نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 3 دانلود
امتیاز فایل : 3 امتیاز
بازدید : 291 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,255 كاربر
adsads
طرح توجیهی تولید جعبه فلزی
طرح توجیهی تولید جعبه فلزی
تاریخ ارسال : 29 /10 /1393
دسته بندي: طرح کارافرینی
حجم فایل : 435 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 48 صفحه
امتیاز : 3




قیمت : 4,500 تومان



توضیح :

 

مقدمه
 
احداث و راه اندازی هر واحد صنعتی نیازمند شناخت مبانی تئوریک و دیدگا ههای عملی متناسب با شرایط اقتصادی موجود جامعه به منظور نیل به اهداف تولید می باشد . بررسی امکان احداث واحد (امکان سنجی) ایجاب می کند که پارامتر های مختلف و چند جانبه اقتصادی – صنعتی در یک طرح جامع توجیهی- تحقیقاتی مورد نظر قرار گیرند، که از آن جمله عبارتند از : 
1- تعیین میزان سرمایه گذاری طرح، بررسی منابع سرمایه گذاری، امکان اخذ تسهیلات و راههای جذب سرمایه .
2- نحوه تامین مواد اولیه، تحقیقات در زمینه ماهیت مواد، بررسی آلتر ناتیو های مختلف و مزیت های اقتصادی در انتخاب مواد .
3- شناخت فرایند های مختلف تولید، بررسی سیستم ها و تکنولوژی های موجود، انتخاب تجهیزات و ماشین آلات بر تر.
4- مطالعات در زمینه محل اجرای طرح از جهت مختصات جغرافیای اقتصادی، نحوه استقرار تاسیسات و ماشین آلات در زمینه کاربرد و استفاده بهینه از آنها.
5- شناخت صحیح از مشخصات و ما هیت محصول و انطباق آن با استاندارد های ملی و بین المللی به منظور ارتقاء کیفی محصول با نگاه به جایگاه و قابلیت صادراتی آن .
 
به منظور برآورد اجرائی طرح عوامل و فاکتورهای چندی می بایست مورد توجه قرار گیرد :
- تعیین میزان و ابعاد مناسب زمین محل اجرای طرح با توجه به راه های ارتباطی و دسترسی آسان .
- تعیین فضای مورد نیاز خط تولید ، محل استقرار تاسیسات، انبارهای ، فضای اداری و خدماتی.
- نحوه چیدمان ماشین آلات تولیدی و دستیابی به آنها و جلوگیری از ایجاد فضا های غیر مفید .
- ارتباط منطقی اجزای واحد های مختلف واحد متناسب با فرایند تولید .
- حداکثر صرفه جوئی لازم در هزینه های ساختمانی و گرایش به استفاده بهینه از فضا های موجود.
 
*یکی از مهمترین نکته ها در کار تولیدی، داشتن مدیریت قوی، هدفدار و برخاسته از تجربه و پشتکار در زمینه مرتبط با کار می باشد . مجری محترم این طرح شخصی با خصوصیات منحصر بفرد و دارای برنامه مدون و هدفدارمی باشد، بدین صورت که ایشان از چند سال پیش چنین برنامه ای را در ذ هن خلاق و مبتکر خود طراحی و پرورش داده و از آن موقع شروع به کسب تجربه و آموختن الفبای این کار نموده است .ایشان جهت اخذ موفقیت ابتدا طرحی را در ذ هن خود ایجاد نموده است، در مرحله دوم شروع به مطالعه و اخذ ا طلاعات مرتبط به صورت تئوریک نموده، در مرحله سوم وارد فاز عملی گردیده و اقدام به خرید و 
 
فروش جعبه ابزار نموده است ( اقدام به شناخت بازار فروش )،این مراحل حدود 10 سال طول کشیده که زمانی مناسب و مطلوب جهت آماده شدن ایشان برای اجرایی کردن طرح می باشد.
لازم به ذکر است که ایشان در هنرستان فنی در رشته ماشین ابزار تحصیل نموده اند. 
یکی دیگر از خصوصیات بارز ایشان داشتن اعتماد بنفس و پشتکار بالا و امید به موفقیت و داشتن قدرت ریسک پذیری مناسب می باشد که ناشی از مدیریت قوی و هدفدار ایشان می باشد، بطوریکه در حال حا ضر چند قدمی از برنامه زمانبندی اجرای پروژه جلوتر بوده و گامهای اساسی را برداشته است. ایشان اقدامات اولیه خرید زمین از شهرک صنعتی اسفراین را انجام داده و قسط اول آن را به مبلغ 30.000.000 ریال پرداخته و شروع به محوطه سازی آن نموده است . بعبارتی می توان گفت طرح ایشان حدود 20 - 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در نوع خود منحصر بفرد می باشد. چرا که تقریبا اکثر کسانی که جهت وارد شدن به جرگه تولید نیاز به اخذ تسهیلات از بانکها دارند، پس از ا طمینان از تایید طرح توجیهی توسط کار گروه محترم اشتغال و همچنین تاییدیه پرداخت تسهیلات توسط بانک عامل محترم مربوطه، شروع به هزینه کردن سهم آورده معین شده متقاضی می نمایند و نه قبل از آن. 
 
 
تعریف :
جعبه ابزار، وسیله ایست جهت نگهداری و حمل و نقل آسان آچار و ا بزار عمومی و دم دستی و همچنین طبقه بندی اصولی ابزار، جهت دسترسی سریع و مطمئن به آنها در مواقع ضرورت و درحداقل زمان .
 
ویژه گیها و مشخصات محصول
جعبه ها وسایلی هستند که جهت بسته بندی و حمل و نقل مطمئن و آسان تجهیزات و مواد و وسایل ضربه پذیر بکار می روند . جعبه ها را به روشهای مختلف طبقه بندی می کنند که یکی از آنها نوع جنس جعبه می باشد :
- جعبه های چوبی : این گروه اغلب جهت حمل میوه جات، حمل و نقل دریایی، و... بکار می روند.
- جعبه های پلاستیکی یا پلیمری : این گروه دامنه کاربرد وسیعی دارند که پاره ای از آنها عبارتند از:
          جعبه نوشابه، شیر، سبد پیک نیک و ....
- جعبه های فلزی : این گروه از جعبه ها اغلب کاربردهای تخصصی تری دارند و جهت کاربرد های 
خاص طراحی و ساخته می شوند که به عنوان نمونه می توان به جعبه مورد بحث اشاره نمود .
جعبه ابزار خود به چند گروه طبقه بندی می شود که عبارتند از :
جعبه ابزار ساده – یک طبقه – دو طبقه – چرخدار – و جعبه ابزار دیواری
 
 
 
با توجه به اینکه ماده اولیه عمده و اصلی محصول تولیدی این طرح از جنس فلز آهن می باشد، لذا جهت بررسی ویژه گیها و مشخصات محصول، بایستی به سراغ خصوصیات فلز آهن و آلیاژ های آن رفت.
گروهی از  آلیاژ های   Fe – C  و عناصر دیگر هستند که بیشترین کاربرد را در صنعت و تکنولوژی دارند . یکی از علل اصلی کاربرد وسیع فولاد ، خواص متنوعی است که به کمک روشهای مختلف عملیات حرارتی و فرآیند های تولید در آنها بوجود می آید . 
 
مشخصات مکانیکی  آهن و آلیاژهای آن:
آهن از مهمترین مصالح ساختمانی می باشد . مشخصات مهم آهن که آن را نسبت به سایر مصالح ممتاز می سازد ، مقاومت زیاد ،شکل پذیری ، یکسان بودن مقاومت آن در فشار و کشش می باشد. آهن به صورت سنگ آهن ( هماتیت، مگنتیت، لیمونیت و .... ) در طبیعت یافت می شود . 
آهن آلیاژهای مختلفی مانند ، مس ، نیکل ، کروم و منگنز ، فسفر ، سیلیکون ، سولفور ، تیتانیوم و وانادیم را دارا می باشند تا خواص مورد نظر مانند مقاومت ، شکل پذیری و مقاومت در برابر خوردگی ، تامین گردد . 
این آلیاژها مجموعا 3% از وزن آهن (فولاد) رادر بر می گیرند . با توجه به اینکه این مقدار نا چیز است ولی تاثیر بسیار زیادی در مشخصات مکانیکی فولاد را دارا می باشد . 
 
انواع فولاد :
 
فولاد ها  به چند دسته تقسیم می شوند که به شرح ذیل می باشند  : 
 
فولادهای ابزار 
 
فولادهای ابزار محدوده وسیعی از ترکیبات شیمیایی مختلف را شامل می شوند . از یک فولاد کربنی ساده پر کربن می توان یک لبه برنده سخت به وجود آورد . 
مزایای فولادهای پر آلیاژ دو چندان است : اول اینکه سختی پذیری زیادی دارند و این امکان را فراهم می آورد تا بتوان فولاد را با سرعت کمتری سرد کرد که به این ترتیب از ترک خوردن ابزار جلوگیری می شود . دوم اینکه مارتنزیت پر آلیاژ علاوه بر اثر عناصر آلیاژی ، باعث حفظ سختی فولاد در دمای بالا می شوند .
 


نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.