جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.
موضوع: روش های نوین تجارت و تجارت الکترونیکی فرش دستبافت
فهرست.
چکیده 1
مقدمه 2
بررسی عوامل کاهش روند صادرات 3
تبیین موضوع 4
اهمیت و نقش تجارت الکترونیکی 6
جمع بندی و ملاحظات 12
منابع: 15
به کارگیری روش های نوین تجارت الکترونیک در صنعت فرش دستباف 16
چکیده 16
مقدمه 17
نگاهی به تجارت الکترونیک 18
بررسی اجمالی تجارت الکترونیک، سیستم های اطلاع رسانی 20
کاربرد کامپیوتر در فروشگاه های سنتی 21
بررسی اجمالی تجارت الکترونیک، سیستم های فروش 25
حراجی الکترونیکی 25
فروشگاه های الکترونیکی 26
مزایا 27
معایب 28
نکات کلیدی در زمینه فرش دستباف ایران 32
کیفیت بالا و اصیل بودن فرش ایرانی 32
سنتی بودن بازار فروش، روش های بازاریابی و توزیع 33
بازار مقصد و مشتریان 34
پیشنهادات 35
منابع 37
با توجه به سیر نزولی تولید و صادرات فرش دستباف ایران در سال های اخیر، در این مقاله راه کارهای نوین تجارت و استفاده از شیوه تجارت الکترونیکی فرش دستباف به جای شیوه سنتی آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
از طرف دیگر، با توجه به رشد روز افزون تجارت الکترونیکی و مزیت های رقابتی حاصل از آن لازم می باشد که برای جبران عقب ماندگی های سال های گذشته در زمینه صادرات فرش دستباف، شیوه های نوین تجارت به کار گرفته شود تا بتوانیم باز هم در این رقابت تنگاتنگ تجارت، صادرات فرش دستباف کشور را در صدر قرار دهیم.
در این مقاله سعی بر این شده است که روش های نوین تجارت و تجارت الکترونیکی فرش دستباف با ارائه 10 راه حل برای صادر کنندگان فرش ارائه گردد.
بررسی عوامل کاهش روند صادرات
تولید و صادرات فرش دستباف کشور در سال های اخیر دچار تحولات بسیاری شده که علل سیر نزولی آن را می توان به دو دسته تقسیم کرد.
اول- علل خارجی که خارج از کنترل ما می باشد مانند رکود جهانی، حادثه 11 سپتامبر، جنگ افغانستان و داشتن رقبای قدرتمند و زیرک مثل هند، پاکستان، نپال و غیره.
دوم- علل داخلی مانند افت کیفیت، پرداخت صرف به کمیت و تولید بیشتر به جای تولید بهتر، وجود سازمان های موازی دولتی و شبه دولتی در تجارت و تولید فرش، نداشتن قدرت سفارش پذیری، قوانین غیر کارشناسی و متغیر، عدم شناخت سلیقه مشتریان، عدم شناخت نسبت به عملکرد رقبا و غیره.
تبیین موضوع
یک راهبرد مناسب در خصوص کانال های توزیع برای عرضه فرش دستباف ایران در بازارهای جهانی باید دارای مطلوبیت های مکان، زمان، ترکیب فرش و اطلاعات باشد. یعنی در دسترس بودن فرش ها در مکانی که برای خریداران بالقوه در بازاهای جهانی راحت باشد. هم چنین در دسترس بودن فرش ها در زمانی که مشتری به آن نیاز دارد و دیگر ان که پردازش و بافت فرش متناسب با نیازهای بازار هدف از لحاظ رنگ، ابعاد، طرح، اندازه رج شمار و غیره باشد. در پایان یک راه کار مناسب باید به سوالات و ارتباطات عمومی در مورد وجوه ظاهری فرش ها و مزایای هر یک از طرح ها، اندازه، رج شمار، رنگ ها، ابعاد و غیره پاسخ بدهد.