار 37
اهداف اصلی رعایت شده در تضمین کیفیت بازی و اثرات آن بر چرخه تولید و صادرات آنها به شرح ذیل ذکر می گردد : 39
فصل دوم 40
روش انجام کار 40
فهرست تجهیزات مورد نیاز : 41
معرفی دستگاه ها و تجهیزات 41
فهرست مواد مصرفی : 41
معرفی تجهیزات و تاسیسات عمومی 42
مشخصات نیروی انسانی : 42
معرفی نیروی انسانی 42
برآورد پرسنل فناوری اطلاعات 42
پرسنل اداری و خدمات 43
روش های بازار یابی و تبلیغات : 43
بازاریابی كوتاه مدت در برابر بازاریابی بلند مدت : 43
بازاریابی كوتاه مدت آنلاین 43
●تخفیف دادن 44
●تبلیغات 44
●بازاریابی بلند مدت آنلاین 45
بازاریابی ویروسی 45
بازاریابی از طریق موتور جستجو 46
اهمیت بهینه سازی برای موتور جستجو / بازاریابی از طریق موتور جستجو برای بازاریابهای B۲B . 46
استراتژی بازاریابی در وب سایت 48
كسب و كار اینترنتی 48
نیروهای پنج گانه پورتر 48
تحلیل SWOT 50
فصل سوم : 52
امور مالی طرح 52
زمین محل اجرای طرح : 53
محوطه سازی : 53
تاسیسات و تجهیزات : 54
ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز : 55
تجهیزات اداری و کارگاهی 56
هزینه های قبل از بهره برداری : 56
جدول هزینه های ثابت طرح : 57
مواد اولیه و بسته بندی : 57
حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی : 58
حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی : 58
میزان سرمایه گذاری : 59
محاسبه هزینه ها : 59
معرفی هزینه ها 59
برآورد هزینه استهلاک 60
محاسبه درآمد : 60
فصل چهارم : 61
جمع بندی 61
نتایج حاصله از اجرای طرح: 62
جمع بندی مشخصات اصلی طرح 62
پیشنهادات کاربردی : 64
خلاصه طرح :
در این طرح به بررسی شرکت طراحی و تولید بازی های رایانه ای پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .
مقدمه :
مدیریت ریسک کاربرد سیستماتیک سیاستهای مدیریتی، رویهها و فرایندهای مربوط به فعالیتهای تحلیل، ارزیابی و کنترل ریسک میباشد. مدیریت ریسک عبارت از فرایند مستندسازی تصمیمات نهایی اتخاذ شده و شناسایی و بهکارگیری معیارهایی است که میتوان از آنها جهت رساندن ریسک تا سطحی قابل قبول استفاده کرد.
نام کامل طرح و محل اجرای آن :
شرکت تولید کننده بازی های رایانه ای
مشخصات متقاضی :
دلایل انتخاب طرح :
امروزه فناوری اطلاعات بخشی وسیعی از فعالیت ها را در بر می گیرد به نحوی که تمامی مشاغل وابسته به فناوری اطلاعات شده اند. پیشرفت علم و گسترش زمینه فناوری اطلاعات باعث شده است که یکی از مهمترین و پرکاربردترین زمینه های فعالیت را در بر بگیرد .