نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 3 دانلود
امتیاز فایل : -1 امتیاز
بازدید : 318 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
اشتباهات مدیران منابع انسانی
اشتباهات مدیران منابع انسانی
تاریخ ارسال : 23 /11 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,متفرقه
حجم فایل : 11.96 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 13 صفحه
امتیاز : -1




قیمت : 1,000 تومان



توضیح :
مقدمه:
یکی از اهداف اولیه یک سیستم حسابداری تهیه اطلاعاتی مربوط، به موقع و قابل اتکا برای استفاده کنندگان از آن اطلاعات است .مبنای سنتی حسابداری برای تهیه این اطلاعات استفاده از ارزش های تاریخی است . چرا که این ارزش ها هم قابل اتکا هستند و هم قابلیت اثبات دارند .وقتی در کشور های پیشرفته تورم باعث ناموزونی در ساختار اقتصاد گردید ، متفکران حسابداری و علمای اقتصادی را به فکر چاره ای انداخت . حسابداران با تهیه و ارائه راه حل هایی در قالب استاندارد های حسابداری در رفع این مشکلات کوشیدند . در این مقاله هدف تشریح بیشتر این استاندارد ها و راه حل ها و نحوه برخورد با آن می باشد .  
 
 
 
 
 
 
 
 
تعریف حسابداری تورمی 
تورم :افزايش در ميانگين سطح عمومي بهاي كالا و خدمات تورم خوانده مي‌شود كه كاهش ارزش پول نيز تعبير ديگر آن است.  
حسابداري تورمي: حسابداري تورمي واژه‌اي است كه مجموعه‌اي از سيستم‌هاي حسابداري طراحي شده به منظور اصلاح مشكلات ناشي از به‌كارگيري حسابداري بهاي تمام شده تاريخي به لحاظ وجود تورم را تشريح مي‌كند. 
حسابداری تورمی
در شرایط تورمی به لحاظ کاهش قدرت خرید و افزایش حجم نقدینگی قیمت ها نوسان دارند و همین عامل باعث می گردد ارزش جاری کالاها و خدمات مداما در حال تغییر (عموماَ در حال افزایش ) می باشند . این نوسانات دائمی قدرت خرید پول و آنچه که اصطلاحاَ تغییر سطح قیمت ها خوانده می شود موضوع اصلی مباحث مربوط به حسابداری تورمی می باشد .
 
 
 
 
 
تاریخچه بررسی حسابداری تورمی 
از اوايل سال‌هاي 1900 حسابداران در ايالات متحده آمريكا و انگلستان تاثير تورم بر پايه تئوري اعداد شاخص و قدرت خريد بر صورت‌هاي مالي را مورد توجه و بحث قرار داده‌اند. 
 كتاب سال 1911 ايروينگ فيشر Irving Fisher به نام قدرت خريد پول The Purchasing Power of Money به عنوان مرجع و كتاب سال 1936 هنري سويني Henry W. Sweeney به نام حسابداري پايدار Stabilized Accounting در مورد حسابداري قدرت خريد ثابت مورد استفاده قرار گرفته است. 
مدل سويني توسط انجمن حسابداران رسمي آمريكا در مطالعه تحقيقي آن در سال 1963(ARS 6) بنام گزارشگري تاثيرات مالي تغييرات سطح قيمت‌ها مورد استفاده قرار گرفت.برخي از نظريه‌پردازان بزرگ شدن دولت‌ها و دستگاه بوروكراسي حكومتي و همچنين بزرگ شدن سازمان‌هاي نظامي كشورها را از دلايل اصلي تورم مي‌دانند. اين گروه از نظريه‌پردازان به افزايش توليد ناشي از ارتقاي اتوماسيون و بهبود روش‌هاي توليد و مديريت كه منجر به بازدهي بالاي بخش‌هاي مختلف اقتصاد يك كشور مي‌شود توجه كمي دارند. 
هرچند بيشتر كشورهاي جهان با تورم دست به گريبانند اما ميزان تورم و شرايط اقتصادي آن را به عنوان بيماري به عبارت ديگر در اين شرايط سود تجاري و سود ناشي از تورم با هم تركيب مي‌شوند. علاقه‌مندي اجتماع به دانستن آثار تورم موجب شده است كه حسابداري تورمي به عنوان تكليفي جديد براي حسابداران در اقتصادهاي مبتلا به تورم شديد «Hyperinflation » تعريف شود.
هيات استانداردهاي حسابداري بين‌الملليFASB، استاندارد شماره 29 را تحت عنوان گزارشگري مالي در اقتصادهاي گريبانگير تورم شديد صادر و اجراي آن را از اول ژانويه 1990 الزامي كرده است. 
اين استاندارد بيان مي‌كند كه در شرايط تورمي حاد گزارشگري نتيجه عمليات و وضعيت مالي بر حسب واحد پول محلي و بدون تجديد ارائه صورت‌هاي مالي به دليل كاهش قدرت خريد آن، سود بخش نيست. استاندارد مزبور نرخ ثابتي را به عنوان شاخص شرايط تورمي تعيين نكرده و اضافه مي‌كند كه ضرورت تجديد ارائه صورت‌هاي مالي امري قضاوتي است . 
 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | enavid | تاریخ ارسال : 23 /11 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.