نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 1 دانلود
امتیاز فایل : 7 امتیاز
بازدید : 357 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
نقش دانش هسته ای در نوآوری و شکوفایی علمی جامعه
نقش دانش هسته ای در نوآوری و شکوفایی علمی جامعه
تاریخ ارسال : 30 /11 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق
حجم فایل : 230 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : wORD
تعداد صفحات : 35 صفحه
امتیاز : 7




قیمت : 4,000 تومان



توضیح :

فهرست

 

اما مديريت دانش چيست؟                                                                                             5

دورنماي اهميت انرژي هسته اي در عصر اقيانوسي آينده                                                       8             

انرژي هسته اي گزينه اي مناسب براي تامين انرژي جهان                                                       9

چرا بايد از انرژي هسته اي استفاده کرد                                                                           10

تبعيض هاي هسته اي در جهان                                                                                             12

تبعيض در برنامه صلح آميز هسته اي ايران                                                                            14

انرژي هسته اي جايگزيني مناسب براي سوخت هاي فسيلي                                                   15

کاربردهای انرژی هسته ای                                                                                                  15

گزارشى از فعاليت‏هاى هسته‏اى ايران از سال 1335 تا آذر 1386                                           20

 

 

در بند چهارم پيمان منع تكثير سلاح هاي هسته اي حق همه كشورها در برخورداري از دانش و فن آوري هسته اي در جهت اهداف صلح آميز به رسميت شناخته شده و ساز و كارهايي براي كمك به كشورهاي فاقد اين دانشها و فنون به منظور ارتقاء توانايي آنها در اين مسير پيش بيني شده است. در عين حال يكي از وظايف اصلي آژانس بين المللي انرژي اتمي تسهيل دسترسي كشورها به دانش و فن آوري هسته اي و كمك به آنها در ايجاد بنيان هاي مناسب براي بهره مندي از اين امكان است. اما اين مقررات بين المللي و موارد بسياري از اين دست موجب نمي شود كه ايالات متحده و هم پيمانانش چنين حقي را براي كشور ما به رسميت بشناسند. تلاش هاي ايران براي شفاف سازي فعاليت هاي اتمي خود و اعتماد سازي در مورد صلح آميز بودن فعاليتهايش در عرصه علوم و فنون هسته اي نيز در اين واقعيت تغييري بوجود نمي آورد چرا؟
 ممكن است تصور شود كه تنها علت مخالفت آمريكا و متحدانش با دستيابي ايران به دانش هسته اي بيم از دستيابي ايران به سلاح اتمي است. بدون شك وجود اين بيم و ترس انكارناپذير است ولي مخالفت آمريكا در اصل ريشه در نگراني از شكل گيري و تكامل فرايند توسعه درون زاي علمي و تكنولوژيك ايران دارد.
از ديدگاه جامعه شناختي، دانش و فن آوري به عنوان پديده اي اجتماعي و فرهنگي كه از شرايط محيطي متأثر است و به نوبه خود بر آنها تأثير مي گذارد در دوران مدرن مهمترين مولفه قدرت جوامع در عرصه روابط بين المللي به شمار مي آيد. آنچه در آغاز دوران مدرن زمينه را براي استعمار جوامع غير اروپايي از جانب جوامع اروپايي فراهم كرد جهش علمي و فني اروپايي ها و قدرت فزاينده حاصل از آن بود و امروز هم يگانه عامل مقوم برتري و تسلط جويي قدرت هاي غربي به ويژه آمريكا در جهان قدرتي است كه از اشكال مختلف فن آوري ناشي از پيشرفت علمي ناشي شده است. بر اين اساس هنگامي كه شالوده هاي توسعه علمي و فني در جامعه اي بصورت درون زا شكل مي گيرد رشد قدرت آن كشور و ارتقاء موقعيت و جايگاه آن در سلسله مراتب قدرت بين المللي اجتناب ناپذير خواهد بود. از ديدگاه جامعه شناسي دانش ميان شاخه هاي گوناگون علوم نوعي ارتباط و پيوستگي ارگانيك وجود دارد. رشد يكي از شاخه هاي علمي تنها در ارتباط و هماهنگي با ساير شاخه هاي علوم مي تواند ادامه يابد. در عين حال بنا به تجربه پيشرفت هاي علمي در غرب و ساير نقاط جهان، در هر كشوري يكي از شاخه هاي علم به عنوان موتور محرك ساير رشته ها عمل كرده است ولي در صورتي كه اين فرايند آغاز شود ادامه آن زمينه آغاز حركت در ساير رشته ها را فراهم خواهد ساخت.
خلق مؤثر دانش، اشاعه دانش و استفاده فزاينده از دانش، نيازمند فرهنگ ملي ويژه اي است كه به يادگيري، كار گروهي، اشاعه و نوآوري و دانش ارزش بدهد. اين همان است كه از آن به عنوان جنبش نرم افزاري ياد مي شود.
 گاهي مديريت دانش با مديريت اطلاعات يكي شمرده مي شود حال آنكه اين دو يكي نيستند. مـديريت اطلاعـات به طور مشخص بر داده ها تمركز دارد. اما دانش مجموعه اي نظامدار از داده هايي است كه در يك زمينه مشخص قرار گرفته اند و هدف غايي آنها دستيابي به ادراك جهان از يكسو و ايجاد و توسعه فن آوري به عنوان واسطه و ابزار تسلط انسان بر محيط است.
 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | sahand93 | تاریخ ارسال : 30 /11 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.