نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : 1 امتیاز
بازدید : 134 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
مراحل ساختمان سازی
مراحل ساختمان سازی
تاریخ ارسال : 05 /12 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,فنی مهندسی
حجم فایل : 27.86 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 41 صفحه
امتیاز : 1




قیمت : 2,000 تومان



توضیح :
فهرست 
 
بررسي و مقايسه تئوريهاي دانشگاهي و عمليات اجرايي در كارگاه
مراحل طراحي ساختمان
مطالعات
ارائه طرح فيزيكي مقدماتي
تهيه نقشه هاي اجرايي و گزارشات محاسبات فني اجرا
كلياتي در مورد ساختمانهاي فلزي:
مزايا و معايب ساختمانهاي فلزي
ساختمانهاي بتني
مزايا و معايب ساختمانهاي بتني
مراحل اوليه ساخت يك ساختمان
بازديد از زمين
پياده كردن نقشه
رُپر
گودبرداري
حال اين سوالي است كه تا چه عمقي بايد گودبرداري را انجام داد
شيب ديواره‌هاي محل گودبرداري
پي‌كني
دسترسي به زمين بكر
محافظت پايه ساختمان
زمينهاي خاكريزي شده
زمينهاي ماسه‌اي
زمينهاي شني
زمينهاي رسي
ابعاد پي
بتن مگر
علت هاي استفاده از بتن مگر در پي‌ها 
كارگاه قالب بندي
كارگاه آرماتور بندي
كارگاه تهيه بتن
كارگاه تهيه شن و ماسه
قالب بندي
داربست
قالب بندي سقف
آرماتور بندي
يك نكته مهم
ستون
بتن ريزي
اجراي سقف تيرچه بلوك
اجراي تشكيل دهنده يك سقف تيرچه بلوك 
تيرچه
بلوك
ميلگردهاي ممان منفي
ميلگرد حرارتي
كلاف عرضي
قلاب اتصال
بتن ريزي
اجراي بتن سبك براي شيب بندي اماكن مختلف
بتن سبك چيست
 
 
 
 
مقدمه
ساختمان سازي مانند بسياري از صنايع متداول در جهان داراي قوانين و مقررات خاص خود مي باشد كه عدم رعايت اين قوانين و مقررات باعث تقليل استحكام و خسارات جبران ناپذير در حين انجام كار و پس از انجام كار خواهد شد. هدف ساختمان سازي انسان محوري است.
لذا يادگيري و كار آموزي آن براي دانشجويان اين رشته زير نظر مهندسين و متخصصان اين فن طبق آيين نامه هايي كه حاصل سالها تلاش و تجربه و مطالعه دانشمندان و مهندسين اين رشته مي باشد، بسيار مهم مي نمايد. در خصوص ارائه گزارش جامع و مطلوب از كارآموزي و مفيد واقع شدن آن، كار در كارگاه ساختمان را بصورت خلاصه از ابتدا مورد بررسي قرار مي دهم.
كلياتي در مورد ساختمانهاي فلزي:
منظور از ساختن ساختمانهاي فلزي، ساختمانهايي است كه ستونها و تيرهاي اصلي آن از پروفيل هاي مختلف فلزي و بار سقفها، ديوارها و جدا كننده ها (پارتيشن ها) بوسيله تيرها اصلي به ستون منتقل شده و بوسيله ستونها به زمين منتقل مي گردد. در ايران معمولاً ستونها از تيرآهنهاي Iدوبل و يا بال پهن تكي مي باشد و همچنين براي اتصالات از نبشي- تسمه و… و براي زير ستونها از صفحه فولادي استفاده مي شود و معمولاً دو قطعه را بوسيله جوش به همديگر متصل مي نمايند. سقف اين نوع ساختمانها ممكن است تيرآهن و طاق خبري باشد و يا از انواع سقفهاي ديگر مثل تيرچه بلوك باشد.
براي پارتيشن ها مي توان مانن ساختمانهاي بتني از انواع آجر و يا قطعات گچي و يا چوب و يا سفالهاي تيغه اي استفاده نمود. در هر حال جدا كننده ها مي بايد از مصالح سبك انتخاب شوند.
در برخي از كشورها برخلاف مملكت ما براي اتصال قطعات از جوش استفاده نمي‌كنند بلكه بيشتر از پرچ و يا پيچ و مهره استفاده مي نمايند و براي ستونها نيز بجاي تير آهن از نبشي يا ناوداني استفاده مي كنند.
مزايا و معايب ساختمانهاي فلزي
1- اجراي اين نوع ساختمانها خيلي سريع پيشرفت مي نمايند، در صورتيكه براي ساختن ساختمانهاي بتني يا آجري زمان بيشتري لازم است.
2- ستونها و قطعات باربر ساختمانهاي فلزي فضاي كمتري را اشغال مي نمايند و اين خود باعث بوجود آمدن سطح مفيد زيادتر در ساختمانهاي فلزي مي گردد، در صورتيكه براي ساختمانهاي بتني مرتفع ناچار به ساخت ستونها و ديوارهاي قطور مي‌باشيم.
3- ساخت قطعات ساختمانهاي فلزي در خارج از محوطه كارگاه ممكن بوده و اين خود از لحاظ دقت كار و كيفيت بهتر قطعات و همچنين از لحاظ اقتصادي به صرفه مي باشد.
4- ساختن ساختمانهاي فلزي كمتر تابع آب و هوا و شرايط جوي است، در صورتيكه در مورد ساختمانهاي بتني شرايط فرق مي كند.
رُپر
با توجه به اينكه هر نقطه از ساختمان نسبت به سطح زمين داراي ارتفاع معيني مي‌باشد كه بايد در طول مدت اجرا در همه زمان قابل كنترل باشد. براي جلوگيري از اشتباه قطعه بتني با ابعاد دلخواه در نقطه اي دورتر از محل ساختمان مي سازند بطوريكه در موقع گود برداري و يا پي كني به آن آسيب نرسد و در طول مدت ساختمان تمام ارتفاعات را با آن مي سنجند. به اين قطعه بتني اصطلاحاً رپر مي گويند.
گودبرداري
پس از پياده كردن نقشه و كنترل آن در صورت لزوم اقدام به گودبرداري مي نمايند. گودبرداري براي آن قسمت از ساختمان انجام مي شود كه در طبقات پايين تر از كف طبيعي ساختمان ساخته مي شود، مانند موتورخانه ها، انباري ها، پاركينگ ها و غيره در گودبرداري چنانچه محل گودبرداري بزرگ نباشد از وسايل معمولي مانند بيل و كلنگ و فرقون استفاده مي گردد. براي اينكار تا عمق معيني كه عمل پرتاب خاك با بيل امكان پذير باشد، خاك را به بيرون پرتاب مي كنند و عمل گودبرداري را انجام مي‌دهند. و بعد از آن پله اي ايجاد نموده و خاك حاصله را روي پله ريخته و از روي پله دوباره به خارج پرتاب مي كنند.
آرماتور بندي
آرماتور بندي از حساس ترين و با دقت ترين قسمتهاي بتني مي باشد، زيرا همانطوريكه مي دانيم كليه نيروهاي كششي در ساختمان بوسيله ميلگردها تحمل مي‌شود، بدين لحاظ در اجراء آرماتور بندي ساختمانهاي بتني بايد نهايت دقت به عمل آيد. 
براي تعيين قطر و تعداد ميلگردهاي هر قطعه بتني دو منبع تعيين كننده وجود دارد: اول- محاسبه، دوم- آئين نامه. 
در مورد اول مهندسن محاسب با توجه به مشخصات قطعه بتني قطرهاي ميلگرد را تعيين نموده و در نقشه هاي مربوطه مشخص مي كنند، آئين نامه مورد استفاده در طارحي ها آئين نامه هايي مي باشند كه توسط موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران پيشنهاد شده است. كارگاه آرماتوربندي بايد در قسمتي جدا از كارگاه اصلي تشكيل گردد.
در كارگاههاي كوچك آرماتورها را با دست خم مي كنند ولي در كارگاههاي بزرگ خم كردن آرماتور بوسيله ماشين انجام مي شود. مسئول كارگاه آرماتوربندي بايد از روي نقشه تعداد و شكل هر آرماتور را تعيين نموده و به كارگران مربوطه داده و خم كردن هر سري را دقيقاً زير نظر داشته باشد.
در كارگاههاي بزرگ بايد حد رواني، تاب كششي و ازدياد طول نسبي، گسيختگي ميلگردها بوسيله آزمايشگاه تعيين گردد و به اطلاع مهندس محاسب و مهندس كارگاه برسد. ولي در كارگاههاي كوچك كه مصرف كل آرماتور آن از ton50 بيشتر نيست اين كار لازم نمي باشد. اگر ميلگرد خميدگي موضعي داشت مي بايد اين خميدگي ها قبلاً صاف گردد و بعد اقدام به شكل دادن آرماتور شود.
بايد توجه شود كه براي صاف كردن ميلگردها به هيچ وجه چكش كاري مجاز نمي‌باشد.
سر ميلگردهاي كف (مش) يا بصورت گونيا مي باشد و يا بصورت قلاب خواهد بود. از نظر اجرا اين دو تفاوتي با هم ندارند.
حال دو سوال در اينجا مطرح است، اول اينكه چرا اين ميلگردها بصورت شبكه وجود دارد؟
دوم اينكه چرا در اجرا حدود 5-10 سانتيمتر با بتن مگر فاصله دارند؟ پاسخ به اين دو سوال را مي توان در توضيحات زير جستجو كرد.
تارهاي كششي در پي هاي نقطه اي در كف پي برده و ميلگردها را در دو جهت به صورت مشبك روي بتن مگر قرار مي دهند براي اينكه اثر خود را در بتن داشته باشند. در گذاشتن اين شبكه ها سعي مي شود با خرده هاي آجر يا در اين ساختمان با بالشتكهاي بتني كه داخل آن يك سيم مفتول قرار دارد و اضافه سيم حدود 5 سانتيمتر بيرون آمده است را در زير شبكه ها قرار دهند تا فاصله دلخواه از بتن مگر ايجاد شود.
توجه شود كه فاصله ميلگردها بايد يكنواخت و در حدود 10 سانتيمتر باشد در موقع بتن ريزي دانه هاي درشت داخل بتن به راحتي از آن عبور نمايند.
شماره ميلگرد مورد استفاده و طول گونياي آن بستگي به باري دارد كه بر پي قرار مي گيرد و بايد توسط مهندس طراح، طراحي شود. 
يك نكته مهم!
ميلگردهايي كه در داخل بتن قرار مي گيرند نبايد رنگ آميزي شده و يا به روغن آغشته شود. همچنين وجود نفت يا گازوئيل روي فولادها مانع چسبيدن بتن و فولاد به يكديگر شده و كاهش 25 درصدي مقاومت فشاري را به همراه خواهد داشت.
علت استفاده از شناژ آنست كه پي هاي نقطه اي به همديگر وصل بوده و در موقع نشست ساختمان يا تكانهاي ناگهاني با همديگر كار كنند. ضمناً براي اينكه درگيري شناژ با شبكه ميلگرد بيشتر باشد و شناژ تكان نخورد توسط ميلگردهايي بنام خرك آنها را به هم ارتباط مي دهند...............


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | mjavad25 | تاریخ ارسال : 05 /12 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.