نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 2 دانلود
امتیاز فایل : -10 امتیاز
بازدید : 382 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
انواع سیستم های انژکتور
انواع سیستم های انژکتور
تاریخ ارسال : 14 /11 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,کتاب و جزوه,متفرقه
حجم فایل : 10.91 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 12 صفحه
امتیاز : -10




قیمت : 1,000 تومان



توضیح :

 

انواع سیستم های انژکتور

 

-spf سوخت توسط يك يا دو انژكتور مركزي پاشيده مي شود .  2- m pfi( از اين سيستم بيشتر استفاده مي كنيم ) براي هر سيلندر يك انژكتور به كار مي رود.

3- Gdi( كزل ) سوخت مستقيما به داخل محفظه تزريق مي شود .

انواع Ecu  :

1-  MM8P  : پرشيا: شامل 35 پايه و هر چهار انژكتور با هم پاشش مي كنند .

2-      SAGEM SL96  : پژو پارس سمند پيكان و پژو 405 كه شامل 55 پايه انژكتور ها دو به دو پاشش مي كنند .

3-   SAGEM S2000   : پژو 206 كه شامل 112 پايه ، سه سوكت و انژكتورها     تك تك ( بطور مجزا ) پاشش مي كنند .

وظايف ECU   عبارتند از:

1- كنترل مقدار و زمان پاشش سوخت متناسب با  مقدار هواي ورودي به موتور

2- كنترل مقدار كنترل مقدار اولش جرقه  3- كنترل استپ موتور   4- ضبط كردن عيوب به وجود آمده در سيستم و نشان دادن عيوب بوسيله دستگاه دياگ              5- كنترل لامپ اخطار عيوب  6- قطع پاشش سوخت در دورهاي بالا (cut-off)

 

 

 

 

تجديد حافظه Ecu  ( MM8P  ، پرشيا )

قبل از تجديد تجديد حافظه اول بايد عيب را پاك كنيم .

روش هاي پاك نمودن خطا از حافظه Ecu

روش اول: (مرحله اول)

استفاده از دستگاه عيب ياب دياگ

روش دوم:

كه يك روش تجربي بوده و احتياجي به دستگاه دياگ ندارد و در اين روش بعد از برطرف كردن عيب هاي بوجود آمده در سيستم كابل مثبت باطري را حداقل به مدت 15 دقيقه جدا نمائيم كه با اين عمل كه خظاها از حافظه Ecu  پاك مي شود . بعد از پاك كردن عيب ها بوسيله هر يك از دو روش فوق حتما بايد Ecu  را تجديد حافظه نمود كه تجديد حافظه شامل سه مرحله مي باشد كه مراحل عبارتند از :

مرحله اول :

1- رتايمينگ Retiming  ( كه براي همه خودروها يكسان است )

الف : سوئيچ را به مدت 10 ثانيه ببنديد

ب  : سوئيچ را  به مدت 10 ثانيه باز نمائيد .

ج   : بدون گاز دادن خودرو را روشن كنيد .

 

 

 

مرحله دوم :

ثبت نسبت دنده هاي گير بكس در حافظه Ecu  ( معرفي دنده ها) :

ابتدا اهرم وضعيت دنده را در وضعيت دنده يك قرار دهيد و حركت نمائيد دور موتور را به 3500 دور بر دقيقه برسانيد حال وارد دنده دو شده و دور موتور را مجددا به 3500 دور بر دقيقه برسانيد اجازه دهيد تا دور موتور كاهش پيدا كند تا بتوانيد از دنده دو وارد دنده يك ( معكوس) بشويد در اين حالت دنده يك براي Ecu شناسايي مي شود معرفي دنده هاي 2 و 3و 4 و و5 به همين ترتيب مي باشد و دنده عقب نيز احتياجي به معرفي ندارد .

-spfi  سوخت توسط يك يا دو انژكتور مركزي پاشيده مي شود .  2- m pfi( از اين سيستم بيشتر استفاده مي كنيم ) براي هر سيلندر يك انژكتور به كار مي رود.

3- Gdi( كزل ) سوخت مستقيما به داخل محفظه تزريق مي شود .

انواع Ecu  :

1-  MM8P  : پرشيا: شامل 35 پايه و هر چهار انژكتور با هم پاشش مي كنند .

2-      SAGEM SL96  : پژو پارس سمند پيكان و پژو 405 كه شامل 55 پايه انژكتور ها دو به دو پاشش مي كنند .

3-   SAGEM S2000   : پژو 206 كه شامل 112 پايه ، سه سوكت و انژكتورها     تك تك ( بطور مجزا ) پاشش مي كنند .

وظايف ECU   عبارتند از:

1- كنترل مقدار و زمان پاشش سوخت متناسب با  مقدار هواي ورودي به موتور

2- كنترل مقدار كنترل مقدار اولش جرقه  3- كنترل استپ موتور   4- ضبط كردن عيوب به وجود آمده در سيستم و نشان دادن عيوب بوسيله دستگاه دياگ              5- كنترل لامپ اخطار عيوب  6- قطع پاشش سوخت در دورهاي بالا (cut-off)

 

 

 

 

تجديد حافظه Ecu  ( MM8P  ، پرشيا )

قبل از تجديد تجديد حافظه اول بايد عيب را پاك كنيم .

روش هاي پاك نمودن خطا از حافظه Ecu

روش اول: (مرحله اول)

استفاده از دستگاه عيب ياب دياگ

روش دوم:

كه يك روش تجربي بوده و احتياجي به دستگاه دياگ ندارد و در اين روش بعد از برطرف كردن عيب هاي بوجود آمده در سيستم كابل مثبت باطري را حداقل به مدت 15 دقيقه جدا نمائيم كه با اين عمل كه خظاها از حافظه Ecu  پاك مي شود . بعد از پاك كردن عيب ها بوسيله هر يك از دو روش فوق حتما بايد Ecu  را تجديد حافظه نمود كه تجديد حافظه شامل سه مرحله مي باشد كه مراحل عبارتند از :

مرحله اول :

1- رتايمينگ Retiming  ( كه براي همه خودروها يكسان است )

الف : سوئيچ را به مدت 10 ثانيه ببنديد

ب  : سوئيچ را  به مدت 10 ثانيه باز نمائيد .

ج   : بدون گاز دادن خودرو را روشن كنيد .

 

 

 

مرحله دوم :

ثبت نسبت دنده هاي گير بكس در حافظه Ecu  ( معرفي دنده ها) :

ابتدا اهرم وضعيت دنده را در وضعيت دنده يك قرار دهيد و حركت نمائيد دور موتور را به 3500 دور بر دقيقه برسانيد حال وارد دنده دو شده و دور موتور را مجددا به 3500 دور بر دقيقه برسانيد اجازه دهيد تا دور موتور كاهش پيدا كند تا بتوانيد از دنده دو وارد دنده يك ( معكوس) بشويد در اين حالت دنده يك براي Ecu شناسايي مي شود معرفي دنده هاي 2 و 3و 4 و و5 به همين ترتيب مي باشد و دنده عقب نيز احتياجي به معرفي ندارد .



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | enavid | تاریخ ارسال : 14 /11 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.