نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 17 امتیاز
بازدید : 767 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,258 كاربر
adsads
پروژه کارآفرینی کارخانه آرد بهبهان
پروژه کارآفرینی کارخانه آرد بهبهان
تاریخ ارسال : 17 /11 /1393
دسته بندي: طرح کارافرینی
حجم فایل : 78.34 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 60 صفحه
امتیاز : 17




قیمت : 3,800 تومان



توضیح :

عنوان : پروژه کارآفرینی کارخانه آرد بهبهان

 

 

فهرست مطالب
         
فصل اول
         مقدمه           2
فصل دوم
        كليات و شناخت طرح         11
         زمين كارخانه          18
         تأسيسات كارخانه         18
         آب مصرفي كارخانه         19
         ماشين آلات و تجهيزات         19
         سرمايه در گردش         20
فصل سوم
          مراحل خط توليد         21
فصل چهارم
          آشنايي با ماشين آلات كارخانه        31
فصل پنجم
          اطلاعات مالي و حسابداري        40
 

 

 

گندم و صنعت آسياباني :
موقعيت جغرافيايي گندم : گندم از كرانه هاي قطبي تا حوالي استوا كشت مي شود در فاصله عرض جغرافيائي 30 و 60 درجه شمالي و مابين 27 و 40 درجه جنوبي كشت آ« با موفقيت بيشتري توأم است . از نظر ارتفاع از سطح دريا تا ارتفاع 3050 متري در كنيا و 4572 متري در تبت به عمل مي آيد .
گندم در خاكهاي لومي سنگ ين ورسي به بهترين وجه به عمل مي آيد . البته در خاكهاي سبكتر هم محصول رضايت بخشي مي دهد ولي نياز به كود از ته دارد .
از نظر شرايط محيطي گندم در آب و هواي نيمه استوائي ، معتدب گرم و معتدل سرد به عمل مي آيد . 229 تا 762 ميليمتر بارندگي كه بيشتر در بهار ببارد ، براي گندم بسيار مناسب مي باشد و متوسط درجه حرارت در تابستان بايستي از 13 درجه بالاتر باشد . فصل كاشت گندم در اواخر پائيز (گندم زمستانه) و يا در اوائل بهار (گندم بهاره) مي باشد .
گندم بهاره : در مناطقي نظير علفزارهاي كانادا و استپ هاي روسيه كه زمسانهاي بسيار سختي دارند كاشته مي شود . شرايط آب و هوائي كشورهائي كه گندم بهاره مي كارند بدين قرار است كه بارندگي در بهار و اوايل تابستان به حداكثر مي رسد و دما در اوسط و اواخر تابستان در گرمترين حد خود است . اين وضعيت آب و هوائي شرايط خوبي را براي به عمل آمدن گندم هاي زود رس با اندوسپرم بلوري و مقدار پروتئين زياد كه براي نانوائي مناسب است فراهم مي آورد . به دنبال به كار گرفتن گونه هاي جديدي كه به خاطر برخورداري از ويژگي هاي زودرس بودن اصلاح شده اند سطح زير كشت گندم بهاره در نواحي شمالي نيمكره شمالي ، مرتباً رو به افزايش است .
گندم زمستانه : در آب و هوائي كه با دما و بارندگي يكنواخت به عمل مي آيد رشد كندتري دارد اين نوع گندم داراي عملكرد بيشتر و پروتئين كمتر است . و براي بيسكويت سازي و كيك سازي مناسب تر از نانوايي است .
گندم از نظر سختي و نرمي :
سختي و نرمي از ويژي هاي آسيابي گندم هستند كه به نحوه خرد شدن اندوسپرم مربوط مي شوند . در گندم هاي سخت تكه تكه شدن اندوسپرم در طول خطوط ديواره هاي سلولي انجام مي شود در حالي كه اندوسپرم گندم هاي نرم به طور تصادفي مي شكند اين پديده بيانگر وجود مناطق قوت و ضعف مكانيكي در گندم سخت و ضعف مكانيكي نسبتاً يكنواخت در گندم نرم است . از گندم هاي سخت آرد زير و دانه دانه بدست مي آيد كه به سهولت مي ريزد و به راحتي الك مي شود . و داراي ذراتي به اشكال با قاعده است . كه بسياري از آنها سلول هاي كامل اندوسپرم هستند . از گندم هاي نرم آرد بسيار نرمي به دست مي آيد كه داراي قطعاتي با اشكال بي قاعده از سلول هاي اندوسپرم است و مقداري از ذرات مسطح شده به يكديگر مي چسبند و به سختي الك مي شوند و روزنه هاي الك را مسدود مي كنند .
گندم هاي قوي و ضعيف :
گندم هايي كه بتوان از آرد آنها قرص نان بزرگ و پر حجم توليد كرد كه مغز آن بافت خوبي داشته باشد و داراي قابليت ماندگاري خوبي نيز باشد و عموماً محتواي پروتئيني زيادي دارد گندم قوي ناميده مي شود كه براي نانوايي بسيار مناسب تر است و گندم هائي كه با آرد حاصل از آنها فقط قرص كوچكي از نان را مي توان ساخت و بافت مغز نان هم زبر و حفره دار است و محتوي پروتئيني كمي دارند گندم ضعيف ناميده مي شود براي بيسكويت سازي و كيك بهترين آرد مي باشند .
آسياباني :
آسياب كردن گندم از قديمي ترين صنايع بشر محسوب مي شود كه در ايران نيز به صورت هاي گوناگون انجام مي شده است از دست آس هاي خانگي گرفته تا آسياب هاي سنگي ، آبي و بعد موتوري .
در مسير تكامل اين صنعت نيز به نه تنها نيروي محركه از صورتهاي طبيعي آن (انسان ، دام ، آب ، باد) تغيير كرده و به جاي خود را به نيروهاي مكانيكي ، موتور الكتروموتور داده بلكه نحوه توليد آرد نيز تغيير كرده است .
بدين معني كه در روش ساده قديمي هدف اين بود كه فقط دانه گندك كوبيده شود تا به صورت آرد درآيد در حالي كه با پيشرفت علم مشخص گرديد كه خود دانه شامل سه قسمت اصلي پوست ، جوانه و مغز مي باشد .
جوانه از نظر رويش مجدد دانه گندم نقش مهمي دارد پوست داراي لايه هاي متعددي است كه تركيبات و ارزش تغذيه اي آن متفاوت است .
مغز نيز محتوي نشاسته دارد كه به علت متفاوت بودن تركيبات در قسمت هاي مختلف كاربردهاي صنعتي و تغذيه اي گوناگون دارا مي باشد .
شناخت اين تفاوت ها باعث ايجاد صنعت مدرن آرد سازي و ابداع دستگاهها و روشهائي شد كه بوسيلة آن بتوان :
1- قسمت هاي مختلف جوانه ، پوست و مغز گندم را جدا نمود .
2- استفاده از تكنولوژي آسياباني ، انواع آرد را براي مصارف مختلف بدست آورد كه هر يك داراي ويژگي هاي خود از نظر تركيبات دانه بندي و ... مي باشد .
آسياب كردن گندم به طور كلي شامل دو مرحله اصلي است كه مرحله خرد كردن دانه هاي گندم و مرحله الك كردن و جداسازي آرد از دانه هاي گندم خرد شده مي باشد و قبل از شروع آسياب كردن بايستي ناخالصي ها از گندم جدا شود . ناخالصي ها مانند گردوغبار و و سنگريزه و دانه هاي نامرغوب گندم و بذرهاي ديگر جدا كرد 

اصول تميز كردن و روش بوجاري :
براي بوجاري و تميز كردن غلات ابتدا تجزيه و تفكيك مواد اصلي به نحوي كه سبب تغيير در تركيبات دانه (با توجه به درجه و اندازه و درشتي و ريزي) مي گردند صورت مي گيرد . مواد براساس اندازه خصوصياتي و ويژگي سطح شكل و فرم و وزن مخصوص براساس سيستم منظم و خاصي تفكيك مي كردند .
مواد جامد در هوا توسط فيلتر مخصوص جدا و تفكيك مي كردند . مواد جامد از طريق بوجاري مقدماتي الك كردن به دسه و گروههاي مختلف تقسيم و درجه بندي مي گردند . در اين گروه و درجه بندي مواد مي توانند از طريق آهن ربا براساس خاصيت آهنربايي يا خواص چرخشي يا غلصيدن يا شكل و فرم خاصي كه دارند تفكيك مي گردند.
جهت تفكيك و جداسازي از نيروهاي مختلف زير استفاده مي شود :
1- نيروي سنگيني يك جسم
2- سقوط آزاد
3- الك
4- نيروي گريز از مركز

 

اصول تكنيكي روشهاي الك كردن :
الك كردن يك روش مكانيكي جداسازي است كه جنس مورد نظر براساس ابعاد و درشتي و ريزي دانه تفكيك گردد . جنس كه بايد براساس (الك) قرار گرفته و با توجه به اندازه (طول) ضخامت و عرض از غله مورد نظر جدا شود .
عملياتي كه در هنگام الك كردن صورت مي گيرد به شرح زير است :
1- تفكيك و جداسازي (از طريق هوا)
2- مخلوط شدن
3- چرخيدن
4- مقايسه اندازه يا مقايسه درشتي و ريزي ابعاد
5- عبور كردن و خارج كردن
اصول الك كردن : وقتي نمونه اي الك مي شود كليه اجزاء آن به مواد ريز الك و روالك تفكيك مي شود اين سيستم را سيستم غير پيوسته الك كردن مي نامند .
تأثير عوامل مختلف در نتايج الك كردن :
با توجه به خصوصيات و ويژگي جنس يا محموله اي كه بايد الك شود و همچنين وضعيت قرار گرفتن الك نتايج و درصد عبور محموله از الك متفاوت است اين درصد بستگي به وضعيت قرار گرفتن شيب و نوسانات و ساختار و ميزان بار الك دارد .
به طور كلي ويژگي و خصوصيات تحت تأثير ميزان رطوبت دانه هاي ناخالصي ها و تركيبات دانه قرار مي گيرد .
مخلوط مواد مختلف تحت تأثير درصد پراكندگي ابعاد ، ريزي و درشتي دانه قرار مي گيرند . به طور كلي ابعاد ، اندازه و بزرگي قطر الك ، درجه بندي و تفكيك نمودن دانه را مشخص مي نمايد . مش الك بايد به صورت مرتب و مستمر تميز و روزنه ها آزاد باشد يا به عبارت ديگر ناخالصي ها روزنه الك را اشغال نكرده باشد .
در تجارت غلات براي جداسازي و يا الك كردن از صفحه هاي مشبك يا الك هاي صفحه اي استفاده مي شود . اغلب از دو نوع الك استفاده مي شود . الك گردو و الك مستطيلي و الك هاي بافته شده نوع قديمي بوده و فقط براي بذرهاي خاص مورد استفاده قرار مي گيرد . مهمترين عوامل مؤثر عبارتنداز : ابعاد ، درشتي و ريزي نسبت به دانه هايي كه بايد جدا شوند .
يكنواختي ابعاد دانه ها در هنگام ورود غله به الك :
نوسانات و حركت الك و محموله كه يكي از مشكلات حركت و نوسانات الك و محموله مي باشد . فرآيند الك كردن موقعي به خوبي انجام مي گردد كه به صورت لاية نازكي روي سطح الك قرار مي گيرد . در طي مراحل الك كردن به خوبي بغلطد .
معيار سنجش براي حركت و يا سر خوردن دانه در يك سيستم جداسازي زاويه يا درجة شيبآن است . هر چه درجه يا زواية شيب براي سر خوردن يك دانه يا يك جسم كمتر باشد حركت جسم سريعتر و راحتتر مي باشد .



  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | mona1366 | تاریخ ارسال : 17 /11 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.