نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 4 دانلود
امتیاز فایل : -16 امتیاز
بازدید : 542 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,262 كاربر
adsads
تحلیلی بر آزمونهای مجموعه بوستر استاندارد KES D - C 65
تحلیلی بر آزمونهای مجموعه بوستر استاندارد KES D - C 65
تاریخ ارسال : 13 /12 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,مهندسی مکانیک,کتاب و جزوه,متفرقه
حجم فایل : 32.71 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 53 صفحه
امتیاز : -16




قیمت : 4,800 تومان



توضیح :
تحليلي بر آزمونهاي مجموعه بوستر استاندارد  KES  D – C  65
 
تحلیلی بر آزمونهای مجموعه بوستر استاندارد KES D - C 65
 
 
 
 
 
فهرست
 
ميله فشار (Pushrod)
ميله ترمز (Operatingrod) 
پيشروي مؤثر (Effective   stroke) 
نيروي نهايي عملكرد (Full  loadworking point) 
پيشروي مؤثر ميله فشار (Effective  stroke  of  push rod)  
لقي حركت ميله ترمز (Operating  rod  play  stroke) 
نشتي هوا (Air  tightness ) 
مشخصات ورودي و خروجي  (Input/output chartacteristic) 
APPLY  
Release 
Cutin 
Vacuum run outline  
run out point 
Vacuum 
Initial  rise
Hysteresis 
Return cut – out
زمان برگشت (Return characteristic) 
عملكرد در دماي پايين (Low temperture  working)
عملكرد در دماي بالا (High temperature Working)  
تحليلي بر آزمونهاي مجموعه بوستر 
استاندارد KES   D-C  65
كاربرد ابزارهاي بهبود كيفيت Desing  Of  Experiments
تعريف طراحي آزمايشات 
اهداف اجراي DOE بر روي بوستر ترمز به قرار زير است 
چگونگي اجراي طرح 
طراحي آزمايش 
جدول اجراي طرح 
اثرات متقابل 
تفكيك پذيري (RESOLUTION) 
اثرات دگر نام
كاربرد ابزارهاي بهبود كيفيت
بررسي ترسيمي
ترسيم نمودار تأثير
ترسيم نمودار پاراتو
تجزيه و تحليل واريانس
مدل سازي رگرسيون Regression    Modeling 
ترسيم نمودار تأثير
ترسيم نمودار پاراتو 
پمپ ترمز 
پمپ ترمز يك مداره (Single  Master  Cylinder
پمپ ترمز دو مداره  :     Step  Bore  Master  Cylinder  (Tan  dem)    
پمپ ترمز دو مداره پله اي  :  Step Bore Master Cylinder   
پمپ ترمز پله اي تنظيم شدني : Adjustable  step Bore  Master Cylinder 
خطوط ترمز پمپهاي دو مداره  : Brake  Line
بوستر خلأاي  Vacuum Booster  
عملكرد بوستر 
كمك بوستر به سيستم ترمز
تأثير فشار عملكرد بوستر 
نحوه ترمز گرفتن 
خونسردي در شرايط اضطراري 
با دنده سنگين حركت كنيد 
نحوه ترمز گرفتن 
نگهداري 
سرعت و ترمز 
اجزاء ترمز 
مدار ترمز 
كاليپر
ديسكها 
كفشكها
 
 
تحليلي بر آزمونهاي مجموعه بوستر
استاندارد  KES  D – C  65
 پنج دسته كلي (1- عملكردي ،2- سختي و قدرت ، 3- دوام ، 4- مقاومت جوي ، 5- صدا ) آزمونهاي بوستر را تشكيل مي دهند . در اين پروژه به آزمونهاي عملكردي خواهيم پرداخت و سعي خواهيم نمود زير آزمايشهاي اين گروه را تا حد امكان تشريح نموده و هدف از انجام هر يك را به اختصار توضيح دهيم . قبل از وارد شدن به مبحث فوق ابتدا اصطلاحاتي را كه در متون استاندارد مورد استفاده قرار گرفته است را عنوان مي كنيم : 
ميله فشار (Pushrod)  : ميله خروجي بوستر است كه وظيفه انتقال نيرو به پمپ ترمز را دارد .
ميله ترمز (Operatingrod) : ميله ورودي بوستر كه به پدال ترمز متصل است و وظيفه انتقال نيرو به بوستر را دارد .
پيشروي مؤثر (Effective   stroke) : ميزان پيشروي ميله فشار كه حداقل              مي بايست به اندازه حداكثر پيشروي پيستونهاي پمپ ترمز براي رسيدن به حداكثر فشار خروجي باشد. 
نيروي نهايي عملكرد (Full  loadworking point) : نقطه اي است كه بيشترين نيروي خروجي به واسطه عملكرد بوستر به دست مي آيد . از اين نقطه به بعد عملاً نقش بوستر حذف شده و نسبت تغييرات نيروي خروجي به تغييرات نيروي ورودي تقريباً برابر يك خواهد بود . اين نقطه را Vacum Run – Outpoint  نيز مي گويند . زيرا خلاء از بوستر كاملاً خارج شده است .
انجام آزمونهاي عملكردي اغلب براي اطمينان از صحت عملكرد و نيز سلامت محصول بوده لذا اكثراً در انتهاي خط مونتاژ و به طور صد در صد بر روي محصولات و يا قبل از انجام آزمونهاي طولاني مدت دوام و يا سختي و قدرت انجام مي گيرند .
پيشروي مؤثر ميله فشار (Effective  stroke  of  push rod)  : براي رسيدن به حداكثر فشار خروجي در پمپ ترمز مي بايست پيستونها حداكثر كورس خود را طي نمايند .تغذيه اين مقدار پيشروي به وسيله ميله فشار صورت مي پذيرد پس ميله فشار بايد حداقل به ميزان حداكثر كورس پيستونهاي پمپ ترمز .
قابليت پيشروي داشته باشد . اين آزمون براي حصول اطمينان از اين قابليت انجام مي گردد به گونه اي كه پس از ايجاد خلأ mmhg 10+ـ500 در بوستر نيروي معادل kgr50 به ميله ترمز اعمال نموده و سپس ميزان حركت ميله فشاراندازه گيري مي شود.
لقي حركت ميله ترمز (Operating  rod  play  stroke) : براي اينكه خلاصي حركت ميله ترمز براي رسيدن به يك نيروي خروجي در محدوده مجاز باشد . اين آزمون انجام مي گردد. روش انجام آن بدين گونه است كه ابتدا خلأ mmhg 10+ـ500 را به بوستر وصل نموده و نيرويي مععادل kgf 2 به ميله فشار وارد مي كنيم (در اين هنگام هيچگونه نيروي ورودي به ميله ترمز اعمال نشده است ) سپس به ميله ترمز به اندازه اي نيرو وارد مي شود كه نيروي خروجي kgf 5 قرائت گردد. در اين هنگام پيشروي ميله ترمز اندازه گيري مي شود .اين مقدار مي بايست در بيشترين اندازه خود (mm)  7/0 باشد.
نشتي هوا (Air  tightness ) :
اين آزمون در وضعيت «بدون عملكرد» و «عملكرد» انجام مي شود . 
همانطور كه مي دانيد بوستر محفظه اي است كه توسط ديافراگم به دو قسمت تقسيم شده است . هنگامي كه بوستر هيچگونه عملكردي ندارد اين دو قسمت با هم در ارتباط بوده و خلأ ايجاد شده در هر قسمت با هم در ارتباط بوده و خاأ ايجاد شده در هر دو قسمت از بوستر به يك ميزان است . 
اطمينان از اينكه اين دو محفظه بوستر با فضاي خارج هيچگونه ارتباطي ندارد امري ضروري است . لذا در حالت بدون عملكرد خلأ mmHg 10+ـ500 را در بوستر ايجاد نموده و پس شير ارتباطي منبع خلأ با بوستر قطع مي شود . ميزان افت خلأ را پس از 15 ثانيه در بوستر اندازه گيري مي كنيم . اين ميزان مي بايد حداكثر mmHg 25 باشد.
در حالت عملكردي ، ارتباط اين دو محفظه با هم قطع شده و محفظه اول (محفظه كاري) با اتمسفر ارتباط برقرار مي كند ؛ اختلاف فشار به وجود آمده در دو محفظه بوستر ، عمل تقويت را انجام مي دهد . پس اطمينان از قطع بودن ارتباط دو محفظه در حالت عملكرد نيز اهميت داشته ، لذا براي حصول اين اطمينان خلأ mmHg 10+ـ500 را به بوستر متصل كرده و پس از قرار دادن ترمز در موقعيت 10 +ـ70 درصد پيشروي مؤثر با اعمال نيروي بيشتر از نيروي Full load ارتباط منبع خلأ با بوستر قطع مي شود . ميزان افت خلأ پس از مدت زمان 15 ثانيه حداكثر mmHg 25 مجاز است . 
مشخصات ورودي و خروجي  (Input/output chartacteristic) : 
در اين آزمون كه يكي از مهمترين آزمونهاي اين بخش است .به ارزيابي خصوصيات عملكردي بوستر مي پردازيم . اين آزمون به منظور بدست آوردن يك منحني رفتاري و عملكردي از بوستر در طول پيشروي مؤثر انجام مي شود و مي بايست به طور پيوسته و با نرخ پيشروي ثابت ترسيم گردد. بديهي است اين منحني به دليل ثابت نبودن نرخ پيشروي بر روي اتومبيل و با نيروي متغير ورودي قابل دستيابي نخواهد بود . 
بوستر را روي پايه ها قرار داده و بستهاي پايه ها رابا گشتاور مناسب ، سفت و محكم مي بنديم و مطمئن مي شويم كه راستاي اعمال نيروي ورودي كاملأ در جهت محور بوستر و در راستاي ميله فشار قرار گرفته باشد . مكانيزم به گونه اي طراحي مي شود كه بوستر بعد از رسيدن به پيشروي مؤثر ، كاملاً به موقعيت اوليه خود باز گردد . نيروسنجي براي اندازه گيري نيروي ورودي(N9000-0)در بين مكانيزم اعمال نيرو و ميله ترمز و همچنين نيروسنجي براي اندازه گيري نيروي خروجي (N9000-0 ) پس از ميله فشار و در جلوي بوستر مطابق شكل (2) قرار مي گيرد دقت اندازه گيري 5/0 درصد است .
همچنين يك وسيله اندازه گيري خطي به منظور مشخص نمودن ميزان پيشروي نيز در دستگاه تعبيه شده است . سپس بوستر به وسيله يك لوله كه بر سر راه آن يك شير كنترل ، يك گيج خلأ و يك شير قطع و وصل وجود دارد به منبع خلأ وصل مي گردد . با راه اندازي دستگاه و اعمال نيروي ورودي به ميله ترمز تغييرات نيروي ورودي و خروجي به صورت يك منحني مطابق شكل (3) براي هر بوستر ترسيم مي گردد . 
در اين منحني كه رفتار بوستر در يك سيكل رفت و برگشت مشخص گرديده نقاط مختلفي وجود دارد كه هر كدام بيانگر رفتاري از بوستر است اين نقاط به شرح ذيل هستند: 
APPLY  :
منحني رفتبوستر كه در واقع همان منحني رفتاري بوستر است . 
Release :
برگشت كامل منحني و بوستر به حالت اوليه خود بدون اينكه نيروي ورودي بر روي ميله فشار باشد .
Cutin : 
نيروي ورودي مورد نياز براي عمل كردن دريچه سوپاپي كه به منظور كنترل نئوماتيكي بوستر تعبيه شده تا توليد يك نيروي خروجي .
اين نقطه را Working stating point   نيز مي نامند .
Vacuum run outline   :
اين خط با دو يا چند نقطه بر روي منحني ورودي /خروجي تعريف مي شود كه در اين منطقه از منحني اثر خلأ در بوستر از بين رفته و لذا نسبت نيروي خروجي به نيروي ورودي نيز تغيير مي كند به نحوي كه ديگر نسبت تغييرات نيروي خروجي به تغييرات نيروي ورودي برابر يك خواهد بود . 
اجزاء ترمز :
حال كه به يك حس كلي از شدت و حساسيت ترمز گيري دست يافتيم و در شماره قبل با مقررات و محدوديت هاي نظام ترمز اتومبيل فرمول يك آشنا شديد به مطالعه اجزاء آنمي پردازيم .
مدار ترمز :
مدار ترمز اين خودرو نسبتاً ساده است در اين خودرو دو مدار مستقل وجود دارد بطوريكه خرابي در يك مدار ، مدار ديگر را تحت شعاع قرار نمي دهد . پدال ترمز به سرعت و ترمز غير از سطح زبر آن براي جلوگيري از سر خوردن ،مشخصات ظاهري خاصي ندارد و پمپ ترمز خودرو اساساً مشابه پمپ هاي متداول است . با اين تفاوت كه محور جلو و عقب هر يك داراي يك پمپ مجزا است . و نيروي پدال توسط يك اهرم بندي بين دو محور تقسيم مي شود ،به طوري كه مي توان مقدار نيروي ترمز وارده به محورهاي جلو و عقب را به طور مجزا تنظيم نمود البته راننده در طول مسير مي تواند اين تناسب را مطابق شرايط خودرو ومسير مسابقه تغيير دهد ، و همانطور كه قبلاً اشاره شد و سيستم ترمز مجاز به داشتن كنترل اتوماتيك ترمز نيست . شكل زير يك نماي كلي از اين اهرم بندي را نمايش مي دهد.طراحان سيستم ترمز فرمول يك مي توانند از امكانات در دسترس و فن آوري هاي پيش رفته براي تنظيم اين اهرم بندي و تناسب نيروي وارده به هر يك از پمپ ها ي ترمز استفاده نمايند، اما مجاز به انجام اين كار بطور خودكار نيستند . واين راننده است كه بايد اي تنظيم را انجام دهد .
كاليپر :
كاليپر ترمز هاي فرمول يك از آلومينيوم شمش بوده و از نوعي است كه درصنايع هوا فضا استفاده مي شود و هر يك از شش پيستون (در هر طرف ديسك سه پيستون) دارد .و قطعات لاستيكي آنها مقاومت بسيار بالايي در برابر حرارت دارد .
ديسكها :
ديسكها از جنس فيبر كربن بوده و وزن نسبتاً كمي دارد وقابليت تحمل حرارت هاي بالا را دارد  .
 
كفشكها :
كفشكهاي ترمز از جنس كربن ساختهه شده اند و مانند ديسكها توانايي تحمل حرارت زياد را دارد .كامپيوتري كه در خودرو نصب شده است اطلاعات مربوط به خردگي كفشكها و ديسكها را به راننده اطلاع مي دهد ، اصولاً عمر كفشكها و ديسكها از يك مسابقه تجاوز نمي كند، از اين رو اعضاي پشتيباني كننده تيم نيز اين اطلاعات را دريافت مي كند و درصورت لزوم نسبت به تعويض آنها هنگام توقف در محل مخصوص اقدام مي كند .
 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | mjavad25 | تاریخ ارسال : 13 /12 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.