نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 3 دانلود
امتیاز فایل : 14 امتیاز
بازدید : 177 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
پروژه گیربکس
پروژه گیربکس
تاریخ ارسال : 12 /12 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,مهندسی مکانیک
حجم فایل : 21.39 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 45 صفحه
امتیاز : 14




قیمت : 3,000 تومان



توضیح :
فهرست مطالب
 
گيربكس                 1
كنترل مقدار روغن 3
شافت اصلي   4
ديفرانسيل از نوع بلبرينگي   6
انتخاب واشر خار دار                12
تعويض دسته دنده و بوشها 16
تعويض كانال هدايت كننده روغن 17
انژكتور 24
انواع نازل يا سوخت پاش 27
انژكتور نوع سوراخ دار 28
سوخت پاشهاي زبانه اي يا تنبل 29
آزمايشهاي انژكتور 32
تميز كردن سوخت پاش              37
 
 
 
گيربكس :
اين تيپ اتو مبيلها داراي گيربكس نوع JB مي باشند :
L42-B37-C37-S37-L48-B40-B40-C40-S40-F40
تيپ و پسوند تيپ و شماره ساخت بروي پلاكي كه روي پوسته كلاچ حك شده است .
توجه: بعضي از پلاكها تيپ دوم رنگي هستند . اين كد تيپ شافت گيربكس اتومبيل را مشخص مي كند.
راهنماي تعويض دنده 
سيستم همدور كننده از نوع بورگ وانر مي باشد.
گيربكس پنچ دنده
تيپ چهارم: تغيير رزوهاي پيچ و انتهاي دمنده پنج
در صورتيكه عمق رزوهاي و پنج انتهاي شافت دوم كاهش يافته باشد بايد از يك پنج بطول 27mm استفاده شود.
 
 
كنترل مقدار روغن 
درپوش فولادي A بدون ميله اندازه گيري كه روغن تا قسمت رزوه شده پر مي شود.
در پوش پلاستيكي B با ميله اندازه را تميز كنيد .
درپوش را مجددا جا بزنيد ولي آنرا بپيچانيد بطوريكه ميله اندازه گيري آن بسمت پائين باشد.درپوش را خارج كنيد سطح روغن بايد در نقطه 2 باشد.
خصوصيات مهم ديفرانسيل از نوع بلبرينگ 
از پايه هاي به شماره B.ri q50-01 يا Bri q50-02 مي بايست جهت تعمير گيربكس استفاده شود . بطوريكه بتوان در گيربكس هاي تيپ JB2,JB3 بلبرينگهاي دبفرانسيل را براحتي خارج كرد.
دو شاخه كلاچ هنگامي از داخل پوسته خارج مي شود كه از بستهاي اتصال جدا شده باشد .
قبل از اينكه گيربكس را بپايه اختصاصي به شماره Bri q50-01 يا Bri q50-02 متصل كنيد پيچهاي اتصال پوسته كلاچ را باز كنيد .
بعد از خارج كردن بوشهاي راهنما از نقاط C,B گيربكس را روي پايه مخصوص قرار دهيد .
شافت اصلي :     
1-اكر دنده پيچ در نقطه A فاصله ايي نداشته باشد . ابزار مخصوص B.ri 1003 را روي توپي دنده پاج قرار دهيد و مجموعه را خارج كنيد.
قطعات زير را بترتيب خارج كنيد:
-درب پشت گيربكس 
درب پشت گيربكس مي بايست بطور افقي و در جهت فلش خارج شود . بطوريكه لوله روغن پوسته بتواند از داخل شافت خارج شود.
گيربكس چهار دنده :
دو خار فنري را از شافتهاي اصلي ودوم همراه با واشرهاي آنها خارج كنيد .
گيربكس پنج دنده :
دنده يك را دسته دنده و دنده پنج را از گيربكس با حركت دنده پنج روي ميل ماهك انتخاب كنيد .
مهره شافت اصلي و پيچ شافت دوم را در آوريد .
شافت ميل ماهك را بسمت بيرون نكشيد زيرا پين قفل كننده آن داخل گيربكس مي افتد.
گيربكس را در حالت خلاص قرار دهيد .
يك قطعه چوب بين ميل ماهك دنده پنچ و دنده قرار دهيد و با استفاده از ابزار Bri 31-01  پين را خارج كنيد.
-شافت اصلي قابل تعمير نبوده و احتياج به تنظيم ندارد .
در صورتيكه ژيگلور B از قبل داخل شافت نصب شده باشد قابل تعويض و پياده كردن نمي باشد .
كانال مربوط به دنده پنچ را روي شافت تميز كنيد .بلبرينگ . كاسه نمد لبه دار هميشه با شافت اصلي در تماس هستند .محل نشست بلبرينگ و كاسه نمد را روي شافت محل باز ديد و در صورت خوردگي شافت اصلي را تعويض نمائيد.
شافت دنده عقب 
شافت مخصوص 
شافت دنده عقب قتابل تعمير نمي باشد . شافت دنده عقب و دنده عقب يكپارچه بوده و كامل تعويض مي شود . و احتياج به تنظيم ندارد.
كليپسها مي بايست در هر پياده و سوار شدن تعويض شوند. هنگام سوار كردن كليپس ها از دنباريك استفاده كنيد مراقب باشيد كه به كليپس ها صدمه نرسد.
خارج كردن دنده ها
شافت را به همراه مجموعه دنده ها يش از انتها به گيره ايي كه داراي فكهاي نرم باشد ببنديد و دنده ها را بترتيب از راست به چپ از روي شافت خارج سازيد. 
سوار كردن
براي سوار كردن دنده ها پس از تعويض قطعات مورد لزوم و دوغنكاري بترتيب پياده كردن آنها را سوار كنيد .
بطور صحيح قطعات زير را سوار كنيد :
دنده 1و2و3و4و دنده 5 را همرا با كشويي و مغزي كشويي , با لغزانده روي شافت جا بزنيد .
فنرهاي النگويي مي بايست به انتهاي كليپس ها متصل بشوند.
ديفرانسيل از نوع بلبرينگي 
عمليات فوق پس از جدا كردن پوسته ها انجام مي شود.
پياده كردن 
مجموع دبفرانسيل را بچرخانيد و از نحل 45 به يك گيره با فكهاي نرم متصل كنيد .
كليپس فنري حلقوي 46 را همراه با واشر خاردار 47 خارج كنيد .
دنده پولس 48 را خارج كنيد تا بتوانيد شافت هوزينگ 49 را خارج نمائيد.
در گيربكسهاي JB5,JB4 
پين استوانه ايي 74 را خارج سازيد.
بوش 73 را خارج كنيد .
دنده هرز گرد 50 و واشر كردي 51/1 خارج سازيد .
مواظب باشيد كه واشر ها با هم قاطي نشوند.
انتهاي شافت را خارج كنيد تا بتوانيد دنده كيلومتر شماره 41 را خارج سازيد.
خارج كردن 
اورينگ 38 را خارج كنيد.
كاسه نمد ديفرانسيل 39 را توسط يك سنبه و چكش ابتدا يك پهلو كنيد و توسط ضربه چكش و با كمك انبردست آنرا خارج سازيد . مواظب باشيد كه به هزار خار دنده پلوس صدمه نرسد .
براي خارج كردن كرانويل از پوسته و صدمه ديدن كرانويل با گذاشتن قطعه چوبي زير دنده كرانويل و با فشار دادن توسط پرس خار قفلي 40 را خارج كنيد.
سپس با فشار پرس روي دنده پلوس 52 مجموعه ديفرانسيل را خارج كنيد , و چنانچه واشر 43 كه پشت واشر 44 قرار دارد در محل باشد آنرا خارج سازيد.
جازدن مجدد 
جا بزنيد :
تيپ اول : قطعه 44 همراه با 41و43
تيپ دوم و سوم : قطعه 44و سپس 41
تيپ چهارم و به ترتيب تعميرات : قطعه 44 و سپس 43 و 41 
توضيح : در تمام تيپها واشر تنظيمي 44 مطابق شكل قرار مي گيرد .
ديفرانسيل را در داخل پوسته كلاچ و ديفرانسيل جا بزنيد .
توسط پرس :
يك تكه چوب را زير كرانويل قرار دهيد .
-اطمينان حاصل كنيد كه ضخامت كليپس حلقوي برابر شكاف محل نشست أن است . خار فنري را بر روي ابزار B.ri q46 قرار داده و آنرا روي شافت دنده پلوس بگذاريد .سپس ابزار مخصوص Bri q46 به شماره 2 را روي ابزار به شماره 1 قرار داده توسط پرس خار فنري را جا بزنيد .ابزار مخصوص را خارج كنيد و با چرخاندن دنده ها اطمينان حاصل كنيد كه دنده كيلومتر شماره براحتي مي چرخد.
 
 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | mjavad25 | تاریخ ارسال : 12 /12 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.