نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 1 امتیاز
بازدید : 123 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
گزارش کارآموزی در پخش کنترل کیفیت پگاه شهد قزوین(گلاویژ)
گزارش کارآموزی در پخش کنترل کیفیت پگاه شهد قزوین(گلاویژ)
تاریخ ارسال : 21 /10 /1393
دسته بندي: گزارش کارآموزی و کارورزی
حجم فایل : 99.07 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 32 صفحه
امتیاز : 1




قیمت : 2,900 تومان



توضیح :

موضوع:

گزارش کارآموزی در پخش کنترل کیفیت پگاه شهد قزوین (گلاویژ)

 

فهرست مطالب

پیشگفتار
 
تاریخچه نوشابه سازی 
فصل اول - معرفی پگاه شهد قزوین ( گلاویژ )
 
تاریخچه 
اهداف 
نام تجاری گلاویژ 
آدرس کارخانه 
ویژگیهای منحصر به فرد گلاویژ 
مختصری از نحوه کار شرکت 
عصاره ها 
نوشابه از چه چیزهایی درست شده است؟
مقدار قند موجود در مشروبات گازدار
فصل دوم - کنترل کیفیت محصول ( تعاریف )
 
کنترل کیفیت چیست ؟
استقرار یک سیستم تضمین کیفیتی 
1 - تهیه طرح جامع که شامل
2 - طرح ساده شده(طرحعملیاتی)
زیر سیستم های تضمین کیفیت عبارتند از
هدف از کنترل کیفیت چیست ؟
اهداف روش های کنترل کیفیت 
زیر سیستم های تضمین کیفیت 
مشکلاتی که در تنظیم کنترل کیفیت میتوان نام برد شامل مواردزیر است 
فصل سوم - سیستم کنترل کیفیت اجرایی در گلاویژ
 
هدف از اجرای سیستم 
بهره گیری از این طرح دارای مزیت های زیر می باشد 
محاسبه سطح سیگما برای نوشابه های داخلی 
پرکردن نوشابه در بطری 
شامل مراحل زیر است 
ب ) شستشوی بطری - پرکردن و دربندی 
ج ) مرحله برچسب زنی 
د ) مرحله چاپ مشخصات تولید (jet printing ) 
ه ) مرحله Shirink wrapper 
و) Pallate shirink wrapper 
بهبود کیفیت بسته بندی 
بسته بندی 
ویژگی های بسته بندی مطلوب 
طراحی بسته بندی 
اجزا و حفاظت و دسترسی 
مقرون به صرفه 
طراحی گرافیكی بسته بندی 
رنگ 
فرم 
طراحی خط 
فصل چهارم - نتیجه گیری
 
نتیجه
پیشگفتار 
کارآموزی در بخش کنترل کیفیت در پگاه شهد قزوین که تولید کننده یک نوشابه گاردار به نام گلاویژ میباشد فرصت مناسبی را برای کسب تجربه و مهارت لازم برای ورود به بازار کار برای اینجانب فراهم نمود ، فعالیت در یک محیط کاری با فعالیت های کنترل کیفیت بسیار پر اهمیت ، آشنایی با محیط کاری کارخانه و همچنین خط تولید و اهمیت بخش کنترل کیفیت در کارخانه های تولید کننده مواد غذایی  از جمله اهم مواردی بود که در این دوره با آن آشنا شدیم که در زیر به اختصار به توضیح و تشریح آنها خواهیم پرداخت .
 
تاريخچه نوشابه سازي : 
تاريخچه نوشابه سازي اساساً به زماني بر مي گردد كه بشر علاوه بر مصرف آب آشاميدني مي توانست از افزودن موادي چون طعم دهنده ها و شيرين كننده ها به آب ، شربت هاي متعددي را تهيه كند. بعدها كه مصرف شيرين كننده ها متداول گشت ايرانيها طعم دهنده هايي نظير به ليمو ، آلبالو ، زرشك ،آلو ، انجير و بسياري از عرقيات نظير نعناع ، آويشن ، بهار نارنج و غيره را بطور طبيعي در نوشيدني ها مصرف مي نمودند . او متاسفانه تكنيك استفاده از عرقيات و استخراج اسانس از آن كه در حقيقت امولسيون طعم دهنده در آب است تا امروز در ايران پيشرفتي نكرده است . 
سابقه نوشابه سازي در ايران به معناي جديد آن به سال 1331 بر مي گردد . در اين سال شركت زمزم محصول توليدي خود را با نام پپسي كولا به بازار عرضه كرد . قبل از اين تاريخ نوشابه هاي گازدار سنتي نظير ليمونادر اغلب بصورت غير بهداشتي تهيه و به بازار عرضه مي شد . و در سال 1333 كارخانه كوكا كولا ، در سال 1334 شركت ساسان تاسيس شد كه محصولات توليدي را به نام كانا دراي و سوپر كولا به بازار عرضه كردند . نوشابه هاي ديگر مانند اسو ، شوئپس ، آلپاين و فانتا نيز به بازار عرضه شدند كه بعد از مدتي يا تعطيل شدند يا در كارخانه زمزم و ساسان ادغام گرديدند . 
حدود 50 سال پيش اولين كارخانه نوشابه سازي در ايران آغاز به كار كرد در ابتدا عدم تطبيق نوشابه با ذائقه مردم و ماهيت و وابستگي توليد كنندگان و حكم تحريف مصرف نوشابه از گسترش بازار مصرف اين كالا جلوگيري كرد . جا افتادن نوشابه به عنوان الگوي مصرف سالها طول كشيد اما امروزه نوشابه يك كالاي پر مصرف مي باشد . در سال 1356 توليد نوشابه در سطح كشور حدود 7/1 ميليارد بود اين رقم در سال 1362 به 6/2 ميليارد بطري رسيد . و اين روند تا به امروز ادامه داشته است . 
 
فصل اول
معرفی پگاه شهد قزوین ( گلاویژ )
 
تاریخچه :
کارخانه پگاه شهد قزوین در سال 1379 تاسیس و راه اندازی شد ، این کارخانه در فضایی به مساحت 2500 متر مربع در منطقه صنعتی روستای کورانه قزوین شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت این کارخانه تولید نوشابه های گازدار با عنوان تجاری گلاویژ میباشد .
کارخانه گلاویژ با هدف تولید وسیع در سطح کشوری و گسترش فعالیت های خود در سطح بین المللی شروع به فعالیت نموده است و تا به حال که چیزی حدود 6  سال از شروع به فعالیت صنعتی و جدی این کارخانه  می گذرد  توانسته است قسمتی از بازار داخلی را دردست بگیرد و با برنامه ریزی بلند مدت و توسعه فعالیت های خود و بهره گیری از نیروهای متخصص و تجهیز خود به دستگاهها و ماشین آلات مدرن و پیشرفته چشم به بازار های جهانی دوخته است .
 
اهداف :
این کارخانه با بهره گیری از نیروهای متخصص و مجرب و بهره جویی از ماشین آلات روز صنعت نوشابه سازی جهانی چشم به توسعه وسعت بازار داخلی خود و در پی آن گسترش محصول در بازار های کشورهای همسایه و سپس در بازار های سایر کشور های جهان دوخته است .
 
نام تجاری گلاویژ :
نام گلاویژ ، واژه ای ترکی است و به معنای ستاره صبح گاهی میباشد .
 
آدرس کارخانه :
قزوین – جاده الموت – 5 کیلومتری روستای کورانه – شهرک صنعتی کورانه 
 
 
 
ویژگیهای منحصر به فرد گلاویژ :
بهره گیری از دستگاه های نوشابه ساز INTER MIX ساخت شرکت SIDEL ایتالیا که امکان تولید همزمان سه گونه محصول را فراهم ساخته است.
بهره گیری از سه دستگاه بطری ساز BLOW MOULDING ساخت شرکت SIG CORPOPLAST آلمان با قابلیت تولید 000/70 بطری در ساعت.
بهره برداری از خط تولید پیوسته (CONTINUOUS) کاملاً خودکار شربت سازی ساخت شرکت VAN DER MOLEN آلمان مجهز به دستگاه های کانتی مول و پاستوریزاتور با ظرفیت ساخت 20 هزار لیتر شربت در ساعت.
بهره برداری از واحد عصاره سازی با ظرفیت ذخیره سازی 000/160 لیتر عصاره در تانک های تماماً ضد زنگ (STAINLESS STEEL) پنج و ده واحدی، جهت تولید 800 هزار لیتر نوشابه.
برتری های فنی شرکت گلاویژ، فراهم آورنده اعتماد و اطمینان بالای مصرف کنندگان محصولات گلاویژ و تضمین کننده سلامت و کیفیت نوشابه های تولیدی است .برخی دیگر از سرآمدی های تجهیزاتی و تکنولوژیک گلاویژ را میتوان چنین عنوان نمود :
نصب و راه اندازی دو خط تولید دربهای پلاستیکی DOUBLE SEAL ساخت شرکت HUSKY کانادا مجهز به دستگاه چاپ TAMPO PRINT آلمان با قابلیت تولید 500 میلیون درب در سال با قالب های ساخت شرکت CORVAGLIA سوئیس.
نصب و راه اندازی تصفیه خانه مدرن و تماماً ضد زنگ ساخت شرکت ICE فرانسه با ظرفیت پالایش یکصد مترمکعب آب در ساعت، این تصفیه خانه به دستگاه های پالایشگر و کنترل کننده RO ،ازنایزر، UV و نیز واحد غنی سازی آب مجهز است.
به کارگیری تجهیزات گرمایش، سرمایش، هوای فشرده و برق مصرفی پیشرفته و مدرن، با قابلیت اعتماد و اطمینان (RELIABILITY) بالا و تضمین کننده ایمنی و مطلوبیت شرایط کار.
 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.