نمونه سوالات پیام نور
به فایل سون خوش آمدید

جهت استفاده بهتر از گوگل کروم استفاده نمایید.

منو كاربري
تبلیغات

سیلویکا

Image result for ‫سیویلیکا‬‎

نرم افزار آموزشی شهاب

فایل های بیشتر
آمار
تعداد دانلود فايل : 2 دانلود
امتیاز فایل : 13 امتیاز
بازدید : 183 مرتبه
گزارشات سايت

فايل هاي رايگان:
    1,657 فايل
فایل های غیر رایگان :
    5,442 فايل
فایل های ويژه:
    204 فايل
مجموع كاربران ويژه :
    0 كاربر
مجموع کاربران عادي :
    6,263 كاربر
adsads
پروژه کلاج گیربکس دیفرانسیل
پروژه کلاج گیربکس دیفرانسیل
تاریخ ارسال : 13 /12 /1393
دسته بندي: پابان نامه - پروژه - مقاله - تحقیق,مهندسی مکانیک
حجم فایل : 21.83 كيلوبايت
فرمت فايل هاي فشرده : word
تعداد صفحات : 47 صفحه
امتیاز : 13




قیمت : 4,100 تومان



توضیح :
فهرست
كلاچ
شافت كلاچ 
شاخه اهرم دو شاخه كلاچ
لغزيدن كلاچ در حال كلاچ گرفتن 
لقي هاي كلاچ يا ضعيف شده هنگام كلاچ گرفتن 
لغزندگي هاي كلاچ يا كشيدن ها وقتي كه كلاچ آزاد است 
سر وصداي كلاچ 
ضربانهاي پدال كلاچ 
گيربكس وديفرانسيل
گيربكس رنو
قسمتهاي مختلف شافت روئي
قسمتهاي مختلف شافت 
پياده كردن گيربكس
پياده وسواركردن گيربكس
تعمير گيربكس
تعمير گيربكس و كنترل آن
تعمير هوزينگ
كرانويل و پينيون
رگلاژ ديفرانسيل
تعمير گيربكس
درب روي گيربكس 
تعمير ديفرانسيل
 
 
 
قسمتهاي مختلف كلاچ
كلاچ
اين سيستم كلاچ خشك و بدون روغن كار مي كند و تشكيل شده از صفحه كلاچ ,ديسك كلاچ ,بلبرينگ ,فلايويل وشافت.
1-صفحه كلاچ –تشكيل شده از دو صفحه فيبري كه بعد از استلاك قابل تعويض است و بوسيله دنده هايي كه در مركز صفحه كلاچ مي باشد با دنده هاي شافت كلاچ درگير مي شود.روي صفحه كلاچ 6 عدد فنر نصب شده كه براي جلو گيري از ضربه هنگام حركت مي باشد,حداكثر ضخامت صفحه كلاچ 4/7 ميليمتر مي باشد.
2-ديسك كلاچ –تشكيل شده از يك صفحه فنري كه كارش بطريقه ديافراگم و نوع آن خورشيدي مي باشد.
3-بلبرينگ كلاچ –توسط دو شاخه كلاچ به ديسك فشار آورده و صفحه كلاچ را آزاد مي كند.بلبرينگ كلاچ از نوع ضد نفوذ آب مي باشد.
4-فلايويل –توسط فلايويل نيرو به صفحه كلاچ منتقل مي شود و توسط 7 پيچ مخصوص به ته ميل لنگ نصب مي شود و در هر دفعه باز و بستن فلايويل پيچها بايستي تعويض شود .فلايويل را مي توان تا يك ميليمتر تراش داد.
5-شافت كلاچ :توسط صفحه كلاچ نيرو به شافت كلاچ منتقل        مي شود.قسمت جلوي شافت كلاچ در بوش كار مي كند و اين بوش در انتهاي ميل لنگ قرار دارد.
براي پياده كردن كلاچ براي تعمير بايد اول پلوسها را باز كرده و بعد گير بكس را از روي ماشين پياده كنيم.سپس ديسك كلاچ را كه با 6 پيچ روي فلايويل بسته شده پياده مي كنيم و بعد براي تعويض كاسه نمد شافت اگر روغن ريزي داشت آچار مخصوص موجود است بشماره فني 488 Bvi كه در موقع درآوردن كلاچ  از روي گير بكس آنرا روي شافت قرار داده تا كاسه نمد به دنده هاي شافت گير نكند و از بين برود و براي جازدن كاسه نمد ديگر از اين آچار موجود است بعد از تعويض كاسه نمد پوسته كلاچ را روي گير بكس بسته و بعد از تعمير كلاچ گير بكس را روي موتور سوار      مي كنيم.
توضيح : براي سوار كردن صفحه كلاچ و ديسك در جاي خود به عرض شافت آچار مخصوص موجود است بشماره فني 319 Emg كه در داخل صفحه كلاچ و ته ميل لنگ قرار مي دهيم و بعد از بستن 6 پيچ ديسك گريس مخصوص به نام مولي كرت روي شافت و بوش به مقدار كم       مي ريزيم و سپس گيربكس را سوار مي كنيم.
سر وصداي كلاچ 
سرو صداي كلاچ معمولاً زماني مورد توجه (قابل توجه) هستند كه موتور در جا كار مي كند . (هرز كار كردن) براي تعيين علت توجه كنيد كه آيا صدا هنگامي شنيده  مي شود كه كلاچ در حالت درگيري است (كلاج گرفته شدهاست ), وقتي كه ان در حالت خلاصي است يا در طول حركت پدال براي كلاچ گرفتن يا خلاص كردن كلاچ.
 
گيربكس وديفرانسيل
مشخصات گيربكس و ديفرانسيل رنو 5
شماره سريال گيربكس 
شماره تيپ گيربكس 
     نوع روغن گيربكس اچ پ وظرفيت ان 8/1 ليتر ميباشد هيچ وقت نبايد روغن گيربكس از حد معمول بيشتر ريخته شود زيرا باعث ميشود به كاسه نمدهاي لاستيكي فشار آورده و آن را خراب ميكند 1-كرانويل داراي 35 –دنده ميباشد 2-هوزينگ توسط 8 سيم به كرانويل  بسته ميشود كه اين پيچها مخصوص بوده و در هر دفعه باز و بسته شدن بايد تعويض شود 3-دنده هرزگرد داراي دو حركت ميباشد 4-دنده پلوس داراي دو عدد دنده پلوس ميباشد كه داراي يك حركت ميباشد 5-رول برينگ داراي دو عدد رولبرينگ بوده كه در انتهاي هر پلوس قرار دارد.6-مهره جا كنيد در پشت هر رولبرينگ جهت رگلاژ كرانويل و پينيون و رگلاژ رولبرينگ وجود دارد.7-كاسه نمد –در هر طره دنده پلوس دو عدد كاسه نمد وجود دارد يكي كوچك و ديگري بزرگ.8-واشر فيبري پشت دنده پلوس يك واشر در دو اندازه مختلف جهت گرفتن لقي دنده ها موجود است.9-واشر فلزي پشت هر دنده هرز گرد قرار دارد و منحني شكل مي باشد .توضيح –اگر از طرف جلو به گيربكس نگاه كنيد كرانويل بايد سمت راست قرار گيرد در موقع خراب شدن ديفرانسيل كرانويل و پينيون جداگانه تعويض مي شوند.
 
گبريكس و ديفرانسيل
ديفرانسيل
 1-كرانويل 
2-دنده هرز گرد
3-پيم نگهدارنده دنده هرز گرد 
4-خار نگهدارنده پيم
توضيح :درباره دنده برنجي و سنكرونيزه-در دنده هاي 1و2 از سنكرونيزه جهت سهولت دنده استفاده مي شود و اين نوع مخصوص رنو مي باشد دنده هاي 3و4 از دنده برنجي جهت سهولت تعويض دنده ها استفاده شده و سيستم آمريكايي است و براي سواره و پياده كردن بايد دقت كامل بكار رود,چون    اگر جاي دنده ها عوض شود كار خود را بخوبي انجام نمي دهد.
در رنو نوع 1390 مانند مدل قبلي پينيون داراي 8 دنده و كرانويل داراي 35 دنده مي باشد و فقط تعداد دنده هاي كيلومتر شمار 5 دنده و مهره كيلومتر شماره 12 دنده مي باشد.
قسمتهاي مختلف شافت روئي
1-شافت كلاچ
2-بوش رابط بين شافت كلاچ و شافت گيربكس
3-خار نگهدارنده بوش
4-شاف
5-رولبرينگ
6-شاه دنده شافت اول
7-واشر پشت رولبرينگ جهت رگلاژ در اندازه هاي مختلف
8-واسطه دنده عقب
.........................


  گزارش تخلف  |  افزودن به فایل های من | mjavad25 | تاریخ ارسال : 13 /12 /1393

نظرات کاربران :

نظری توسط کاربران ثبت نشده است.
شما هم می توانید در مورد این فایل نظر دهید.
کاربر گرامی، لطفاً توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظرات شما درباره ی این محصول در نظر گرفته شده است. در صورتی که سوالی در رابطه با این محصول دارید یا نیازمند مشاوره هستید، فقط از طریق تماس تلفنی با بخش مشاوره اقدام نمایید.
کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نقد یا نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً لاگین نمایید.