نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 0 دانلود
امتیاز فایل : -37 امتیاز
بازدید : 318 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,255 كاربر
adsads
سیلندر و انواع ترمز
سیلندر و انواع ترمز
تاریخ ارسال : 13 /12 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,مهندسی مکانیک,کتاب و جزوه,متفرقه
حجم فایل : 29.42 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : wod
تعداد صفحات : 48 صفحه
امتیاز : -37




قیمت : 4,200 تومان



توضیح :
عناوین
 
سیلندر
فيلرگيري سوپاپها 
ترمزهاي ضد بلوكه ABS 
اساس كار سيستم ABS
كاربرد سنسور بر روي ABS 
احساسگر رلوكتر 
كاركرد پمپ هيدروليكي بر روي ABS
ترمز هاي  ABS در خودروهاي سنگين 
عيب يابي 
رلوكتورها
سيستمهاي كنترل الكتريكي 
نشان دهنده فرسودگي لنت ترمز 
ABS در شركتهاي بزرگ خودرو سازي 
شركت بوش آلمان
شركت مرسدس بنز آلمان
شركت پونتياك 
انواع ترمز و عمل آنها
ترمزهاي مكانيكي 
اصول هيدروليك 
علل ترمز هيدروليكي 
ترمزهاي ديسكي 
طرز كار در موقع عمل كردن 
ترمزهاي پر قدرت 
ترمز پر قدرت كلسي- هيز
طرز كار در موقع ترمز كردن
ترمز خلايي و هيدروليكي كلسي – هيز 
ترمز الكتريكي
ترمز هوايي
طرز كار دستگاه در موقع ترمز كردن 
 
 
 
 
 
 
مقدمه
در روزهاي نخست حضور در كارگاه يكي از اتومبيلهاي شركت به دليل قاطي كردن آب و روغن به تعميرگاه مراجعه نمود،سپس به تشخيص مسئول كارگاه عيب موتور را سوختن واشر سر سيلندر تشخيص داده شد كه باعث مخلوط شدن آب و روغن با يكديگر گرديده بود،براي رفع اين نقص بايد سر سيلندر باز مي شد كه بنده و چند نفر از شاگردهاي تعميرگاه شروع به باز كردن سر سيلندر به ترتيب زير نموديم.
ابتدا درب سوپاپها،سپس كاربراتور و سپس منيفولد دود وهوا ضمناً بايد تذكر داد كه براي باز كردن سر سيلندر بايد موتور ماشين چند ساعتي خاموش باشد تا در هنگام باز كردن سر سيلندر گرما موجب تاب برداشتن سر سيلندر نشود.پس بعد از باز كردن واشر سر سيلندر  تعويض گردد وبا چسب آب بندي در جاي خود قرار گرفت س براي تشخيص  تاب برداشتن سر سيلندر از دو راه استفاده گرديد.
1- با استفاده از نور كه در اين امتحان سر سيلندر روي ميز قرار گرفته واز طرف ديگر نور تابانيده مي شود واگر نور در سمت ديد مشخص گردد نشانگر تاب برداشتن سر سيلندر مي باشد.
2-روش دوم نيز با استفاده از همان منير ولي با روش منير گذاري امتحان مي گردد. كه اگر از فيلر مجاز بيشتر باشد سر سيلندر بايد به تراش برود پس بعد از اطمينان از اينكه سر سيلندر تاب ندارد نوبت به امتحان سوپاپها رسيد زيرا سوپاپها نقشي اساسي در نحوه كاركرد ميزان سوخت مصرفي وشتاب گيري اتومبيل دارد براي تشخيص سوختگي سوپاپ رنگ خاكستري روي سوپاپ نشانگر سوختگي سوپاپ مي باشد كه در اين صورت بايد سوپاپ تعويض گردد براي امتحان آب بندي سوپاپ مقداري سوخت در گايد يا راهنمايي مي ريزيم و مدتي صبر مي كنيم اگر لبه سوپاپها نشتي داشته وسوخت از آنجا سوراخ شد نشانگر آب بندي نبودن سوپاپ با نشيمنگاهش ياهمان سيت سوپاپ مي باشد  براي رفع اين نقص ابتدا توسط سوپاپ جمع كن فنر سوپاپ راجمع كرده سپس خارهاي سوپاپ را در مي آوريم .بعد از آن سوپاپ به راحتي خارج مي گردد سپس مقداري روغن سمباده زير و روي لبه هاي داخلي سوپاپ ماليده وسوپاپ را بالا مي آوريم و در جاي خود مي چرخانيم كه البته اين كار با دور آرام دريل نيز انجام مي گردد بعد از انجام اين كار بقاياي روغن سمباده زبر را پاك كرده و مقداري روغن سمباده نرم به همان جاي قبلي مي ماليم و همان اعمال قبلي را انجام مي دهيم پس از پايان اين كار سوپاپ را در جاي خود قرار داده و آزمايش نشتي سوپاپ انجام مي دهيم تا از آب بندي سوپاپ اطمينان حاصل كنيم. جمع كردن سر سيلندر به همان ترتيب البته از آخر به اول مي باشد پس از جاگذاري سرسيلندر بايد با آچار مخصوص كه ترك متر نام دارد سفت شود و هر سرسيلندر رنج مشخصي براي سفت شدن وجود دارد شايان ذكر مي باشد كه مهره هاي سرسيلندر بايد به صورت ضربدري سفت شوند تا از تاب برداشتن سرسيلندر جلوگيري گردد در پايان نوبت به فيلر گيري همان آوانسي است كه بين اسبك و سوپاپ در نظر گرفته مي شود. 
در اين تحقيق درباره چگونگي كاركرد سيستم ABS و همچنين درباره قسمت هاي مختلف تشكيل دهنده  ABSاز قبيل ميكرو كامپيوترها , سنسورها , پمپ هيدورليكي و غيره , توضيح داده شده است.
در تصاوير اين تحقيق در باره كاركرد قيمت هاي مختلف تشكيب دهنده ABS و همچنين درباره كاركرد اتومبيل در مواقع مواجه شدن با خطر را نشان مي دهد.
ترمزهاي ضد بلوكه ABS 
ABS در زبان آلماني معرف ترمزهاي ضد قفل است كه خلاصه شده جمله ANTI BLOCKER SYSTEM  است. اين سيستم شايد قابل توجه ترين وسيله ايمني موجود در سيستم اتومبل هاي امروزي مي باشد و با كاهش تدريجي قيمت رفته رفته بسيار متداول مي شود.
گاهي يك ترمز كوتاه و موثر مي تواند يك يا چندين انسان را از خطر مرگ برهاند ولي هميشه ترمز كردن با شرايط جاده هماهنگ نيست و نمي تواند موثر باشد. از اين سبس فاجعه مي گردد. لغزندگي , يخ و يا هر دليل ديگري مي تواند كه باعث قفل بلوكه شدن ترمزها گردد , و يا عامل از دست دادن كنترل خودرو در سرعت هاي بالا و براي اطمينان از بلوكه نشدن ترمزها از سيستم ABS استفاده مي كنيم.
چنانچه به ترمز كردن ناگهاني يك خودرو سبك يا سنگين دقت كرده باشيد, هنگام ترمز كردن ناگهاني با آنكه چرخها ايستاده اند , خودرو روي سطح جاده كشيده مي شود و اين حالت را قفل شدن و يا بلوكه كردن ترمز ها مي گويند. ودر حالت ليز بودن جاده اين حالت شديدتر است.
در كاركرد اين سيستم نبايد تصور كرد كه اين سيستم مي تواند مسافت توقف را كوتاه كند اما اين امكان را به راننده مي دهد كه در طول مدت ترمز , اتومبيل را كنترل كند.
سيستم  ABS اجازه قفل شدن چرخها را نخواهد داد و از قفل شدن چرخها جلوگيري مي كند , اگر ترمز خيلي تند و ناگهاني باشد. اين سيستم به وسيله دستگاه ميكرو كامپيوتر اطلاعات لازم را در مورد دور چرخها و مقدار سرعت خودرو كه به وسيله احساسگرهاي رلوكتري اندازه مي گيرند دريافت مي كند و نسبت به اطلاعات دريافتي ترمز ها تنظيم مي كند.
تنظيم نيروي ترمز داده شده به چرخها براي هر اكسل متفاوت است, به اين تربيت كه اگر چرخي داراي دور كمتري نسبت به چرخ ديگر داشته باشد , به همان نسبت فشار هيدروليكي در آن چرخ كاهش مي يابد .
كاهش فشار هيدروليكي به صورت فواصل زماني است , تا هر دو چرخ در يك أكسل از دور يكسان برخوردار شوند.
ترمزهاي ABS در سرعتهاي KM/N6 كيلومتر بر ساعت شروع به نظارت بر كار چرخهاي اتومبيل مي كند . و در سرعتهاي KM/N 12 كيلومتر به بالا وارد عمل مي شود . در صورت خرابي سيستم ABS ترمزها به صورت معمولي كار مي كند.
اساس كار سيستم ABS
همانطور كه قبلا گفتيم از قفل شدن چرخها جلوگيري مي كند. زيرا اين سيستم سرعت چرخها را با احساسگرهاي رلوكتري اندازه مي گيرد . وقتي وضعيت قفل چرخها آشكار شد.
مدار خاص ترمز هيدروليكي با يك شير سولنوئيدي دوباره مدار را باز مي كند, و در صورتي كه چرخها در حالت قفل باقي بماند , شير سولنوئيدي ديگري فشار را در مدار هيدروليكي مي شكند تا چرخها دوباره شروع به چرخش كنند به اين طريق , چرخهاي اتومبيل به سرعت به مرحله قفل رسيده و مجداد رها مي شوند درست مانند رانندگان اتومبيل هاي مسابقه اي كه پدال ترمز را پر و خالي مي كنند .
(( رانندگان مسابقات اتومبيل راني , سالهل از روش (( پر و خالي كردن )) ترمز استفاده مي كرده اند تا چرخها روي جاده قفل نكنند و اتومبيل به يكسر كشيده نشود ))
 


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | mjavad25 | تاریخ ارسال : 13 /12 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.