جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.
موضوع: دوچرخه و صنعت دوچرخه سازی قوچان
فهرســـــــــت مطالـــــــــــــب
مقدمه 1
تاریخچه دوچرخه 4
نگاهی به اوضاع صنعت دوچرخه سازی در ایران 6
پیش بینی نیاز دوچرخه 7
اصطلاحات دوچرخه 9
مجتمع صنعتی دوچرخه سازی قوچان 69
کلیات طرح 71
اقدامات انجام یافته امور یک پروژه 86
برنامه های آتی یک پروژه 91
تاریخچه دوچرخه
دوچرخه , همانگونه که از نامش پیداست, وسیله ای است دارای دو چرخ که تقریبا "در تمام کشورهای جهان به منظور استفاده برای جابجایی اشخاص , حمل و نقل بارهای سبک, گردش و ورزش به کار می رود.
تا انجایی که در تاریخ ثبت می باشد , نوع ابتدائی این وسیله اولین بار به وسیله " شوالیه دسیووراک " (CHEVALIER DE SIVRAS) در سال 1790 ساخته شد که شبیه حیوانی چوبی شد با این تفاوت که به جای دست و پا از دو چرخ استفاده شده بود.
این نوع دوچرخه که جد دوچرخه های کنونی محسوب می شد , به وسیله فشار پا بر روی زمین حر کت کرده و بیشتر شبیه به رو روک هایی بود که مورد استفاده کودکان قرار می گیرد .
26 سال بعد یعنی در سال 1816 یک آلمانی به نام "بارون کارلفون درایس " (BARON KARL VON DRAIS) با اضافه کردن اهرمهایی به چرخ جلو این وسیله را کامل تر نوده واز ان تاریخ شخص مزبور " پدر دوچرخه " نام گرفت . در سال 1838 " کرک پاتریک مک میلان " (kirkpatrick macmillan) اسکاتلندی دوچرخه ساخت کا برای اولین بار در آن رکاب , دسته فرمان و ترمز به کار رفته بود . این شخص به خوبی در یافته بود که اگر رکاب را به چرخ جلو وصل نمیاید از قدرت مانور ( به چپ و راست پیچیدن سریع ) دوچرخه خواهد کاست , لذا رکاب ها را به چرخ عقب نصب نموده بود.
در 2 دهه 1870 و 1880 در فرانسه دوچرخه هائی به بازار عرضه شد که توسط شخصی به نام آریل ( ARIL ) ابداع شده بود . این دوچرخه ها داری چرخ عقب کوچک و چرخ جلوی بسیار بزرک بوده و رکاب ها نیز به چرخ جلو متصل بوده اند .
گرچه سرعت این دوچرخه ها نسبت به مدل های قدیمی تر بسیار زیاد تر بود , ولی عیب بزرگ آنها این بود که به محض اصابت به مانعی به عقب برگشته و دوچرخه سوار از عقب به زمین پرتاب می شد.